Čtvrtek , 09. 05. 2024

Ctibor

Pozor na imitace výškových kalot – ani Pioneer nemá čisté svědomí!

30. 06. 2010

30. 06. 2010

Není výškový reproduktor jako výškový reproduktor. Pozor tedy na podvádění zákazníků aneb imitace výškových kalotových reproduktorů v zahraničních reprosoustavách.

 

 

  

Takto vypadá imitace kalotového reproduktoru použitého ve sloupových reprosoustavách “značky” Superior LS-190 prodávaných v Kauflandu za 1999,- Kč

Jedná se o klasický výškový reproduktorek s papírovou membránou, který kryje plastová mřížka. Reproduktorek je samozřejmě asijský brak s maloobchodní cenou v ČR cca 15 Kč (bez krytky).

 

A takto vypadá imitace kalotového reproduktoru použitého ve sloupových reprosoustavách značky Pioneer, model S-H240 (cca 4.500,- Kč za pár), Pioneer S-V240 (5.0 set za cca 7.000,- Kč) a jistě i v dalších modelech této řady.

Jde o piezoelektrický měnič, který znáte jako “pípák” v digitálních hodinkách z asijské tržnice. Ten opět kryje plastová mřížka imitující vzhled kalotového reproduktoru. Obdobný piezoelektrický měnič lze v české maloobchodní síti pořídit bez krytky za 5 Kč. Ne pět na stole v českých, ale slovy pět korun českých!


Pro srovnání – takto vypadá skutečný kalotový reproduktor Tesla ARV 3604

Šlendrián v Kauflandu nepřekvapí

Ze strany obchodního řetězce Kaufland se pravděpodobně nejedná o právně napadnutelné klamání spotřebitele, protože u výrobku není nikde uvedeno konstrukční provedení jednotlivých měničů. Imitaci kalotového reproduktoru lze snadno obhájit snahou výrobce o esteticky “hodnotné” provedení výrobku a tedy přínos pro zákazníka.

Obdobně například motorističtí novináři stále dokola píší a mluví o “hodnotných” materiálech v interiérech automobilů (zejména u Über značek), přestože jde o umělohmotnou kůži, umělohmotný chrom, umělohmotný hliník a umělohmotné dřevo. A zákazníci to nejen akceptují, ale dokonce tomu snad i opravdu věří!

“Okrasa” v podobě plastové krytky u reprosoustav Superior bohužel pohltí většinu zvuku vyzářeného membránou, protože kryje celou plochu membrány. Čtveřice otvorů v krytce je umístěná nad vrchlíkem (kopulkou) uprostřed membrány.

K TÉMATU  LG BDS590 – blu-ray, síťový, satelitní, HD rekordér

Šlendrián u Pioneeru? To překvapí!

Ze strany firmy Pioneer se pravděpodobně jedná o prokazatelné klamání zákazníků. Na webu výrobce je jako typ výškového reproduktoru uveden Dome Tweeter. Tento výraz se používá pro kalotový reproduktor: http://www.lautsprechershop.de/hifi/aka_hoch_en.htm

V českém překladu je v rozporu s originálem uvedeno kuželový reproduktor, což je nevhodný překlad anglického výrazu Cone Tweeter – výškový reproduktor s membránou kuželového tvaru – tedy reproduktor s “klasickou” membránou jako například Tesla ARV 161. Uvedené údaje jsou i přes vzájemný rozpor nepravdivé oba dva, protože skutečně použitý výškový reproduktor je piezoelektrický. Rozhodně není ani kalotový, ani nemá “klasickou” membránu.

Doplním, že piezoelektrické měniče u obou reprosoustav Pioneer “odešly”, a to “překvapivě” po uplynutí záruční doby.

Autor: Pavel alias Kozousch, více na http://tesla.iplace.cz/
 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Budoucnost technologií přináší nekonečné možnosti a inovace, a rok 2024 slibuje být naplněný revolučními změnami. V našem článku se podíváme na Top 10 trendů, které budou formovat technologickou krajinu. Od umělé inteligence až po pokročilé ekologické technologie – představíme vám klíčové směry, které definují budoucnost a ovlivní způsob, jakým interagujeme s technologiemi ve světě, který se neustále vyvíjí
Sluchátka Niceboy nejsou pro naše čtenáře žádnou novinkou, za poslední dobu jsme se mohli seznámit s HIVE podsie či HIVE bones. Dnes recenzovaným sluchátkům se nevíce blíží HIVE XL. HIVE 2 joy vás nebudou stát tolik peněz, jsou horší nebo nikoliv?

Nepřehlédněte

Google přináší generativní umělou inteligenci a to přímo do své aplikace Mapy Google. Nově pomohou uživatelům najít zajímavá místa pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Tato funkce bude odpovídat na dotazy týkající se doporučení restaurací nebo nákupů, například pomocí svého LLM „analyzuje podrobné informace Map o více než 250 milionech míst a důvěryhodné statistiky od naší komunity více než 300 milionů přispěvatelů, abyste mohli rychle zjistit, kam jít.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek