Zásilky ze zahraničí se prodražují a hlavně zpožďují

Tag: Návody

Vzhledem k evropské legislativě letos došlo ke změně limitů hodnoty zboží, které ze zemí mimo EU procházelo do našich rukou bez daně a cla. Ze 150 eur byl limit drasticky snížen na 22 eur. Celní úřad a Česká pošta kvůli tomu důkladněji zpracovává o 95 % zásilek více a naprosto nestíhá…

Nákupy v zahraničí byly a stále ještě jsou velmi výhodné. Platí to i pro oblast elektroniky. Jelikož se dnes vše vyrábí v Asii, jsou tamní obchodníci schopni nabídnou výrazně nižší ceny, než zaplatíme za stejné zboží u nás. Kromě toho nabízejí i levné poštovné (ano, u lehkého zboží je to z Číny do ČR levnější, než naše vnitrozemská pošta) a pracují velmi rychle a odesílají balíky mnohdy i o víkendu.

Bez daně a cla do 150 eur? Světlá minulost...

Do nedávné doby jsme mohli kalkulovat s tím, že zásilka byla během několika málo dnů v Praze, následně se buďto vůbec nebo jen zběžně zkontrolovala a putovala do našich rukou. Stihlo se to vše často do 10 dnů celkem. Zažil jsem ale i zásilku z Korei, která přišla za 5 dnů od objednání, a z toho připadly 2 dny na víkend. A nešlo o příplatkovou službu.

Kvůli novému nízkému limitu dnes celnice zpracovává drasticky více zásilek. Rentgenuje je, srovnává uvedenou cenu s obsahem. Pokud nazná, že obsah odpovídá ceně do 22 eur, putuje balík k vám. Nicméně asi 2 – 3 týdny zpožděný, než na něj přišla řada.

Není-li na balíku uvedena odpovídající cena (ideální je faktura vně balíku!), jste vyzváni k doložení dokladů o obsahu a účelu zásilky. Bohužel čínští obchodníci často cenu podhodnocují (jako vstřícný krok, abyste neplatili daň a clo, což už ale nefunguje), nebo v horším případě se vůbec neobtěžují ji uvést a přiložit fakturu. Je třeba si u nich o to důrazně říct při objednávce.

Pro stanovení cla navíc neplatí to, co odesílatel uvede na průvodce jako cenu zboží, ale to, co objednatel skutečně zaplatil a má na to doklad o uskutečněné platbě.

Chce to důkladný popis balíku a doklady o ceně zboží. Nový limit je 22 eur

Na výzvu Celního úřadu, potažmo České pošty, je tedy vhodné popsat obsah a účel zásilky, uvést, že zboží není obchodní povahy (pro další prodej), specifikovat ceny zboží a poštovného, přiložit fakturu, výpis o zaplacení z účtu a podobně. Toto můžete řešit s celním úřadem přímo (pouze v Praze) nebo můžete podepsat plnou moc České poště, která vás zastoupí. Právě od České pošty vám totiž přijde doporučené oznámení o celním řízení.

clo

Pokud vaše zásilka není dostatečně zdokumentována nebo se celním deklarantům nezdá její hodnota, obdržíte právě takovýto dokument

Bude-li cena zásilky shledána cenou do 22 eur bez poštovného, dostanete balík zadarmo. Překročí-li cena 22 eur, připočte se k hodnotě cena poštovného a z toho se odvodí daň a případné clo. K tomu všemu vám Česká pošta připočte jednorázový poplatek 96 korun za vyřízení, plus 12 korun za každý den uložení zásilky. Uložení zásilky se ale nepočítá od prvního dne, nýbrž je tam určité bezplatné období, ve kterém by se to mělo standardně stihnout vyřídit.

Pokud by vám nebylo něco jasné, zde jsme se dopátrali několika odpovědí: 

  • i v případě že je zásilka do limitu 22 EUR a nejsou k ní doloženy potřebné dokumenty a adresát je vyzván k součinnosti, je nutné zásilku uložit do dočasného skladu. Za toto uložení je adresátovi účtován poplatek 96,- s DPH. 
  • v současné době vzhledem k momentální nestandardní situaci (zpoždění) bylo od účtování skladovací poplatku upuštěno. Za normálních okolností se účtuje poplatek za uskladnění zboží v dočasném skladu od 15. dne včetně
  • žádné závazné lhůty pro celní odbavení zásilek stanoveny nejsou

Těžko říct, zda aktuální zahlcení úřadů opadne, nebo naopak opadne zájem nakupovat v zahraničí. Současné lhůty jsou totiž velmi nepříjemné a v podstatě neakceptovatelné. Nutnost dalšího „papírování“ v případě, že se celníkům v zásilce něco nezdá, také není nic příjemného. 

 

Detailní ceny a podmínky České pošty najdete na jejich webu

 

Průměrné hodnocení: 4.9 (17 hlasování)

Komentáře

Anonym (bez ověření)
7 prosinec, 2015 - 10:25

Dobrý den objednal jsem si z ebay elektrický scooter za 2500, ale bojíme se že mi celníci určí hodnotu větší. Je to možného nebo nechají 2500? A ještě se chci zeptat jak dloho asi trvá doručení z Číny? Děkuji

7 prosinec, 2015 - 13:34

U České pošty ani celníků se nedá předvídat vůbec nic. Pokud jste zaplatili opravdu jen 2500, tak to doložíte výpisem z účtu a dalšími důkazy a měli by to vzít na vědomí.

Anonym (bez ověření)
16 březen, 2015 - 18:14

Zdravím,

nemáte někdo zkušenosti s předplatným zahraničního časopisu? Zaplatil jsem si roční předplatné časopisu z Velké Británie, koncem února mi mělo přijít 1.číslo, doteď ho bohužel nemám. Zkoušel jsem celní poštu a poštu v místě mého bydliště, ale žádnou zásilku z Anglie prý neregistrovali. Z Anglie mi okamžitě poslali náhradu, ale obávám se, že to ke mě zase nedorazí.

Hana Madarászová (bez ověření)
10 březen, 2015 - 23:00

Dobrý den, jsme na internetu, protože už nevíme kudy kam. Objednáváme zboží přes Ameriku. Nikdy problém nebyl pokud jsme zboží objednávali přes EBAY. Nyní jsme objednali zboží přímo od výrobce a velkoobchodu z USA.
Ti objednané zboží podotýkám i zaplacené 2 600 ,- kč zaslali na naši adresu. Zásilkovou službu v České republice měli UPS. A my s tou to službou máme velké problémy.
Zboží po dvou měsících nám nebylo doručeno. Důvod -že jsme si sami službu nezkontaktovali dříve....zboží bylo prý zničeno.Absolutně tomu nerozumím. Níkdo nám nedal vědět -ani sms , ani email jen zavolali UPS, že chtějí emailovou adresu, kterou jsme jim nadiktovali a od té doby se nic nedělo.
UPS s námi nechce nic řešit, že s námi nemají žádné smluvní podmínky. Když se obrátíme na příslušný obchod z Ameriky, tak ti nám čas od času odpoví, ale nic konkrétního...třeba jen jaká byla Vaše emailová adresa..a to je vše.
Docela nechápu, jak mohla UPS zboží zničit už po měsíci skladu????Máme šanci dostat znovu zboží o které jsme žádali nebo vrácení peněz???
Děkuji za komentáře

Sofie (bez ověření)
14 říjen, 2014 - 06:28

Dobrý den,
nemáte někdo zkušenost s koupí dlažby přímo z Číny? Pokud někdo zná takové www. stránky, napište, prosím.

Děkuji

9 prosinec, 2014 - 11:34

Obávám se, že ani dotovaná socialistická pošta nedokáže doručit dlažbu přes půl světa za rozumnou cenu :)

Jirka Stepanek (bez ověření)
8 prosinec, 2014 - 19:54

dobrý den, záleží na tom, co chtete koupit.
Já nakupuji v Hongkongu na www.hobbyking.com modelářské zboží a zatím bylo vše OK.
Jirka

Kača (bez ověření)
8 říjen, 2014 - 17:58

Dobrý den, mám dotaz. Nechala jsem si z USA poslat basketbalové boty, je to tři týdny...dá se někde na celnici zjistit jestli už je balík vůbec v ČR nebo kde to vázne? díky moc

Vejn (bez ověření)
30 srpen, 2014 - 22:05

Nakupuji zboží z Činy poštovné neplatim ani korunu vše uhradí odesilatel dodání do ČR 10 tis. Km do 20 dnů cena zboží je vždy do 22 eur jedinej sprostej poplatek je České Sporitelně 220 korun za převod peněz. Vždy zůstaneme banánovou republikou.

Anonym (bez ověření)
26 září, 2014 - 09:51

na prevod penazi existuje plno stranok kde su poplatky par korun/centov resp do 1 € .. napr aj taky paypal

Anonym (bez ověření)
19 listopad, 2013 - 17:57

Může mi prosím někdo poradit? Už jsou to čtyři dny, co jsem poskytla poště plnou moc, aby mi celní úřad mohl poslat balíček rovnou na poštu. Jak dlouho asi trvá toto vyřízení? A je nějaký způsob jak zjistit, kdy bude doručen?
Děkuju ^^

Anonym (bez ověření)
10 srpen, 2013 - 06:24

Poslali jsme rodine darecky v hodnote do $100,00,aby to dostali co nejdrive, jsme zaplatili za leteckou postu $42,00. Myslela jsem, ze me omyjou, kdyz mi rekli, ze musi zaplatit nejen clo, ale dokonce POSTOVNE z Prahy do Ostravy. Tak tohle uz pokladam za zlodejnu 1 stupne.

jurys.cz (bez ověření)
4 červenec, 2013 - 20:12

Zdravím chtěl jsem si obědnat tablet z Japonska cena je cca.16tis. nakolik to ve finale bude stát díky a jak mám postupovat za odpověď

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:30

vy objednáváte Tablety z japonska ?? to není zrovna výhodný zdroj takového typu zboží, ještě jste neslyšel o číně a třeba webu pandawill.com kde se dá 4 jádrový tablet s 10" obrazovkou koupit pod 5 tisíc ?

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:31

když tam vyhmátnete akci Happy hour, můžete takový 10 palcový tablet koupit i pod 150 dolarů ... 7" i za $100

Anonym (bez ověření)
29 duben, 2014 - 16:43

Jsou čtyři jádra a čtyři jádra. ;) Počet jader výpočetní jednotky nesvědčí nic o kvalitě či výkonu.

Anonym (bez ověření)
16 srpen, 2012 - 16:59

Balik v hodnote 216 eur po 12 dnech este nedorazil. Objednaval jsem z amazon.de

Myslite ze je to v poradku?

Diky za odpoved

16 srpen, 2012 - 18:42

Vzhledem k české poště bych řekl, že to ještě chvíli čas má...

Kozousch_ (bez ověření)
17 srpen, 2012 - 12:32

Česká Pošta: Dnes podáte, zítra ztratíme :-)

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:33

dobrý, ale balíky oni naštěstí neztrácejí ...

spíš
"dnes podáte, zítra vás i s celnicí oškubem"

Anonym (bez ověření)
28 srpen, 2014 - 19:10

není s nima co řešit moto spiš zni: co zítra podáte včera jsme ztratily ...

Anonym (bez ověření)
28 srpen, 2014 - 19:16

nebo alespoň část ztratíme a když balík přijmete tak ztrácíte nárok na reklamaci učení ... a služba balík do ruky 24 hodin doručení nám přišel snad jen jednou včas mame dokonce rekord 9apul týdne no pecka

Martin (bez ověření)
11 duben, 2012 - 08:56

...nejlepsi ale je, ze diky tomu ze jsem si objednal kameru na predni sklo do auta za nejakych 25 EUR, tak jsem krom nicotneho DPH a CLA (coz bylo opravdu par kacek a nedela mi potiz skutecnost ze si stat masti kapsu), zaplatil navic jeste 380 korun jako odmenu Ceske poste pri celnim zastupovani... takze me nakonec ona kamerka stala asi o 100 korun vice nez bych ji koupil treba na aukro.cz...

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:34

pokud jste z prahy nebo blízkého okolí můžete na tu celnici vyrazit osobně a zastupování českou poštou nebude nutné ... bohužel ne každý má tuto výhodu :-)

Anonym (bez ověření)
17 prosinec, 2011 - 00:28

Dobrý večer,
řeším také problém s balíčkem z USA.
Přišly mi vánoční dárky od přátel, uvedená hodnota je 80USD (jedná se 100% o dárky, zabalené ve vánočním papíře atp.).
A tedy přišel mi onen pověstný dopis s žádostí o plnou moc atd.

A já teď nevím, jak postupovat - budu z dané hodnoty platit clo i DPH? A kolik to bude činit? Musím říci, že se mi nechce platit x stovek Kč za obdržené drobné vánoční dárky...
POkud bych to nechala "vyhnít" a zásilka by byla odeslána zpět, jak vyhrožují v dopise, chtěli by po mně i nadále nějaké peníze? Nebo po odesilateli?
Díky za info!

Martin (bez ověření)
11 duben, 2012 - 09:35

potrebujes prohlaseni odesilatele ve kterem musi byt uvedeno: rozpis zbozi, presna hodnota zbozi (+mena) a hlavne to, ze se jedna o darek.

pozor ale na poplatek (odmenu) Ceske poste v pripade ze poslete vyplnenou plnou moc k celnimu zastupovani! V mem pripade jsem zbozi za 25 EUR preplatil o dalsich 380 korun odmeny Ceske poste! (ano, je to docela zlodejna)...

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:36

400 české poště ? to už je výhodnější nechat si to posílat s DHL kde je celní řízení zdarma.

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:38

ale nakonec chápu proč jsou tyhle fixní poplatky tak vysoké ... totiž lidé se naučili posílat jim upravené dokumenty a stát tak nevydělá tolik co si od toho sliboval, proto je nutné zkasírovat každého fixním poplatkem (vydávat to za službu české pošty) a ony se ty peníze do státní kasy nakonec někudy dostanou ...

Anonym (bez ověření)
30 listopad, 2011 - 15:28

Zdravim, nevite nekdo jaka je situace v Nemecku, nebo na Slovensku? Jestli kdyz si necham poslat balicek s oznacenim gift z USA tam, tak jestli tamni celnice a posta postupujou stejne vydridussky, jako v CR? Rentgeny, uskladneni, vypisy z uctu, zdrzovani atd... Diky za odpoved.

Anonym (bez ověření)
26 září, 2014 - 09:58

myslim, ze sa toto riesi na urovni EU cize kedze mame aj na SK rovnake podmienkyaj limity a poplatky zrejme nebude NEmecko, Rakusko atd ziadny rozdiel.

Clo z USA je nejakych 2,5% + DPH tvori asi jediny rozdiel.

Kazdopadne je to drahe a vyrazne sa predrazuju vsetky dodavky zo zahranicia. Je to okradanie ludi a zdvojene zdanenie kedze dan sa palti aj statu kde sa to nakupuje. A v mojom priapde trojite lebo to este predavam dalej..

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:39

nezdaněný import z číny je hádám "problém" nenažraných vlád celého světa, ... bude to dost podobné...

Ales (bez ověření)
13 listopad, 2011 - 11:02

Vite nekdo jak se jmenuji stranky, kde se daji koupit baterky a kabely na video kameru. Vim o nejakych strankach z ciny, ale nemuzu za boha najit jak se to jmenuje. Dik Ales

13 listopad, 2011 - 12:00

http://www.ebay.com/
http://www.dealextreme.com/

Ale pozor, některé neznačkové levné akumulátory z Číny jsou opravdu mizerné, mají cca polovinu udávané kapacity. Ale neplatí to rozhodně vždy a ceny jsou většinou klidně i pětinové, oproti tomu, co koupíme u nás... Takže ten pokus nás případně moc nestojí. Na ebay pak není problém věc reklamovat a dostat peníze zpět i bez vracení zboží.

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:40

zkuste i fasttech.com, bývá levnější než dealextreme i když jejich nabídka není tak bohatá, moje zkušenost je zatím výborná, nemám si na co stěžovat.

Anonym (bez ověření)
6 listopad, 2011 - 17:46

Po měsíci se ptám kde je můj balík DVD?Nikdo mě nic neposlal ti dobytkové český se ani nenamáhejí !!Akorát vám to zadrží a kolik vůbec vymáhají? 20%dph?..kolik zaplatím za DVD?

6 listopad, 2011 - 18:28

DPH a k tomu necelou stovku za služby České pošty .-)

Martin (bez ověření)
11 duben, 2012 - 09:37

v mem pripade celniho zastupovani Ceskou postou - zbozi za 25 EUR, odmena poste neuveritelnych 380 korun!!!!

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:42

oni to prostě chtějí zastavit, nemyslím proclívání, oni chtějí kompletně zastavit tenhle import zboží kdy si lidé nakupují v zahraničních eshopech a nevyužívají k tomu naše oficiální předražené dovozce.

Vejn (bez ověření)
30 srpen, 2014 - 22:13

Jistė aby jsme náhodou nemohli koupit něco lavnėji něž tady budou to znepríjemńovat jak to jen půjde

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:43

nejlepší způsob jak to zastavit je vymyslet a napařit fixní poplatek za nějakou absurditu která pak trvá 5 sekund nebo 0,4 milisekundy pokud to vyřizuje počítač elektronickou cestou...

Anonym (bez ověření)
8 říjen, 2011 - 08:24

Dobrý den, chtěla jsme se zeptat, sestřenice mi z USA poslala balík - dárek, je tam oblečení pro děti po jejích dětech, většinou už nošené, něco málo nových, ale bez visaček, originálního balení... přidala prohlášení, že se jedná o dárek + used clothes. Nicméně balík byl zadržen na celním úřadě a chcou prohlášení od odesílatele, kde chcou rozpis zboží a cenu. Jakou cenu má u nošeného oblečení uvést?? MOc děkuji za radu, D.

Anonym (bez ověření)
30 říjen, 2011 - 11:23

Zdravím všechny ,
myslíte že mám ještě šanci dočkat se svých 3 zaplacených balíčků, když do Čr přišly 5.10. a stále již 25 dní nemám žádné zprávy kde se nachází? Pošta 120 odpovídá na maily že mou věc předali příslušnému oddělení (napsali totéž již 3x). Pořizovací cena byla bez poštovného 20 USD a je tam poznačeno že je to dárek.Odesílatelé z Číny se nestačí divit. :(
Stížnost jsem napsala již na Českou poštu, Ombucmana české pošty a na Telekomunikační úřad . Stále se NIC neděje. Již se mi stalo, že mi byly 2x balíky ukradeny pracovníky české pošty ale to až po opuštění pošty 120. Mimochodem stanivisko pošty bylo tehdy úchvatné prý reklamaci musí podat odesílatel, no uznejte že když by jim poslal čínˇan svoji reklamaci co by se asi dělo? Tehdy jsem to nehala být ale tedˇ už jsem opravdu vytočená na maximum! To i

Anonym (bez ověření)
7 říjen, 2011 - 20:12

Dorazil mi z Amazonu balíček, kde chybí ten hlavní obsah - objednané hodinky. Krabička a různé návody jsou ok. Podezírám proclívací poštu Praha 120, kde ten balíček ležel skoro měsíc. Na proclívacích papírech je uvedeno, že balík byl rentgenován a že v něm jsou hodinky. Netušíte někdo, jaký je postup v takových případech? Na Amazon jsem už okamžitě napsal stížnost přes ten jejich formulář. Tady se mám stěžovat na výdejní poště, proclívací poště nebo rovnou na policii? Díky

8 říjen, 2011 - 09:41

No, vím jen jedno. Pokud jste chybějící věc nezjistil a neohlásil hned při převzetí balíku, dokazování může být dost těžké...

Anonym (bez ověření)
8 říjen, 2011 - 12:33

Tak jsem byl dnes na poště, poslali mě za vedoucí, kde jsme sepsali protokol a nechal jsem u nich, co zbylo z toho balíku. Když jsem se optal, zda by bylo lepší, kdybych ten balíček rozbalil rovnou při převzetí, řekla, že by to probíhalo úplně stejně. Prý to budou prověřovat bezpečáci u nich a pak budou čekat na vyjádření pošty Praha 120. Prý mi pak pošlou náhradu ceny hodinek, uhrazené clo budu muset vyžadovat zase po vyclívací poště. Počkám, jak to dopadne.

Anonym (bez ověření)
8 září, 2011 - 10:44

Dobrý den,
má dotaz. Na začátku srpna jsem byla na dovolené v Chorvatsku a při cestě domů jsem si vzpomněla, že jsem tam zapomněla kabát. Volala jsem s majitelkou apartmánu a ta mi řekla, že mi ho pošle. Včera, tj. 7.9.2011 to byl měsíc, co ho odeslala, ale mně ještě nic nepřišlo. Je možné, že to tak dlouho poště trvá nebo se můžu s kabátem rozloučit?
Děkuji za odpověď.

8 září, 2011 - 14:32

Laxní přístup k poštovním službám přímořských států je pověstný. Přidejte k tomu neschopnost a nenažranost české pošty a bude jasné, že je ještě brzy. Nadto, pokud na balíku nebyla uvedena cena a faktura, budete muset českému státu dokázat, že je to opravdu váš kabát. A i když mu to dokážete, zaplatíte 100 korun poplatek poště.

Tomáš (bez ověření)
5 září, 2011 - 19:40

Mám takový dotaz, objednávám si zboží z ostrovu Gurnsey jak pro sebe tak pro obchod no najednou problém asi po 200 zásilkách , že nějaká tam stojí právě na clo no stejný problém jako u každého z dobou vyřizování, uvedl jsem , že zboží není obchodního charkteru i když tomu tak nebylo no prodám přes aukro tam je vše taky jedno a taky se stát nestará co tam kdo dělá. Jde o to , že na obálce je jasně napsáno kolik zásilka stála a dokonce se nemá byt nijak řízena nebo co prostě DPH je tam uvedeno jasně , předplaceno tak jak můžou chtít dvakrát uvalit daň na stejnou věc? vždyť přece to je protizákonný jestli sem ještě neupadl na hlavu.
Máte s tým někdo podobné zkušenosti?
S pozdravem Tomáš

Anonym (bez ověření)
3 listopad, 2011 - 11:38

Pro Tomáš" ohledně zboží z ostrovu Guernsey

Normanské ostrovy a tudíž i Guernsey se považují z hlediska DPH za třetí zemi jako by se jednalo o území mimo EU.

Česká pošta to má uvedeno v dokumentu viz tento odkaz:
http://www.ceskaposta.cz/assets/nastroje/uzitecne-informace/jak-posilat-...

Prodejce, který odesílá zboží z území, které je součástí daňového prostoru EU na území, které je rovněž součástí daňového prostoru EU má adresátovi účtovat DPH platné v zemi prodejce a adresát žádné jiné DPH neplatí.

Prodejce, který odesílá zboží z území, které není součástí daňového prostoru EU (viz např. Guernsey) na území, které je součástí daňového prostoru EU (viz např. ČR) nemá zahrnovat ani účtovat adresátovi žádné DPH jelikož to se platí až v cílové zemi adresáta, která je součástí daňového prostoru EU.

Pokud se omylem stalo, že prodejce odesílající zboží z Guernsey do ČR zahrnul do platby za zboží DPH což rozhodně neměl činit, pak k tomu, aby bylo možné požádat o vrácení DPH účtovaného z Guernsey bude nutné tuto skutečnost doložit, a to jak konkrétně na to se doporučuji zeptat u společnost Global Blue Czech Republic na emailové adrese info [dot] cz [at] global-blue [dot] com

Anonym (bez ověření)
2 září, 2011 - 11:29

Mám dotaz - jak vybírá clo a DPH služba UPS? Má někdo zkušenost?
Chci si objednat pianino, obchod v Německu zasílá paušálně za 15€ (zasílají UPS nebo DHL), cena piana 30tisíc, v Praze mají také, stejná cena ale v jiné barvě a už 3/4roku "objednávají" tu, co chci.

2 září, 2011 - 16:41

Cokoli funguje lépe, než Česká pošta. UPS, FedEx, DHL atp. jsou jistota. Nicméně z Německa žádné clení probíhat nebude, jsme v EU, kde je volný pohyb zboží.

Anonym (bez ověření)
2 září, 2011 - 11:15

Moje zkušenost s balíčkem z USA:
zboží z druhé ruky za 20$ z ebaye. Prodejce na balíček nalepil dokonce proužek s barevnou fotkou zboží, číslem aukce i cenou a dalšími údaji. Vše snadno ověřitelné.

Přesto po 14 dnech doporučený dopis od pošty s fotokopiemi dvou stran balíčku, žádostí o fakturu, výpis z účtu a s formulářem. Po mé odpovědi se nich nedělo další 2 týdny, po urgenci (blížil se měsíční pobyt mimo domov) zásilka přišla s tím, že za "odbavení" bylo třeba zaplatit 100 Kč. Zásilka nebyla otevřena, pouze okopírovali strany balíčku s údaji, přidali formuláře a odeslali. Zjevně ani nečetli údaje na balíčku.

Je zřejmé, že zadrží jakýkoli balíček z 3. země a když na něm nevyberou clo nebo DPH, vyberou aspoň stovku za "odbavení".

Stěžovala jsem si u Celního úřadu, kde mi bylo řečeno, že poplatky jsou interní věcí České pošty, z České pošty mi bylo písemně sděleno, že sazebník za odbavení neplatí jen pro zásilky podléhající vyměřovacímu řízení, ale pro všechny. Zřejmě podle momentální nálady celníka. Paní za přepážkou tvrdila, že si na to stěžuje teď spousta lidí.

Od té doby jsem si nic z třetí země neobjednala. Hodně cestuji a objednat si něco a nevědět, kdy to mám čekat, to nejde. Dřív jsem si hodně objednávala knížky z Japonska, z USA, je mi to líto, ale když si uvědomím, že z každé zásilky by si tito příživníci vzali minimálně stovku a navíc mě to bude stát spoustu času a nervů, děkuji pěkně.

Anonym (bez ověření)
28 srpen, 2011 - 17:46

Dobrý den, nechal sem si z Číny poslat repliky hodinek. Zásilka mi byla samozřejmě zabavena. Budu platit asi hodně za clo i dph (když zásilka stojí 500 dolarů, ale je označena jako dárek a hodnota na krabici je 80 dolarů..). Chtěl jsem se však zeptat, jestli mi celníci hodinky úplně nezabaví?
Děkuji mnohokrát za odpověď

Martin (bez ověření)
11 duben, 2012 - 09:42

samozrejme. "replika" = padelek. oni celnici nejsou zas tak blby aby se vyrazem "replika" nechali oblafnout....

Anonym (bez ověření)
22 srpen, 2013 - 08:52

oblafnout, vědí prd, jen se domnívají že by to mohlo bý jinak ale nemohou mít jistotu ... prostě jim pošlete print screen eshopu kde jste to koupil pěkně s cenovkou jaká je uvedena na balíku a trvejte na tom že právě tolik jste za toplatil a ani o korunu víc.

29 srpen, 2011 - 05:49

Pokud to jsou padělky, tak je zabavit samozřejmě mohou.

Michaela (bez ověření)
28 srpen, 2011 - 04:21

Pane Ptáčníku, měla bych jeden dotaz, jdou pod rentgen i balíky z EU ?děkuju Michaela

28 srpen, 2011 - 07:28

V rámci EU se cena neřeší a jak je to s rentgenem těchto balíků nevím. Ale řekl bych, že to zde bude na principu namátkového bezpečnostního výběru.

Anonym (bez ověření)
27 červenec, 2011 - 01:18

Takze tedy resume:

- at zasilku oznacite (nechate oznacit) jak chcete, zustane to asi viset na poste z duvodu chybejicich informaci, tj. bude po vas vyzadovan doklad o zaplaceni. Tento krok je zrejmy, CP se proste chce napakovat na kazdem balicku co prochazi skrz.
- diky predchozimu bodu tak jako tak budete platit 96 korun za "zpracovani", coz je masakr hlavne u zasilek z DealExtreme nebo TinyDeal v hodnote dvou dolaru.
- pokud byt jen mirne presahnete limit, jste v haji a budete platit dane, coz spolehlive splni vetsina zasilek, nebot hodnota 22 EUR je miziva. Resenim je nechat si naposilat (pokud je zbozi vice kusu v mensi hodnote) nakup v nekolika varkach. Toto je vyhodne zejmena prave na DX nebo TD, jelikoz postovne je zdarma (resp. v cene) i te nejmensi hovadiny za par korun. Na druhe strane vam patrne CP nauctuje 96 korun za kazdy jednotlivy balicek, ktery musela "zpracovat".
- jestlize se neda vyhnout limitu a jste zhnuseni "sluzbami" CP a vyderacstvim naseho statu, dohodnete se s prodejcem na platbe zbozi ve dvou krocich. Prvni platba bude pod limitem, druha bude doplatek. Po vyzvani CP o prokazani platby predlozte pouze prvni vypis z PayPal :)
- neni li mozne rozdelit zbozi ani platbu (nebo se to nevyplati), zbyva posledni varianta, ktera je cernota nejcernejsi (ale funguje taky, vyzkouseno) a to je proste vypis z PayPal zfalsovat, upravit hodnoty, vytisknout a zaslat CP. Otazka je, jak by to fungovalo u zasilek s hodnotou jednoznacne vyssi, dejme tomu 300 USD (navigace, tablet, atd.). Bylo mi doporuceno v takovem pripade uvadet, ze zbozi nekupuji nove, ale jedna se o vymenu v ramci reklamace nebo zbozi vracene po oprave, pripadne ze zbozi ma nejakou vadu a je kupovano za ucelem pouziti na nahradni dily apod.

Bohuzel ani jedna z uvedenych variant zpracovani zasilky o moc neurychli, pouze si castecne vykompenzujete usporou penez ten ztraceny cas straveny cekanim az balik dojde (pricemz z Ciny do CR mu to zpravidla trva kolem tydne a z Prahy k vam domu zhruba mesic, coz je na hlavu).

Anonym (bez ověření)
2 červenec, 2011 - 21:56

Ahoj, napadá mne - není to ze strany pošty pokus o bezdůvodné obohacení? Já přece nejsem schopen ovlivnit to, co napíše prodejce do deklarace. Takže pokud to "celníkovi" nesedí a rozhodne se uskladnit zásilku a chtít po mně upřesnění obsahu a ceny, tak pokud mu ve všem vyhovím, tak proč mám já platit "poplatek za celní řízení"? To má snad chtít po odesílateli, pokud vyplnil špatně dodejku. Já objednávám tak, abych se vešel do limitu 22E a nepočítám s tím, že budu platit něco dalšího. A 96 resp. 180 Kč je v tom případě jen výpalné.

Anonym (bez ověření)
17 červenec, 2011 - 21:03

Skutecne se jedna o vypalne. Ze zahranici nam byl zaslan darek, coz bylo radne oznaceno i na zasilce, presto nam zasilku 2 mesice zadrzovali v Praze, pozadovali po nas doklad o zakoupeni a neslo jim vysvetlit, ze jsme nic nekupovali. Nakonec nam nauctovali 100 Kc.
Zcela stejne martirium jsme si zazili, kdyz nam ze zahranici prisel balicek s hodnotou 10 USD, zasilka byla opatrena fakturou, popisem, presto jsme opet byli vyzvani, dodat fakturu, takze jsme psali do zahranici, aby nam poslali fakturu, ktera je u zasilky, protoze ji musime dolozit - tomu se rika logika. Protoze vse bylo OK, poslali nam po 2 mesicich zasilku opet s poplatkem 100 Kc. Takze posta si z toho udelala jenom dobry kseft. Prijde-li vam balik takto oznaceny pres UPS mate ho druhy den doma a bez dalsich nakladu.

3 červenec, 2011 - 19:36

Jelikož jde o dva státní "podniky", tak je jistým přínosem prudit a kasírovat co nejvíce zásilek, protože z toho jdou jasné peníze. Ale že by to bylo cílené, to bych viděl jako trochu velkou paranoiu. Prostě jako příjemce bych se měl zasadit o to, aby byl balík správně připraven na průchod celnicí. To, jak si to vybavím s odesílatelem, je jen moje věc, úřadu to může být jedno. Naštěstí je tu možnost balík odmítnou a neplatit nic. Balík pak poputuje zpět odesílateli, od kterého možná dostanu peníze zpět.

Anonym (bez ověření)
4 červenec, 2011 - 09:20

Snaha EU omezit bezcelní dovoz je celkem pochopitelná. Nepochopitelná je interpretace České pošty a její vybírání desátek, které není předem ovlivnitelnáé kdy přide a kdy ne.

Anonym (bez ověření)
4 červenec, 2011 - 09:18

S tím souhlasím, ale opravdu jako adresát nemohu odpovídat za odesílatele (mohu ho požádat o správné vyplnění, ale to je asi tak všechno co mohu udělat) a tím pádem přece nemohu nést náklady na dodatečné celní řízení na straně adresáta. Já žádný předpis ani zákon svou objednávkou neporušuji, naopak "naší" poště vycházím vstříc a poháhám jí s identifikací. To je (z pohledu rozumně uvažujícího člověka) nesmysl. Samozřejmě že odmítám platit "výpalné", za tím účelem jsem neobjednával v zákonem povolené hranici 22 eur. Ať si pošta hradí zpětné odeslání. Přeju jí to ;-)

24 červen, 2011 - 08:27

Aktuálně se zdá, že celníci přešli na osvědčený způsob provozu, tedy že nerentgenují vše. Displej na mobil z HK mi přišel do 10 dnů a to byla na obalu uvedena jen cena 5 dolarů. Číňan mi sice na můj pokyn dal dovnitř fakturu na reálnou cenu 20 dolarů, nicméně aby to k něčemu bylo, musela by ta faktura být vně balíku, což nebyla. Ale balík prošel hladce bez rentgenu.

Stejně tak mi došly 2 zásilky z USA. Jedna s fakturou na balíku a reálnou cenou 25 USD (faktura opět na mou žádost). Druhý balík, se stejným zbožím od stejného obchodníka, avšak bez urgence ohledně faktury, dorazila též, byť američan dal na balík fakturu s nižší cenou, než jsem zaplatil. Oba balíky dorazily bez řečí do 10 dnů. Zde možná hrálo roli, že šlo o Express Mail Service (20 dolarů poštovné).

Moje původní zásilka, ke které jsem posílal doklady a plnou moc dne 2.5. mi dorazila za 96 korun dne 23.6. Než mi však dorazil zmiňovaný papír od pošty s nutností doložit cenu zásilky, tak balík ležel další měsíc ladem.

Karel (bez ověření)
24 červen, 2011 - 07:38

Příšerný bordel... Je to již 3 měsíce co jsme objednali navigace z Honkongu (2 ks ). Za tři dny byly v Praze na poště, pak následovalo vyřizování potřebných dokladů (vše jsem jim zaslal obratem - emailem), před 14-ti dny dorazil první balíček s navigací a na druhou marně čekám!!!!!! Přesto, že oba balíčky do ČR dorazily současně tak o druhém nemám žádné zprávy, nikdo nereaguje na moje dotazy, dovolat se nikam nedá....... bordel na bordel!!!!

Anonym (bez ověření)
17 červenec, 2011 - 21:05

Tak nam se podarilo dovolat na sefika a ted nebudete verit co nam rekl. ZAMESTNANCI MAJI VYVESENE TELEFONY, ABY JE NIKDO NERUSIL!!!!

Anonym (bez ověření)
12 prosinec, 2011 - 15:21

Ano, mohu potvrdit, že dovolat se na obě uvedená čísla Pošty 120 je opravdu sysifovská práce, neustále "OBSAZENO". Ale hlavní zlo je buzerace ze strany EU. Dokud byla rozumná hranice ceny zásilky, vše šlo zvládat. Ale dvacka krachujícího ojra ??? Až už jde současná podoba EU do kytek a bude snad lépe.
Při představě, co by se bývalo dělo, když jsem bydlel v USA a domů si posílal balíky se svými svršky i novými věcmi nakoupenými tam,v balících velikosti krabic od mrazáku, nechci domýšlet...

Anonym (bez ověření)
17 červen, 2011 - 20:58

Mate někdo osobni zkusenosti,jak je to ted z balíky z UK?Chtěl bych si objednat hodinky,Čína i postovne 200dolaru,z UK cena 250dol.,tak jestli je pravda,ze z UK nebudu platit clo,dph?Kdyby to bylo taky,samozrejme by se vyplatilo koupit v Číně a platit dph i clo z těch 200dolaru.

18 červen, 2011 - 08:17

V rámci EU máme volný pohyb zboží. Mělo by to projít hladce.

Anonym (bez ověření)
18 červen, 2011 - 10:10

Díky moc,zkusím to a pak dam vedet.

Narg (bez ověření)
12 červen, 2011 - 22:20

vsechno co tady pisete je priserny a mam uplne stejnej problem. Co me ale vytaci naprosto nejvic je, ze si proste nemam kde stezovat, ani kde ziskat informace jak dal postupovat!! Infolinka Posty 120 neustale obsazena (zkousim to kazdy dej asi 10x uz nejmin 14 dni!), infolinku Ceske Posty zase tradicne nikdo nebere, na maily nikdo nereaguje.
Kdyz jsem se jednou jedinkrat dovolal, bylo mi receno, ze jsem sice podal plnou moc, ale ze se zasilka jeste nevyrizuje a ceka ve fronte, nicmene ze vyzvednout osobne si ji uz nemuzu, a ze musim tedy tak 14 dni cekat. Neskutecny. Navic uz je to podstatne vic nez 14 dni a zasilka proste nikde. Ted ani nevim, jestli na dalsi zasilky moje plna moc plati nebo ne, protoze ty hovada nejsou schopny mit nekoho na infolince. S Ceskou postou koncim a zitra jim tam jdu udelat poradnej bordel.

Anonym (bez ověření)
17 červenec, 2011 - 21:11

Vyzvednout osobne ji muzete, kdyz obehnete celou Prahu / poznate krasy pobocek Ceskych post/, protoze nikdo nevi, kde zasilka vlastne je. A kdyz se najde, tak Vas radost hned prejde, protoze pani Vam ji ukaze pres prepazku a chcete-li si ji hned vzit, tak za to, ze Vam ji nekdo preda pres prepazku zaplatite 600 Kc.

LH (bez ověření)
13 červen, 2011 - 06:46

Plná moc platí do odvolání i na další zásilky.

Narg (bez ověření)
13 červen, 2011 - 10:38

to je mi jasny, ale nevim jestli ji vubec berou v potaz - jestli ji dostali nebo neztratili, kdyz mi s kazdou dalsi zasilkou poslou dalsi a nic za me vlastne nevyridej..

9 červen, 2011 - 15:23

Do článku jsem doplnil nějaké další zjištění o 96korunovém poplatku a lhůtě pro vyřízení celního řízení. Bohužel, žádná lhůta u tohoto socialistickýho státního podniku neexistuje a aktuálně mi dluží zásilku už 5 týdnů od dodání podkladů k celnímu řízení.

Dále, co jsem slyšel, tak o něco rychleji jsou vyřizovány EMS zásilky. Ale jejich nabídku není v zahraničí běžná a asi si o ni musí člověk říct (+ příplatit).

Anonym (bez ověření)
17 červenec, 2011 - 21:08

Tak Vas zklamu, ani EMS nejsou vyrizovany rychleji.

benki (bez ověření)
30 květen, 2011 - 09:57

Zásilka podána dne 31.03.2011.
Zásilka dne 05.04.2011 odeslána do České republiky.
Zásilka dne 07.04.2011 převzata vyměňovací poštou 220 00 - pošta Praha 120.
Zásilka dne 07.04.2011 předána k celnímu řízení.
Zásilka dne 08.04.2011 uložena ve skladu vyclívací pošty 220 00 - pošta Praha 120.
Celní řízení dne 12.04.2011 přerušeno. Adresát vyzván k součinnosti.

obratem jsem poslal fakturu z paypalu (na zasilce byla uvedena pravdivá cena zásilky 35USD)...

Pár kousků elektroniky do el. kytary... Chtěl jsem to využít na koncertě 20. 5., říkal jsem si, že časová rezerva přeci dostatečná...

Po dvou týdnech dorazila pošťačka s papírem na plnou moc. Do dneška balík nikde. A to po mě ještě budou chtít peníze.

Moc pěkně to mají vymyšleno. Občane, my ti budem dělat problémy a ty nám za to platiti. Oujé...

Bezmoc...

františek Brezík (bez ověření)
27 květen, 2011 - 12:57

Takto vypadá terorismus. Arogance, absurdita a do očí bijící neschopnost celní správy a celého zavedného byrokratického kolosu povede v důsledku pouze k naprostému odrazení od jakýchkoliv zahraničních nákupů, k odrazení od jakýchkoliv předmětů radosti. Nejhorší na tom všem je bezmoc a zoufalství lidí, kteří se na své zásilky velmi těšili, či je potřebovali atd. Sta tisíce postižených lidí musí úmorně trpět zacházení až nápadně podobné dobám totalitním. Způsobené újmy se nemohou domáhat ani právní cestou, jelikož soudně vymahatelná spravedlnost funguje bohužel obdobně. Šestitýdenní čekání na balíček určený pro ryze osobní potřeby, jenž byl odeslán ze Švýcarska, zanechává hmatatelné stopy na mém duševním stavu. Zmar, nenávist, smutek a zoufalost, nehledě absolutního naštvání a stresu, jemuž se prakticky nedá vyhnout. Sebeobraz hrdinných služebníků celní správy, již zkoumají s vervou investigativního novináře každý příchozí balíček, aby odhalili jeho skutečnou hodnotu a dosáhli tím nanebevzetí. Trhání slupek obalu, pod nimiž se skrývá symbol pravdy. Sípání, lítostnost, pocit zrady a nenávistné pohledy nejsou pravděpodobně skrze zdi celních skladů spatřitelné. Stížnosti jsou s úšklebkem odkázány do prázdna. Komunikace mizí vniveč, je bolest zůstává. Pošta pouze dychtivě lační po pár set korunách za vyřízení celního řízení, tudíž se na jeho zdržování srdnatě podílí, zdržujíc povinná oznámení, případně doručení zásilek samotných. Jsem natolik zasažen, zlomen a vysílen, že bych i z posice člověka povahy mírné, uvítal vzpoury a výtržnosti plné násilí- cílené proti přežitkářskému monstru podřadných a nevýznamných služeb a úřadů. Nejsem s to snášet náplavy mizérie, jež se servírované hnusnými, zlomyslnými zřízenci ubohé celní správy, tváří jako výsostná a nezbytná služba lidu a státu. Pumpováni iluzí svobody v zemi, kde je každý předmětem útlaku a opovrhování, v zemi, která šíří v dvacátých letech dvacátého prvního století krajinu strachu a nejistoty. Děsím se konce na vratké hranici smrti a šílenství.

Anonym (bez ověření)
10 srpen, 2011 - 08:29

Taky se mi cela CP hnusi. Ale vy to berete az moc vazne. Vice klidu a nestvat se kazdou kravinou by to chtelo.

Anonym (bez ověření)
23 květen, 2011 - 16:33

Zasilka za 22.5EUR, takze asi smula. Po nekolika dnech se mi podarilo dovolat se na postu.

Zásilka podána dne 14.05.2011.
Zásilka dne 14.05.2011 odeslána do České republiky.
Zásilka dne 18.05.2011 převzata vyměňovací poštou 220 00 - pošta Praha 120.
Zásilka dne 18.05.2011 předána k celnímu řízení.

Dozvedel jsem se, ze ac byla zasilka prijata ve St 18.5. tak teprve v Po 23.5. odpoledne byla ZAEVIDOVANA ve skladu. Od te doby ma pry CP tri pracovni dny na PRIDELENI CISLA zasilky a poslani dopisu o zasilce, tj. dopis adresatovi dorazi za 2-5 dni od zaevidovani. Cena? Za zasilku v hodnote 500Kc zaplatim navic jeste 400Kc na dph a poplatcich ceske poste.
Parada, pozitri odletam dlouhodobe mimo CR nestiham zajit za notarem a udelit plnou moc treti odobe, takze zasilka bude poslana zpet. Vznikla skoda cca 60EUR nepocitaje komplikace, ktere mi vznikly tim, ze zasilka nebude dorucena. Pro me je to definitivne posledni zasilka, kdy vyuzivam sluzeb Ceske posty, priste DHL nebo UPS, je to drazsi, ale maji to osefovane.

Reklamace, dotazy posta Posta 120:
oddeleni: 257019301
ved. oddeleni: 605220190
reklamace: sklad.praha120[]cpost.cz

Hedne stesti!

Anonym (bez ověření)
24 květen, 2011 - 10:09

"CP ma tri pracovni dny na PRIDELENI CISLA zasilky a poslani dopisu o zasilce". To je sice hezký, ale PROČ sakra nemají žádnou lhůtu pro následné vyřízení a odeslání balíku potom, co jim dodáme podklady?

Anonym (bez ověření)
24 květen, 2011 - 00:50

Kvůli plné moci není třeba chodit za notářem, plnou moc můžete udělit další osobě sám. Navíc na to má pošta i vlastní kartičku, kterou se dotyčná zplnomocněná osoba prokazuje - když jsem studoval v zahraničí, tak za mě sestra mohla brát úplně cokoliv.

20 květen, 2011 - 14:32

Takže, zboží za 20 dolarů při poštovném 20 dolarů odeslané z USA 13.5. bylo zrentgenováno 18.5. a 20.5. bylo doručeno. Na balíku byla přiložena faktura z obchodu, balík tedy ani nebyl rozbalen. Čili to prošlo relativně rychle. Že by se situace zlepšovala?

Anonym (bez ověření)
21 květen, 2011 - 02:41

Gratulace, u mne zhruba stejna data ale kde nic tu nic...

Zásilka podána dne 13.05.2011.
Zásilka dne 15.05.2011 odeslána do České republiky.
Zásilka dne 18.05.2011 převzata vyměňovací poštou 220 00 - pošta Praha 120.
Zásilka dne 18.05.2011 předána k celnímu řízení.

madeinchina (bez ověření)
18 květen, 2011 - 23:46

Zdravím. Nevěděl by prosím tady někdo něco bližšího o tom, jak ouřadové zacházejí se zásilkou (dejme tomu elektronikou), u níž je napsáno co je uvnitř, udaná hodnota 100USD a zatrženo "gift"? Mají právo uvalit mi DPH na "dárek"? Mám tři takové zásilky někde ve vzduchoprázdnu - asi u nich. S tím, že mi už jedna jako "gift" přišla, byla hodně nad 22Eur a žádné clo ani DPH neuvalili. Ale může to být náhoda, nevím. Jedna vlaštovka jaro nedělá. V každém případě když mi kamarád něco pošle ze států a takto je to označeno, nemají právo přece automaticky předpokládat, že jsem to koupil na eBay nebo že s tím chci kšeftovat. Jak po mně potom mohou žádat nějaké doklady o platbě, která neproběhla, že... maximálně mohou vzít jako směrodatnou hodnotu zboží uvedenou na balíku, anebo to snad ocení podle nějakého svého ceníku?

evaS. (bez ověření)
19 květen, 2011 - 15:27

2. Zásilky zboží mezi soukromými osobami
(články 25 - 27 NR 1186/2009) jsou dárkové zásilky odesílané soukromou osobou ze třetí země jiné soukromé osobě, která se nachází ve Společenství, a musí se jednat o dovoz neobchodní povahy. Osvobozeno je však jen zboží do hodnoty 45 EUR.

to jsem našla tady:
http://www.celnisprava.cz/cz/clo/odbavovani-postovnich-zasilek/Stranky/d...

musím říci že mě tohle všechno taky rozčiluje, manžel není původem z čr a přijímá spoustu soukromých balíků od rodiny a můžu říci že nám zatím "prošli" úplně vše - na každý balík čekáme měsíc a vše přijde "pootevírané" a prošacované .....

19 květen, 2011 - 08:18

Označení jako dárek bohužel 100% nezajistí, že to nebude procleno a zdaněno. Z minulosti jsou známy případy, že i dražší věci typu GIFT prošly, ale stejně tak i případy, kdy GIFT byl proclen.

Zkoušel jsem najít přesnou informaci na webu celní správy, ale tam mají dokonce přímo na odkazu na titulní stránce ještě informace o starém 150 eurovém limitu. Šlendrián!!!

Karel (bez ověření)
19 květen, 2011 - 09:49

Někde jsem se dočetl, že zásilka označena jako gift do hodnoty 44 EU by měla být zbavena jak dph tak cla, jestli je to pravda nevím. Každopádně to, že by měly být kontrolovány všechny zásilky putující z okruhu mimo EU do ČR je při současném kapacitním stavu pošt a celnic nemožné, spíše si myslím že se jedná o namátkovou kontrolu.

madeinchina (bez ověření)
29 květen, 2011 - 23:47

Díky všem za reakce! Souhlasím, že to asi dělají namátkově, nebo aspoň dělali dříve. Napadla mně ale hypotéza, že právě proto mají teď takové prostoje, že se nově rozhodli začít kontrolovat všechno. Mám tady aktualizaci svého problému: přišlo mi vyjádření, že "obsah zásilky není odesilatelem jednoznačně deklarován, (...) je třeba (...) doložit specifikaci obsahu předmětné zásilky." Podle mně je deklarován dostatečně, je tam uvedeno "GPS receiver", zatrženo "gift" a uvedena hodnota. Co sakra chtějí? Přesný model přístroje? Vždyť si to mohou klidně rozbalit, tak o co jim jde? To jsou otázky které mně napadají. Klidně ať to proclí a zdaní, hlavně ať už to bez prostojů navalí!!! Podle mně asi jediným důvodem, proč tohle dělají je, aby ze mně vymámili tu plnou moc pro poštu a vydyndali další prachy, to je celé. Možná jim tři čtvrtiny lidí tu plnou moc obratem vypoví, ale asi mají spočítáno, že na tom zbytku mohou rejžovat. Působí to na mně celé jako promyšlený akt státem provozovaného mafiánského spolku, který se alibisticky odvolává na směrnici EU. Nejsem ale právník a nevidím do toho, bůhví, jak to celé vlastně funguje a v čem je zakopán pes. Každopádně mám sto chutí vypravit se do Prahy a posbírat své zásilky, což by vyšlo draho, takže jim asi dám tu zatracenou plnou moc, kterou záhy vypovím a napříště raději za každou cenu vše budu tlačit přes soukromé kurýrní služby, co jiného zbývá.

madeinchina (bez ověření)
30 květen, 2011 - 00:26

No, možná že to zbytečně hrotím a propadám onomu chronickému stěžovatelství, které je pro náš národ tak typické, a za vším vidím spiknutí. Třeba to ušlechtilá pošta vlastně všechno dělá pro dobro občanů za přijatelných podmínek. Nicméně trochu mně zneklidňují pasáže z té jejich plné moci, kde se praví, že mým jménem budou řešit úkony související s porušením celních předpisů, vzdání se opravných prostředků, atd. Aby tam pak mým jménem někdo něco nepodělal a nenavršil dluh, aniž mně o tom informuje. Asi jsem už paranoidní.

30 květen, 2011 - 07:07

Střet zájmů by to byl celkem jasný, kdyby celníci a česká pošta byli jedním "podnikem". To ale tuším nejsou. Aspoň navenek ne.

madeinchina (bez ověření)
3 červen, 2011 - 10:02

Vážení a milí, a je to tady, přináším Vám pokračování svého případu. Držte si klobouky, je to pecka. Včera jsem vyplnil a podepsal zmíněnou plnou moc, naskenoval a už už že to odešlu, jenže se mi nějak nechtělo a tak jsem to odložil. Dnes zvoní balikář a přináší mi týdny očekávanou zásilku z USA, k ní přiložený "poplatkový lístek" České pošty na částku 180, dále USPS Customs Declaration and Dispatch Note - CP 72 s velkou zelenou nálepkou "vybrat clo" (ve skutečnosti clo je nula a bylo tam jen DPH) a dále, a teď to přijde, PLNOU MOC BEZ PODPISU, BEZ DATA A BEZ ADRESY, JEN S VYPLNĚNÝM JMÉNEM a v rohu dopsaným nějakým pěticiferným číslem. Opakuji, že jsem k tomuto datu nikomu žádnou plnou moc neposkytl. Jinými slovy, a doufám že to správně chápu, Česká pošta prosím pěkně jedná mým jménem na základě nepodepsané (jen nadepsané) plné moci? A ještě mi za to účtuje poplatek za "služby celní deklarace"? Anebo mi tuto nadepsanou plnou moc už po druhé posílá s tím, že zatím jedná jakoby ji už měla a očekává ode mně že ji každopádně poskytnu? Bohužel mi pro balík šla přítelkyně, takže jsem ani neměl šanci bezprostředně reagovat. Vlastně bych ani nevěděl, jak správně reagovat. Mohl by mi někdo zasvěcenější vysvětlit, co se mi to vlastně přihodilo a zda se nemůže jednat o trestný čin? Nebo to nějak špatně chápu? Připadám si už jako blbec. Děkuji.

Anonym (bez ověření)
3 červen, 2011 - 19:49

Jsem na tom podobně. Nic než úplná bezmoc. 4 týdny od dodání podkladů pro celní řízení, přičemž jsem hluboko pod limitem 22 euro. A zásilka nikde.

Kdo je na vině? Pošta, nebo celníci? Kde a komu si za to stěžovat? Jak to, že v této zemi panuje takovej bordel!!??

Anonym (bez ověření)
10 květen, 2011 - 11:40

Samozrejme tieto obmedzenia neplatia pre nakup z europskej unie. Preto odporucam ebay.co.uk a ebay.de.

10 květen, 2011 - 12:08

Ano, eshopy z EU jsou určitou možností, kde se pořád ještě dá nakoupit výhodně a nemusíme řešit clo a dph. Ale asijské obchody jsou na některé druhy zboží nenahraditelné.

Anonym (bez ověření)
10 květen, 2011 - 11:06

4.4. jsem objednal
6.4. odesláno z HK
7.4. v Praze
2.5. v rukou deklaranta
3.5. dopis s pokyny pro doplnění u mě
10.5. - zásilka pořád nikde

= více, než měsíc! Přitom vyjádření ČP je, že balíky "nestíhají" maximálně o 14 dnů! Lžou!

Karel (bez ověření)
16 květen, 2011 - 15:04

Já nakupuji na DX a velice by mě zajímalo jak probíhá kontrola zásilek, například koupím si noname MP3 přehrávač za 300,-Kč ale stejně tak značkový za 3000,-Kč, na zásilce nebudou žádné údaje o zboží, rentgenem tedy zásilku prověří a zjistí že je tam MP3 trojka a co dál... Já osobně pokračuji v nakupování na britském ebay.

Anonym (bez ověření)
16 květen, 2011 - 15:44

Oni balíky nejenom rentgenují, ale případně i rozbalují, hledají fakturu... tu však číňani zásadně nepoužívají, tuším ani na DX. Nicméně celní správě se pak dodá výpis z účtu nebo z paypal, jako důkaz o zaplacení. Vše se ale potom brutálně natahuje...

Karel (bez ověření)
16 květen, 2011 - 20:14

Informoval jsem se u známého celníka který mi sdělil, že zásilek je takové množství, že na třídírnách jsou brigádníci, ale i tak to absolutně nestíhají, údajně se dá čekáním na vyřízení strávit "příjemný den". Co se týká DX, tam faktura samozřejmě není, nejlepší je nákup drobností dělit na zásilky po cca. 20 USD. Větší věci budu brát z GB, cena bude sice vyšší než u Asiatů ale bez problémů s clem apod. Nejsem si jistý zda platba DPH za zboží v hodnotě nad 22 EU je zavedená jen u nás. Pokud to má Evropskou unii ochraňovat od přílivu zboží s Asie tak se to zřejmě trochu mine účinkem, spíše to otráví zákazníky. Jaký rozdíl je, když zboží z Asie koupím místo v Číně v GB? Z mého pohledu ten, že lehce přeplatím, ale z pohledu Evropské unie žádný - protože zboží bylo vyrobeno a přivezeno z Číny. Takže nezbývá nic jiného než zapátrat na EBAY a kupovat v EU i když je zboží které mají mají jen číňani...pak nezbývá nic jiného než si vzít jídlo na celý den a strávit "příjemný" den se stejně postiženými na výdejně zásilek.

16 květen, 2011 - 21:03

Sazba je právě sjednocena kvůli EU. Pokud koupíte čínské zboží v UK nebo i jinde, EU se zahojí, protože bylo procleno a zdaněno obchodníkem. Pouze jednotlivec se z toho mohl dříve vyvlíct do 150 eur a dnes už jen do těch 22 eur.

Každopádně, že celnice a pošta nestíhá, mě vůbec nezajímá. Na to tam mají mít lidi, měli na to být připraveni a jelikož nejsou, tak vyházet vedení na dlažbu a obsadit schopnějším. Jestli mi naúčtují tu denní sazbu, jen proto, že to nestihli do termínu, tak to bude teprve vrchol.

birkus (bez ověření)
21 květen, 2011 - 15:36

jen jeslti to chapu...pokud koupim neco v UK...nebo v zemi EU...treba za 2000e...uz se nemusim bat ze zapaltim dane, a moje zasilka se zdrzi?

21 květen, 2011 - 21:06

Od té doby, co jsme v EU, funguje volný pohyb zboží. Tzn. bez cla a daně. Nevztahuje se to jen na některé druhy zboží, jako alkohol a cigarety. Takže i zásilky v rámci EU by měly procházet zrychleně.

Anonym (bez ověření)
7 červen, 2011 - 22:40

Ne tak docela. Tedy autor prispevku na ktery reaguji ma samozrejme pravdu, ale praxe Ceske posty je zcela jina. Ma objednavka hry na xbox z britskeho obchodu HMV (v cene 20 liber) je jiz mesic zadrzovana na celnici, resp. Poste 120. Jakakoli snaha ze strany ceske posty vce vyresit, tj. napravit jejich pochybeni (spocivajici ve vycelni zasilky z clenskeho statunevropske unie) je nulova. Stat frontu na Poste120 (po 40 minutach jsem se prakticky nepohl z mista) nehodlam. At si ten balicek nacpou do chrtanu, smejdi. Zvazuji jake kroky proti nim zaujmout, ale nevim. Neporadi nekdo, prosim?

Anonym (bez ověření)
19 květen, 2011 - 06:31

Nektere veci lze koupit jedine primo z Ciny, v tom e-bay UK neni nic platna. Nicmene premyslim alespon o zorganizovani akce, kdy by co nejvice lidi postizenych zdrzenim zasilky podalo proste na celni spravu nebo stat (pripadne na postu) trestni oznameni pro neopravene drzeni cizi veci. Je celkem jedno, jestli se to bude nejak dal resit nebo zamitne, protoze kdyz uz nic jineho tak to ukaze, ze lide s timto stavem nejsou absolutne spokojeni. Na baliku mam napsanou cenu XX dolaru/yenu/korun, tak at se tim ridi a hotovo. Buzerace kvuli danim a clu u veci co se nakupuji z ebay je opravdu drzost a vynalozim veskere usili, aby zlodejsky stat nedostal NIC. Dane ostatne platime velke az az a zivime z nich prave tyhle byrokraty a parchanty, co potom premysleji jak z nas vytahnout tech penez jeste vic.

tvpetr (bez ověření)
19 květen, 2011 - 20:35

Souhlasím a rád se přidám. Můj balíček modelářských dílů z HK byl za 8 dnů od obědnání v Praze v Košířích. To bylo 20.4. Do dnešního dne je jediná informace, že byl předán k "celnímu řízení". To, že se nám byrokrati, potažmo celá EU rozhodli sáhnout do peněženky zas o kousek hlouběji mě sice netěší, ale jsem to ochoten akceptovat. Nicméně to, že to pak nejsou schopni zvládnout administrativně akceptovatelné není. Měli by vědět, že tento stav je neudržitelný.

Anonym (bez ověření)
5 červen, 2011 - 15:44

tak to mě tedy uklidnilo, co tady čtu... já mám od 4.6. telefon v přípravě na celní řízení...tak sem zvědavej, kdy a jestli vůbec dorazí. To byl zase nápad objednat něco mimo tu super EU.

Anonym (bez ověření)
10 říjen, 2011 - 10:53

Prosim vas, jsem zvykly objednavat s ciny, ale uz bez techto obstrukci to trvalo dost dlouho, tak zvazuju dalsi cesty. Vyse zminovane ebay.co.uk ma u dost polozek napsano From China, From HongKong atd. i pres tento popisek se jedna o zbozi z anglie takze bez cla a dph?

Anonym (bez ověření)
3 listopad, 2011 - 11:53

Na eBay obecně včetně ebay.co.uk vždy sledujte u položky, o kterou máte zájem, co je uvedeno v popisu za Item location. Pokud je tam uvedeno např.

Item location: HONG KONG

pak bude zboží odesláno z Hongkongu i když nakupujete na ebay.co.uk.

Anonym (bez ověření)
10 říjen, 2011 - 13:48

Tak to ani nahodou. NA kteremkoli lokalnim eabayi lze nakoupit i zbozi z tretich zemi. Tudiz vcetne obstrukci. Proste je treba si davat pozor, odkud to prodejce posila.

© 2007-2014 všechna práva vyhrazena | tiráž & kontakty | inzerce TOPlist | RSS | ISSN 1802-9000