inzerce-webhosting www.banan.cz

Windows 7: první zkušenosti s Media Center

Tag: HTPC

Nová verze Windows Seven si už ve své testovací verzi získává mnoho nadšených ohlasů. Vypadá to, že se dočkáme odladěné a optimalizované Visty. S novou verzí operačního systému Microsoftu přijde i nové prostředí Media Center. Vyzkoušeli jsme a o novinky se podělíme formou videa a obrázků.

Z prvního zkušebního přeletu nad Windows 7 MCE jsem získal dojem asi takový: Je to skoro stejné, jako Vista MCE a aby vývojáři nebyli nařčeni z minima invence, lehce upravili vzhled, stejným funkcím dali trochu jiné ovládání a bylo hotovo. I když několik nových a zajímavých funkcí přece jen přibylo.

 

Rychlý průlet nad Windows 7 MCE (jestli vám video nefunguje, zkuste prohlížeč IE nebo Chrome)

 

Co je nového ve Windows 7 Media Center

  • Vylepšené zobrazení - na obrazovce je toho více k vidění, lepší náhledy, delší názvy souborů
  • Přehrávání MPEG-4 (DivX, XviD) je integrováno do systému (není nutné instalovat kodek)
  • Funguje rychlý posuv v MPEG-4 videu
  • Vylepšené hodnocení obsahu
  • Vylepšené slideshow při prohlížení fotek
  • Větší integrace MCE se systémem (přístup k různým funkcím přes nabídku Start, miniaplikace na plochu)
  • Větší důraz na online média (např. online TV, což ale v ČR nefunguje) včetně možnosti nahrávání
  • Vylepšené a zrychlené vyhledávání a procházení (hudbou, TV programem, filmy)
  • Lepší ikony alb - pokud se nepodaří stáhnout obal alba nebo není přítmen ve složce, vygeneruje MCE vlastní barevný "obal"

S podporou externích titulků pro oblíbené DVD nebo HD ripy zatím počítáno není. Ostatně ani s oblíbenými kontejnery HD videa v čele s MKV ve výchozím stavu nepochodíte. Naštěstí stejně jako u Vista MCE to určitě půjde řešit plug-iny a filtry, které si každý fanda nainstaluje sám.

Samozřejmě musíme brát v potaz, že máme v ruce teprve testovací nedokončenou verzi Windows 7 a šli jsme v jejím zkoumání hodně po povrchu. Takže je možné, že se ještě mnohé zlepší a objeví. Ale sám bych si na to moc nevsadil. Není to pro Microsoft žádná priorita. I tak ale jde (půjde) o docela povedený systém. Při provozu jsem narazil jen na jednu zásadní chybu - vždy při vstupu do sekce s nahrávkami TV nebo uloženými DVD vyhodil systém chybové hlášení, nicméně pracoval dále.

Ve Windows 7 již není postraní panel, ale miniaplikace můžete mít kdekoli na ploše. Nechybí ani jedna určená pro Media Center

Pokud si chcete Windows 7 také vyzkoušet, stahovat můžete ze serverů Microsoftu (32bitová verze a 64bitová verze).

Tip: Srovnejte si sami Vista MCE a Windows 7 MCE díky našemu rozsáhlému videu o Vista MCE!

Na další stránce najdete fotografie z Windows 7 MCE...

 

Průměrné hodnocení: 4 (4 hlasování)

Komentáře

JIří (bez ověření)
5 květen, 2011 - 21:06

mam problem s windows media center na plose mam na kazde ikone windows media center a pokazde kdyz kliknu na ikonu tak se mi spusti windows media center nevite jak by sedal program windows media center vypnou nebo aspon odstranit z ikon?

Predem dekuji za odpoved

Pavel (bez ověření)
2 červen, 2010 - 15:07

Mam mensi problem s Windows Media Center a nevim jak jej vyresit uz sem vyzkousel snad vse. V ovladani hlasitosti se mi ukaze ze Windows Media Center viz. obr. [http://img171.imageshack.us/f/wmcc.png/] ze prehrava a porad slysim nejake radia atd. je to dost frustrujici a nevim jak se toho mam zbavit. Pokud nekdo vite jak na to...?

cukmantl (bez ověření)
1 listopad, 2009 - 16:41

Kdo poradí??

při spuštění WMC stále hlásí "nelze spustit z důvodů zásad omezení softwaru",jak to odstranit?

1 listopad, 2009 - 17:12
Snad tady neco najdete: http://technet.microsoft.com/cs-cz/library/cc759106(WS.10).aspx

Leon1464 (bez ověření)
12 září, 2009 - 18:53

Zdravím potřeboval bych pomoci jak rozjet v Media centru soubory flv a mkv, s těmi filtry jako ve vistě to není tak jednoduché. Původně jsem v XP používal K-Lite codec pack, nyní v 7 kodeky od Shark007. MKV i FLV bez problémů přehraji jak v Media Playeru Classic tak ve Windows Media Playeru. Media center nepřehraje flv vůbec (napíše něco v tom smyslu že soubor nebyl nalezen) a u MKV funguje pouze audio a to ještě poměrně špatně (přeskakuje). U FLV tuším že by mohl být problém v knihovně médií která flv řadí místo videa do kategorie Ostatní (spolu s MOV soubory které taktéž nejdou přehrát u těch ale asi jde o problém kodek packu který neumí MJPEG), u MKV netuším kde je problém.

Při té příležitosti bych se chtěl zeptat jak aktivovat v Media centru titulky, z informací na internetu jsem vyrozuměl že VobSub nejde použít protože nový media center by neměl používat direct show. Škoda že tento užitečný program je pro našince díky těmto drobnostem prakticky nepoužitelný. Vzhledem k tomu že jde už o x tou verzi myslím že microsoft už mohl zvládnout podporu extreních titulků. :(

12 září, 2009 - 20:22
Tohle by mohlo pomoci: http://www.hack7mc.com/2009/04/media-center-decoder-utility-mcdu-finally... Nastavit třeba ffdshow jako dekodér, který navíc umí i titulky.

Art007 (bez ověření)
10 červenec, 2009 - 15:04

Mám nainstalované W7 64 bit a zkoušel jsem spustit Media center. Naběhne v pořádku, ale když si dám nastavení Televizního signálu tak to nenajde TV tuner - Pinnacle 73e. Přitom v ovladačích je ovladač korektně (sice pro 64 b Visty, ale mělo by to teoreticky fungovat). Zkoušel jsem cca před měsícem to samé na W7 32bit a tam to fungovalo normálně. Nemá s tím někdo zkušenosti??? Jinak jsem zatím z chodu 64b systému uchvácen... ta rychlost nemá obdoby.. :-)
Díky za radu - pomoc - info...
P.S. zkusím ještě nainstalovat nějaký program od Pinnacle - a uvidím kde je problém...

Foxx5 (bez ověření)
9 říjen, 2011 - 00:01

Zdar, jak si to vyřešil, já mám na Win7 64 stejný problém, vnitřní tuner v notebooku na WMC nejede i když je korektně nainstalován. WCM se chová jako by žádný tuner neexistoval. Na Vistách 32, Win7 32 vše v pořádku. Win 64 špatně...

Sat1 (bez ověření)
23 leden, 2009 - 16:19

No musim rict ze parada... oproti Vistam s fiji pokrok. Dokonce uz dokazali pridat i tlacitko "Play all" coz mi asi nejvic chybelo. Jen to nedokazu prinutit, aby to prehravalo flv soubory. Ve vistach stacilo nainstalovat flash player a jelo to, ale tady se mi to nejak nedari. Nevite nekdo jak na to?

Sat1 (bez ověření)
23 leden, 2009 - 17:11

Tak vyreseno, nakonec pomohlo odinstalovat ffdshow a misto nej nainstalovat kodekpack

Stone (bez ověření)
16 leden, 2009 - 15:48

Nějak jsem nepochopil, jak je to tedy s tou podporou HD videa. Umí už tedy VMC přehrávat např. Novu HD ze satelitu nebo DVB-T (MPEG4) ?

Márty (bez ověření)
17 červenec, 2009 - 06:17

Windows 7 mám nainstalované jen pár dnů, ale mohu potvrdit, že příjem HD z DVB-T s kartou od Pinnacle zvládá. Jen obraz není někdy přes celou obrazovku, ale je takový zmenšený uprostřed obrazovky. Pak musím použít lupu na zvětšení obrazu.

St. (bez ověření)
16 leden, 2009 - 16:18

Ano, funguje, napr i testovaci HD kanal na Astre.

Problem s HD Novou je :
1. MCE nepodporuje softwarove dekodovani, i kdyz se jedna o legalni kartu.
O sprovoznenem HW dekodovani jsem neslysel a stejne bych drahy dekoder nekupoval.
2. Omezena funkcnost EPG, funguje jen na 4 kanaly, co jdou analogove po zemi, jestli by to vzalo Novu HD jsem nezkousel.

Oboje resi alternativni software ( ja pouzivam DVBViewer pro) propojeny s MCE pres virtualni tuner - DVBSbridge pro.

Omlouvam se za reklamu, oboji software je placeny, ale je to presne to reseni, co jsem pul roku hledal pro mediacenter. prisel jsem na ne bohuzel az po dlouhych bojich s MCE a linuxovymi distribucemi.

Ne, opravdu ten soft neprodavam, ale chtel bych, aby o teto moznosti lidi vedeli, protoze resi nejzavazneji problem, jinak prakticky bezkonkurencniho reseni. Samozrejme ze ma MCE sve mouchy a neumi spoustu funkci, ale, a to bohuzel, jako fanousek linuxovych reseni musim uznat , ze je nejlepsi (ale drahe ).

St.

16 leden, 2009 - 17:36
Jako reklamu to vůbec nebereme, naopak vítáme každou informaci o tom, jak vyřešit něco, s čím mohou mít jiní problémy.

Stone (bez ověření)
16 leden, 2009 - 16:41

DVBViewer jsem si taky koupil a právě ho na Novu HD používám (SkyStar HD2 s CI), ale o Dvbsbridge teprve uvazuji. Cca. 800Kč zas už tak málo není. Docela mě zarazilo, že instalační soubor má jen 1MB (za ty prachy ;-) ...

Haveja (bez ověření)
8 únor, 2009 - 12:35

mam otázku, ja funguje program DVBViewer s skrytýma titulkama (888)? je v obraze nebo mimo? a muzes mi poslat i fotky?

Stanley (bez ověření)
14 leden, 2009 - 19:34

Pri stavbe mediacentru na podzim jsem pro zajimavost nainstaloval jednu z prvnich uniklych betaverzi a tak me to mile prekvapilo (hlavne hw narocnost proti Viste), ze jsem ji tam nechal. Momentalne tam mam zname sestaveni 7000 s ofic. sn a jsem spokojen.
Zminena chyba se mi neprojevuje, s potesenim jsem privital funkcnost dvbsbridge, takze mi jede satelit s oficialni kartou TaT vcetne EPG a Nova HD.
Tomuto predchazel asi dvoumesicni pokus s ruznymi linuxovymi distribucemi. Nejlip asi dopadlo Mythbuntu, ale s timhle se to srovnat neda.
Proste jsem nadsen. Jen doufam, ze MS udela opet akci s povolenim zakopeni OEM verze i pro ne-nove PC.

St.

Goof (bez ověření)
15 leden, 2009 - 11:16

mužete mi řict jaké jste použil komponenty? také se chystám v dohledný době stavět

Stanley (bez ověření)
15 leden, 2009 - 14:05

Rozhodl jsem se pro AMD z duvodu lepsiho powermanegmentu
MB Asus M3N-H HDMI - uz ale budou novejsi, ale s vetsi spotrebou kvuli grafice.
Chtel jsem Nvidia int. video kvuli podpore dekdovani HDTV - ale je to zbytcne -
vetsinu videi co mam to nepodporuje.
CPU AMD Athlon X2 Dual Core 4850e - 2x2.5GHz, dulezita je polozka 45W.
bohuzel pri nekterych kvalitnich BD ripech prestava stihat. Pomohlo lehce pretaktovat.
Bohuzel zadny vykonejsi 45W procesor zatim neni.
Tuner With WinTV-HVR-4000
ale je zbytecne drahy kvuli multi. Zkusil bych kartu jen na pozadovane pasmo, prip. dve kvuli soucasnemu nahravani a prehravani ruznych kanalu.
Case ILVERSTONE SST-LC20B-M Lascala - černý - levnejsi verze bez displeje

system Hdd - 80GB. Tady doporucuji 2,5" sata verzi kvuli hluku.

Data hdd ide 4x400GB /radic adaptec raid5 PCI - to budu muset presunout do nejakeho servriku mimo mistnost. I kdyz to kupodivu zas tak hlucne neni.

k tomu ruzne super tiche ventilatory na case i CPU.

Dost jsem se nechal inspirovat i clankama na tomto serveru ( diky, diky, diky za ne :o)
- doporucuji prostudovat.

St.

16 leden, 2009 - 18:33

"bohuzel pri nekterych kvalitnich BD ripech prestava stihat"...a čo tak využiť schopnosti UVD čip-u(akcelerácia MPEG-2, VC-1 a H.264) v grafickej karte?(napr. ATi Radeon HD4670) -> HD4670 512GDDR3

St. (bez ověření)
16 leden, 2009 - 22:29

Ano, Radeon rady HD4xxx lze udajne pouzit na nektere novejsi zpusoby kodovani x264, ale vhledem ke spotrebe karty (mam ji v hernim PC) to nebude idealni pro mediacentrum do obyvaku.

Musi to take podporovat prehravac, co u MCE neplati. Existuji nejake pluginy do MCE od Cyberlinku, ale me to na vetsine HD videi nejelo.

St.

17 leden, 2009 - 00:00
Vůbec nejde jen o Radeony řady 4000, ale umí to i starší integrované Radeony 3200 a podobně. Viz náš seriál o stavbě HTPC pro odvážné...

St. (bez ověření)
17 leden, 2009 - 14:39

Mel jsem na mysli, ze s HD4xxx se da udajne dekodovat videa kodovana v novejsich profilech.
Cetl jsem to nekde v konferenci, urcite to pujde vyhedat googlem.

Zakladni informace o problematice profilu napr. tady: http://www.cdr.cz/a/24504 .

St.

16 leden, 2009 - 19:24
To samozřejmě jde a potom video stíhat bez problémů bude (klesne i spotřeba). To ale nefunguje v MCE, ale jen v některých přehrávačích (PowerDVD...) a také záleží, o jaký video soubor jde. Blu ray je tuším akcelerován i v MCE.

16 leden, 2009 - 19:43

Power DVD a VLC media player ...:-) Reagoval som na prehrávanie BDrip-ov (väčšinou H.264 )...na drahú a zatiaľ "zbytočnú" BlueRay technológiu potrebuje BD mechaniku...

16 leden, 2009 - 21:55
BD mechanika je za 2000 Kč s daní a filmy se dají pořídit už za 350 Kč (z Anglie +/- i s poštovným a mnohdy českými titulky). Takže už to takový přepych není. Ale samozřejmě se dá dost dobře vystačit i s HD "zdroji" na internetu :)

17 leden, 2009 - 19:23

OK, "zohnal" som si BDrip KungFu Panda a pohral som sa s jeho prehrávaním(AMD Athlon 64 3800++/2,5GHz, 2GB RAM, HD3850 256MB, winXP sp2). Skúsil som to prehrávať cez VLC media player (fungovalo bez problémov, ale CPU bolo vyťažené od 40-90%! ), potom som trocha hľadal na nete a stiahol som Media Player Classis a jeho nastavením na prehrávanie HD(H.264, .mkv) som si pomohol k vyťaženiu CPU 2 až 4% .(ten player-MPclassic by mal podporovať aj MCE?)

17 leden, 2009 - 20:16
Nevím, jak to myslíte s tou podporou MPC. Ano, MPC HC (Media Player Classic Home Cinema) podporuje akceleraci videa grafickou kartou. Ale je to samostatný přehravač videa, který nevyrábí Microsoft a pokud vím, do prostředí MCE jej integrovat nelze. Na HTPC tedy potom nezbývá, než si náročnější videa pustit ručně v MPC nebo PowerDVD...

25 leden, 2009 - 18:55

Zdravím.
Stačí si stáhnout MPC Video Decoder (používá se i v MPC HC ) zaregistrovat (já používán na filtry DirectShow Filter Manager) a rázem i WMP 11 v MCE umí HW akceleraci. Nevýhodou je, že v MCE nelze aktivně s filtry pracovat a jednoduše je měnit. Pokud některé ripy MKV nejdou HW akcelerovat tak způsobují problémy - obraz se trhá, problémy ze zvukem.. (dle mého kodek nestíhá). Pokud je zapojený MPC Video Decoder v MCE nelze pracovat nikterak s titulky (aspoň jsem na to nepřišel) tak abych neztratil HW akceleraci. V těchto případech je samozřejmě nejlepší CoreAVC. Proto je MPC HC v tomto lepší a i s HW akcelarací lze pracovat s audio stopami i s titulky.
MPC HC lze ale využít v Mediaportalu jako externí přehrávač.

Resumé : postavit funkčí HTPC nejí zcela jednoduchou záležitostí.

15 leden, 2009 - 14:21
Jen poupravim info - AMD ma novejsi 45 W procesor 2 x 2,6 GHz Athlon 64 X2 5050e

15 leden, 2009 - 13:50

Pokud jde o základ, tak třeba u AMD se od doby našeho seriálu o stavbě HTPC moc nezměnilo - deska založená na 780G, procesor AMD 4850 a k tomu 2 GB RAM a je skoro hotovo :)

14 leden, 2009 - 20:16
Ta chyba u mě asi vznikla kvůli tomu, že jsem měl již nějaké záznamy z TV pořízené ve starší verzi MCE, i když kdo ví. Každopádně jsem odeslal chybovou zprávu Microsoftu, tak mají šanci to do finální verze vyřešit.

Radim (bez ověření)
15 září, 2009 - 18:43

Nahrávání seriálů - nahraje 1 díl a šlus, další výskyt nenajde.
Řešil jste to někdo ?

© 2007-2012 všechna práva vyhrazena | tiráž & kontakty | inzerce TOPlist | ISSN 1802-9000