Zkusili jsme: nákup v Datartu

  • Jiří Ptáčník
    Kategorie: Návody,
    Lis 10, 2008
    29× Komentováno
    Vybrat si vhodný výrobek je teprve první část našeho snažení. Skoro stejně těžkou volbou potom je, kde jej koupit. Přitom nehledíme jen na cenu, ale i na to, jaké informace nám obchod o zboží poskytne, jaké rozšířené služby nabízí a snažíme se i odtušit, jak se zachová v případě reklamace. Jak obstál při reálných nákupech Datart?

    Bezvadný nákup v e-shopu

    Prošel jsem nákupem v tomto obchodním domě se dvěma přáteli. První nákup (plazmové televize) probíhal přes internet. Nejprve jsme „obešli“ klasické e-shopy s elektronikou, kde člověk čeká nejnižší cenu. Ale služby už nebývají nějak extra nadstandardní. Při nákupu plazmy totiž hrají roli i poněkud kuriózní nároky na obchodníka. Plazma je velká a těžká, neměla by se převážet v horizontální poloze (což ale není popravdě zcela nutné dodržovat). Pokud se vám náhodou vejde do auta, musíte ji kupovat ve dvou. Jedinec si s ní neporadí.
    Takže pro nás bylo důležité, jak nám v tomto může obchodník vyjít vstříc. Klasické e-shopy spoléhají na kurýry typu DPD, Geis a podobně. To ale není ideální – dodávku do bytu většinou nenabízí. Takže přes to, že jinak doporučuji nákup na specializovaných e-shopech, tentokrát jsem se přiklonil k řetězci, které jindy jen stěží něčím mohou konkurovat. Kupodivu v e-shopu Datartu jsme našli cenu zcela konkurenceschopnou levným speciálkám. Provedení e-shopu je přitom na velmi dobré úrovni. Šíří služeb nabalených na samotný nákup možná ani nemají konkurenci. Takže nejenom, že jsme nakoupili pohodlně, přehledně a za jednu z nejnižších cen na trhu, ale navíc jsme zvolili dopravu jejich kurýrem, s vynesením zboží až do bytu, s vybalením a zapojením produktu. Nabídnuta byla i možnost odvozu starého spotřebiče a samozřejmě i odvoz a likvidace obalových materiálů. Zmíněné služby byly zdarma a produkt bylo možné zaplatit až po dovezení na místě platební kartou. Jedinou nevýhodou nákupu bylo delší čekání na volný termín kurýra, takže si nastávající uživatel počkal asi 7 dnů.

    Osobní nákup – boj v těžkých podmínkách

    Ve druhém případě nechtěl zájemce čekat několik dnů, než mu kurýr zboží doveze, takže zvolil osobní nákup. Ještě předtím se ale podíval na web Datartu, jaká je cena zboží. Poté se telefonicky informoval, zda je na dané pobočce mají skladem a zda je cena totožná jako na webu. Byl ujištěn, že ano. Kdo koho chce v Datartu okrást? Nicméně na místě jsme zjistili, že televizor je o 4 tisíce dražší, než na internetu! Zapomněli snad jen aktualizovat cenovku? Ne, prodavač trval na tom, že je to v pořádku. Vedoucí taktéž nebyl právě vstřícný, ale monitorování telefonických dotazů má své výhody. Byl tedy odkázán na to, co nám sdělili na infolince a nakonec nákup došel zdárného konce. Jenom se tak potvrdilo, že nákup impulzivně bez zjištění situace přímo v podobných řetězcích se málokomu vyplatí. A co vy, jaká je vaše zkušenost s tímto obchodem? Doporučíte jej ostatním čtenářům nebo právě naopak?

    Související články

    Jak nakupovat elektroniku na internetu: práva zákazníků a povinnosti prodejců Jak nakupovat elektroniku na internetu: vybrat a nepřebrat

    PŘIDAT KOMENTÁŘ

    29 Komentáře

    1. Mam jednu skusenost so slovenskym datartom a to velmi pozitivnu. Objednane cez internet, do pol hodiny mi volali o potvrdenie objednavky, na druhy den mi tovar doviezli priamo do prace, na dobierku. Cena bola jedna z najlacnejsich, takze len odporucam. Dalsi nakup elektroniky bude tiez urcite z datartu.

    2. Ano, mohu potvrdit. Doplňkové služby Datartu leckdy převáží nevýhodu poněkud vyšší ceny. Kupoval jsem takto pračku a vše proběhlo k naprosté spokojenosti, až na tu delší čekací lhůtu na dopravu.

    3. Musim se pripojit k ostatnim, s online nakupem v Datartu jsem nadmiru spokojen. Jiz neklikrat jsme zde nakupovali elektroniku a nikdy zadny problem. Dodani az do domu, zapojeni vyrobku a odvoz obalu. Proste super. muzu jen vrele doporucit.

    4. Také přidávám velmi pozitivní ohlas na nákup v Datartu, zrovna minulý týden jsem tam kupoval plazmovou tel. (Panasonic TH-37PX80EA), v jejich e-shopu na netu o 2 tis. levnější než v kameňáku, kde jsem si ji přišel prohlédnout, prodavačce jsem řekl, že bych ji bral, ale že na netu ji mají levnější, chtěla na mě kontakt, hned druhý den se mi tel. ozval vedoucí prodejny s tím, že mi ji prodají v obchodě za tu netovou cenu, v pátek jsem tam jel, koupil, samozřejmě všechny služby (odvoz, instalace, odvoz staré tel. a obalového materiálu) - vše zadarmo, jenom měli volno až asi za 5 dní, což jsem nechtěl čekat, takže jsem si ji odvezl sám, ale nevadilo mi to. Takže vše rychlé a v poho, můžu doporučit, jinak bylo to v Hradci Králové.

    5. Zdravim,

      jenom bych rad polemizoval s vyrokem, ze "za jednu z nejnižších cen na trhu". Ted o vikendu jsem byl v datartu a porovnaval jsem nekolik polozek. Od DVD prehravacu, pres vybrane modely plazem, az po pametove karty atd. A vsude byl datart nejdrazsi (v porovnani s internetovymi obchody). Slogan "zaruka nejnizsi ceny" bohuzel neni pravdivy. A to uz hodne dlouho. Ono napriklad "potesi", kdyz datart prodava DVD krabicku za 9 Kc. Na internetu je za 3. Jiste, je to par korun, ale kdyz tech krabicek potrebujete 20 ci 30, je to dost velky rozdil.

      Osobne se obchodum typu Datart a Electrofoword vyhybam. Z tech jejich cen se mi nekdy chce az brecet.

    6. Záruka najnižší ceny se vztahuje na kamenné obchody - nelze logicky srovnávat cenu v kamenném obchodě s e-shopem. Píší to v letáku, kde přesně popisují tuto záruku nejnižší ceny.

    7. Zdravím,
      chtěl by jsem jen podotknout že záruka nejnižší ceny se samozřejmně vztahuje na kamené obchody, tudíš nelze srovnávat ceny v obchodě s internetovými.
      PS:TO BY JSEM TAM JINAK PRACOVAL ZADARMO A TO OPRAVDU NECHCI!!!

    8. Kdyby tady kolega který píše takovou kravinu nebyl slepý tak by si přečetl že Datart má v závazku důvěry , čili záruce nejnižší ceny napsané, že se tento benefit pro zákazníky vztahuje pouze na kamenné obchody ...

      osmý řádek vlevo dole .. mrknu a vidím :-)

    9. Krásný dobrý den jen bych chtěl upozornit pána než se začne ohánět výroky že něco není pravda tak ať jsi přečte podmínky. Záruka nejnižší ceny v datartu platí naprosto bez konkurenčně. Hned vysvětlím proč vy když na kameném obchodě datartu najdete cenu která je podle vás dražší než u jiné konkurence upozorňuji bavíme se pouze o kamených obchodech nikdy nemůžete srovnávat kamenný obchod a e-shop. Tak vy vyrobek zapltíte za cenu která je naprodejně a poté co swe ověří zdqa je pravda že např. elektroworld ji má levnější Vám bude vyplacen rozdíl věř te mi dělám v datartu hodně dlouho a nezažil jsem že by jse to nestalo!!!

      Děkuji
      zaměstanec datart

    10. Od Datartu jsem bral 3 věci, úroveň posuďte sami : 1) lednička : v cenové hledině kolem 12 000 byla asi jen o 100 Kč dražší, než nejlevnější e-shop - nabízený dovoz a odvoz staré byl super...kdo by se tahal s ledničkou. Jenže - přivezli ji naplocho,což by se nemělo, horní dvířka témeř neznatelně promáčknutá - v rámci reklamace nabídnuta okamžitě výměna za jinou, ale zvolil jsem jen výměnu dvířek, což trvalo přes měsíc. 2) myčka : cena opět o 150 Kč vyšší, než nejlevnější dohledatelná, ale dovoz zdarma a instalace tohle přebíjí. Instalace se nekonala, neboť jsem neměl ještě kuchyn nachystánu, ale technik poskytl mylnou infrmaci, že zařízení Aquastop musí být ve svislé poloze ( což by znamenalo znovurozebrání a předělání už instalovaných rozvodů vody ). Dotazem na výrobce zjištěno, že je to blbost... 3) foťák : po uzavření objednávky a urgencích po 3, 5, 7 a 10 dnech vyjádření, že v dohledné době skladem nebude a nabídnut jiný model...objednávka zrušena. Jednání zaměstnanců včetně pracovníků na infolince solidní a korektní...

    11. Zdravím všechny,
      docela se směju těm co tvrdí,že v datartu nefunguje "Záruka nejnižší ceny" Z osobní zkušeností vím,že toto funguje velice dobře - sám jsem si to vyzkoušel v datartu ve Vaňkovce,kde jsem si zakoupil Tv,ketrou jsem po týdnu našel u jejich konkurence levněji. Jelikož jsem šel okolo zmínil jsem se o tomto prodavači (aniž bych vyložene žádal nějaké řešení) a on mě ochotně nabídl tuto jejich službu díky ,které mě vyplatili rozdíl. Je to na každém,ale ze všech prodejců elektra je datart naprosto nejlevnější - apokud ne - mají záruku nejnižší ceny. V rozsahu služeb nemá datart konkurenci.
      Ale věřím,že se najdou zákazníci typu "ušetřím 50 Kč" tak to koupím někde jinde.Je mě jich upřímě líto.
      díky

    12. nejvíc mne baví testovat znalosti prodavačů v datartu,neříkám že jsou všichni hloupí ale většinou se jedná o totální lamy,udělám ze sebe vesnického otíka nechám do sebe valit klíny,nevěřili by jste,jaké bludy z nich lezou,hlavně jeden mladík v oddělení dig.fotoaparátů v ostravě,ten by mi snad by byl schopen tvrdit že starý flexaret z padesátch let má hd video a nejvyšší výdrž baterie,kdo jste trochu znalí v oboru,zkuste si to,je to skvělá zábava

    13. Zkusil a nebyl spokojen, proč?
      1)Objednávka (za 500,-) v eshopu s osobním odběrem na Andělu(Praha)
      2)Mailová informace - ..bude k odebrání za 3dny od doručení tohoto mailu..
      3)K odebrání nebyla ani další den
      4)tel. na infolinku - kde se dozvídám, že to byl poslední kus a byl poškozen, ale jinak by mi to ani nesdělili, kdybych se nezeptal
      5)zařízení jsem potřeboval,tak jsem se na stejné prodejně (Anděl) zeptal A MĚLI HO NA PRODEJNĚ - ovšem za 700,-

      proč to nešlo vyřešit výměnou za "poškozený" kus objednaný přes eshop??? to mi nesdělili ani přes rozhořčený mail, který jsem jim poslal.

    14. Nakup pres eshop Datartu je prakticky realizovatelny jen pokud mate zajem o dovoz do bytu, jinak odber na pobocce mozny je, ale za ty nervy to nestoji. Samotny Datart je take problematicky, protoze ceny jsou o hodne vyssi nez na internetu a to nemluvim o tom, ze pokud jdu do draheho kamenneho obchodu, tak chci neco navic - napriklad informovaneho prodavace. N takoveho v datartu narazite stezka. Napriklad na otazku jestli to prehrava dvouvrstvy DVD mi zasvecene rekl, ze si pletu DVD a Blue-Ray, nebot Blue-Ray ma vic vrstev a ten prehravac Blue-ray neprehrava. Tak jsem se mu omluvil, ze jsem si to spletl, cimz jsem ho jeste utvrdil v tom, ze a pravdu. No bych chtel videt, kolika lidem zamota hlavu, ja jsem se po odchodu z obchodu docela zasmal.

    15. Jak vidím, dodací lhůty jsou jejich slabina. Nevím, proč tedy slibují něco o dvou dnech. Kdybych si to přečetl dříve, tak bych asi uvažoval o jiném dodavateli případně sehnal partu pro vlastní odvoz.

    16. No dneska už slibují ZÍTRA K VYZVEDNUTÍ NA PRODEJNĚ ha ha. lednice se kupuje asi proč chytráci v datartu?Asi protože přestala fungovat a člověk potřebuje novou!Prostě DATART NIKDY VÍCE !!!!!!

    17. pred rokem jsem v Datartu pres E-shop nakupoval vic veci a byl jsem opravdu mile prekvapen... ano ceny nejsou nejlevnejsi... pri dotazech ne vzdy narazite na odbornika... ale servis bezkonkurecni...
      vse mi prinesli az do bytu... bez vyzvani si navlekly navleky na boty (co si privezli) aby nenaslapali.. strasne ochotni... a vse zapojili a vysvetlili... a kdyz chcete odvezou vam rovnou pryc i krabice. a to zdarma..
      Druhy den mi volali z Datartu a jeste se ptali.. zda jsem byl s dopravou spokojen, jestli mi vsechno zapojili, jestli neudelali neporadek, jestli si vzali navleky a jestli odvezli krabice..

      Opravdu super... skoda tech vyssich cen

    18. Tak jsem 3 posledni e-nakupy kupodivu udelal prave v Datartu. Jednoznace cena zbozi + doprava byla KUPODIVU nejnizsi (aspon pres zbozi.cz), max. plus minus 50Kc. (Kupoval jsem topeni a TV.) Ohledne dopravy jsem pro jistotu volal na infolinku a (opet kupodivu) velmi prijemne a vstricne jsme se dohodli. A pak jak uz ve clanku, prisli, navlekli navleky :-) a zapojili. Vse na jednicku. A opravdu, ale opravdu nejsem jejich zamestnanec... :o)

    19. Osobně jsem nakoupil v Datartu jen jednou, a to v kamenném, výrazně zlevněný vystavený set AV Receiver + DVD přehrávač. Ale doporučil jsem nákup plasmy přes E-Shop Datartu kamarádovi a popisoval mi to úplně stejně pozitivně, takže ode mě také pochvala - a to velké prodejní řetězce a nákup přes internet rozhodně nemám v oblibě a preferuji nákup v kamenných specializovaných prodejnách. Dokonce i ten můj kamarád je uznalý a říkal, že kdyby u místního "kameníka" byla TV dražší o maximálně 1000,- Kč, tak jí koupí u něj, protože sám má maloobchod s jiným druhem zboží a rád by byl solidární. Bohužel cenový rozdíl byl přes 2000,- Kč a to už je u TV za 15000,- Kč opravdu těžko akceptovatelné. Takže pokud přes internet, tak rozhodně radši z Datartu, než z "internetového velkoobchodu" Jožky Šmelky sídlícím ve 2+1 v paneláku.

      Dobrou zkušenost mám i s BSS Praha. To ale není klasický E-Shop:
      http://www.bss-elektro.cz/

    20. Brno-Vaňkovka
      POKUD MŮŽETE, NENAKUPUJTE V OBCHODĚ!

      Datart skutečně vřele nedoporučuji, dejte pozor na reklamační řád (10 dní a zboží nesmí být rozbalené => pokud nepoškozené zboží z jakéhokoli důvodu nakonec nechcete, nejde vrátit).

      Hlavně si dejte pozor na vedoucího reklamací (chlápek s černými krátkými vlasy a vousy), je skoro pořád na prodejně ve Vaňkovce. Popravdě, nemá to v hlavě v pořádku.

      Šla jsem kupovat sluchátka a říkala jsem mu, že je chci vyzkoušet. Řekl mi, že to nejde. Doma jsem zjistila, že nejsou kompatibilní s mým mobilem, šla jsem je vrátit a on mi řekl, že mi nevrátí peníze, protože jsou rozbalená a že sluchátka je lze vyzkoušet na prodejně. Poprvé si prý chuděra myslel, že si je chci strkat do uší.... Prostě no comment, pětikilo v pr***li kvůli tomu, že borec myslel.

      A vedoucího prodejny taky doporučit nemůžu. Prostě... kamenný Datart ve Vaňkovce rozhodně nebrat.

    21. Paní Jano, čemu nerozumíte? Pokud z jakéhokoliv důvodu zboží nechcete, tak asi nemáte důvod ho rozbalovat, osahávat = znehodnocovat. Vlastně ani kupovat. Jediný případ, kdy pochopím, že chce někdo zboží takhle vrátit, je nevhodný dárek. A v takovém případě snad není nutné, aby obdarovaný nejprve věc posmýkal všude možně, než si uvědomí, že to vlastně nechce. A jestli ano, tak je debil. Proč by měl za jeho debilitu platit prodejce? No ještě se dá pochopit třeba wifina, anténa, nebo prostě něco, u čeho nemůže ani sebelepší prodejce tušit, jestli to zákazníkovi v jeho podmínkách k něčemu bude. Co se týče toho podle vás nevratného nepoškozeného zboží, má se to tak. Když si zákazník něco kupuje, každé pidi něco je podle něho velký problém a už chce slevy slevy slevy. Ale když to vrací tak "to je dobrý". Už vás vidím, jak si ochotně a bez keců kupujte něco, co jen troch smrdí tím, že už se na to někdo "díval".
      Zkuste si sama otevřít obchod a uvidíme, jak budete ochotně doplácet na neschopnost a bezohlednost zákazníků, kteří mají pocit, že jim za jejich mrzký peníz musíte lízat řiť.
      Než začnete pomlouvat borce, co myslel, zkuste si aspoň ověřit fakta. Sluchátka, jakožto hygienické zboží, nelze běžně prodávat z poškozeného obalu. A nelze je ani vracet, pokud mají obal poškozený. A to ani při nákupu přes e-shop. Takže každá taková rozbalená sluchátka jsou potom ve stejném místě, jako vaše pětikilo. Akorát to stojí peníze prodejce. A to přece nevadí, že?

    22. Dnes 22.12.2015 ve ZLÍNĚ jsem byl koupit telefon Samsung J5 black, ale když jsem ho chtěl donést tak jsem řekl tomu prodejci, že poslední a rozbalený kus nechci. Prodejce zjistil že má pouze vystavený kus, tak jsem se rozhodl, že koupím jinou barvu telefonu. Prodejce mi donesl ze skladu mnou požadovaný telefon a řekl jsem mu jasně a zřetelně, že nechci rozbalený telefon, ale chci originálně zabalený, prodejce donesl ze skladu otevřenou krabici s telefonem a tvrdil mi že tu krabici otevřel po cestě ke mě, ale já jsem ho upozornil , takový telefon nechci a vyzval jsem ho ať donese originálně zabalenou krabici a ihned ho koupím. Prodejce mi řekl, že mi prodá jen tento a že druhý neprodá a ani nedonese a že ho viděl vedoucí prodejny jak ho rozbaloval. Já jsem mu nevěřil a odešel jsem z prodejny. Asi po pěti minutách jsem se vrátil a chtěl jsem vedoucího prodejny, že chci koupit telefon v originální krabici. Vedoucí prodejny mě řekl, že ví o co jde a že jsem nechtěl telefon koupit, ale jen se podívat. Já jsem mu vysvětlil zvýšeným hlasem, že jsem přišel telefon koupit a ne se dívat (nechodím do obchodu se dívat, ale nakupovat) a vysvětlil jsem mu, že chci koupit originálně ZABALENÝ telefon, stále to nemohl pochopit a pořád mě říkal že nemám být tak ostrý (nebude mi někdo říkat jak se mám chovat, když mě oba lžou do očí) nebyl jsem sprostý jen jsem zvýšeným hlasem upozornil, že jsem tomu prodejci výslovně řekl že chci kopit telefon v originálně zabalené krabici. Vzhledem k tomu, že byla vedle mě řada platících zákazníků tak mi pro telefon zašel do skladu a já jsem ho zaplatil po té jsem odešel z obchodu. Telefon byl originálně zabalen. Vedoucí prodejny a ani ten prodejce si mi neomluvili. Kdyby byl ten telefon v jiném obchodě tak se nevrátím a nekoupím v Datartu!!!!!!!!! Už mě tam nikdo neuvidí, otřesná zkušenost, kde zákazník náš pán neplatí a ještě se vám vysmějí do ......., ale při druhé návštěvě se vedoucímu tak třepaly ruce .......

    23. Souhlasím s Vámi, Pavle. Ve zlínském Datartu jsem chvíli pracoval a věci, co se tam dějí, jsou absolutně neuvěřitelné. Ti prodejci by člověka uhnali ke smrti i za pětikorunovou provizi. Holt je to velice konkurenční prostředí. Když si teď ve Zlíně kupuji elektroniku a chci ji robalenou, tak si zajedu do Komisárny v Otrokovicích a je to lepší.