Recenze Sony NEX-7 – ještě lepší bezzrcadlovka, než jste vůbec doufali

  • Roman Nohejl
    Kategorie: Recenze, Videokamery
    Zář 12, 2012
    1× Komentováno
    Recenze Sony NEX-7

    Chcete fotoaparát s výkonem jednooké zrcadlovky a přitom kompaktních rozměrů navíc s elegantním designem, který se dá brát navíc jako šperk mezi fotoaparáty? Potom zbystřete zrak, protože takový je právě tento tzv. bezzrcadlový digitální fotoaparát Sony NEX-7, který má výkon zrcadlovek i při mnohem menších rozměrech.

    Aktuální cena Sony Alpha NEX-7 v českých e-shopech: (Zdroj: Heureka.cz, )

     

    NEX-7 padne do ruky jako ulitý. Zaujme dokonalým rozmístěním ovládacích prvků a skvělým OLED hledáčkem, který to dokáže natřít i pravým optickým hledáčkům, o kterých se dlouho hovořilo, že nejdou překonat. Umí fotografie, ale i video na velmi vysoké úrovni.

    Mirrorless – to je fotoaparát velmi podobný zrcadlovce, ovšem bez sklopného zrcátka. Fotoaparát se dá pořídit v setu s velmi kvalitním zoom objektivem SEL -1855, nebo jako samotné tělo. Já doporučuji si trochu připlatit a pořídit si v případě zájmu o koupi NEX-7 v setu s objektivem, který na objektiv v setu velmi pěkně kreslí a pohodlně pokryje základní potřeby fotografa.

    První dojem

    Vybalení tohoto přístroje z černé stylové krabice byl pro mne jakýsi obřad. Už podle uspořádání jednotlivých komponent v obalu tušíte, že máte tu čest s výrobkem, na kterém si dalo Sony opravdu záležet. Fotoaparát, stejně jako jeho balení je, nebojím se to říci – luxusní záležitost. NEX-7 se Sony vydařil nejen po stránce technické, ale i dizajn je velmi povedený.

    Po prvním zkompletování fotoaparátu už mi bylo jasné, že mám v ruce neobvyklý výrobek, který si zaslouží mimořádnou pozornost. Ano za luxus se platí a tento ultra kompaktní přístroj, který padne i přes jeho relativně malé rozměry 70 mm x 121 mm x 43 mm skvěle do ruky, si dělá nárok vás oslovit, ba dokonce přemluvit ke koupi. Hmotnost je příjemných 292 gramů.

    Tělo

    Snímač v něm obsažený je CMOS APS – C o velikosti 23,5 mm x 15,6 mm a má 24,3 milionu obrazových bodů.

    Vše je tam kde to člověk intuitivně hledá. Palec pravé ruky dokáže obsloužit skoro všechny ovladače fotoaparátu. Nikdy jsem se ještě nesetkal s tak, pro mne skvěle uspořádaným ovládáním, na které si člověk zvykne velmi rychle. Navíc je možno si v menu nastavit funkce pod jednotlivé ovladače podle vlastní chuti a přání. Pogumovaný úchyt (grip) zapadne velmi dobře do dlaně pravé ruky. Jeho strukturovaná část přechází až do zadní části přístroje a i díky tomu se dá velmi dobře držet i v jedné ruce. Uvnitř je čidlo dálkového ovladače. (Nepřibalen.)

    Na horní straně přístroje jsou na gripu foto spoušť, kterou obepíná prstenec s výstupkem, pro zapnutí přístroje. Přístroj je k akci připraven během chviličky. Hned vedle spouště je menší tlačítko, které zastává funkci přepínače několika možných funkcí, které se dokážou zobrazovat na LCD panelu i v hledáčku. Dále jsou tu dva černé otočné ovladače tzv. rollery, kterými můžete nastavit předem vybranou funkci v nastavení menu, anebo jsou mu přiřazována podle nastavení momentálního módu.

    Nad objímkou pro objektiv vidíme inteligentní sáňky pro externí blesk nebo mikrofon. Mezi nimi a rollery je ukryt vyskakovací blesk na kovové lamele, který mi připomněl, určitě nejen mnou oblíbený film Číslo pět žije a jeho hlavního hrdinu filmu – robota číslo Pět. Zasouvá se mechanickým zamáčknutím zpět do těla. I když vypadá křehce, není třeba se manipulace s ním nijak bát.

    Zadní část

    Na zadní části vidíme nejvíce ovládacích prvků a velkou část zabírá tří palcový LCD panel a nad ním skvělý optický hledáček. K nim se vrátím později. Teď se zaměříme především na ovládací prvky.

    Ovládacím prvkům vévodí Řídící kolečko, Ozubený prstenec je otočný i výklopný do kříže. Uvnitř prstence vidíme ještě tlačítko pro potvrzování. Prstencem vybíráme položky v menu a v pohotovostním stavu i jemu můžeme zadat některý z úkolů v menu.

    Technické údaje hezky přehledně hledejte přímo na stránkách Sony

    Objektiv v setu  - SEL 1855

    Rozsah 18 mm – 55mm a světelnost f 3,5 – 5,6. Ekvivalent ke kinofilmu 27 mm – 82,5 mm. Je osazen bajonetem E - mount. Je v něm obsažena stabilizace SteadyShot. Má černou barvu, dva prstence. Přední užší na zaostřování, zadním širším ovládáme vysunutí objektivu – zoom optický 3x. Samotný má hmotnost 194 gramů a jeho vnější průměr je 620 mm. Minimální zaostřovací vzdálenost je 250 mm. Podrobný popis parametrů zde.

    Jeho kresba je na velmi dobré až vynikající úrovni a bylo by chybou pořídit si samotné tělo. S ním dohromady vychází cena objektivu mnohem levněji, než když se prodává samostatně. Jeho přední člen se při transfokaci vysouvá cca o 2,5 cm a přední objímka se závitem pro filtr se neotáčí.

    Užitečná plastová sluneční clona je naštěstí součástí dodávky.

    Digitální zoom – při fotografování

    Pouze při fotografování se dá využít digitální zoom 1x – 10x. Fotografie tak ale ztrácejí na kvalitě, protože je použit pouhý výřez ze snímače CMOS.

    Zaostřování

    Zaostřování probíhá automaticky na střed nebo více bodově na senzoru s 25 body (AF) nebo ručně (MF). Dá se zaostřit i výběrem oblasti na LCD panelu. Automatické ostření se provádí jednorázově nebo kontinuálně se sledováním daného objektu. Mezi gripem a objektivem je osvětlovací AF LED dioda s rozsahem 05 m – 3,0 m.

    LCD panel – lapač otisků

    Je typu Xtra Fine TruBlack. Není dotykový. Jeho uhlopříčka je 3 palce (7,5 cm), ve formátu 16:9. Skládá se z 921600 obrazových bodů. Dá se vyklonit cca 45° směrem k zemi a 90°směrem vzhůru. Můžeme tak využít fotografování i natáčení videa tzv. „od boku“, které je nenápadnější, než když máme přístroj u obličeje.

    Zobrazovač je krytý lesklým povrchem, na který se ráda přichytí každá nečistota. Zejména otisky prstů a nosu jsou na něm výrazně znát a co je nejhorší, značně stěžuji odečítání informací na něm zobrazených. Tady bych uvítal matné stínítko, aby bylo zamezeno nepříjemným artefaktům na něm zachycených a bránících jasnému obrazu při jeho používání. Takto je třeba neustále mít sebou nějaký jemný hadřík (pomůže i čisté bavlněné tričko), kterým budeme muset povrch LCD pravidelně čistit.

    OLED jemnozrnný hledáček – nejlepší na trhu

    Elektronický hledáček OLED Tru-Finder s rozlišení 2 359 000 pixelů. Má dioptrickou korekci -4,0 až +4,0 dioptrií. Ta se nastavuje malým otočným ovladačem vpravo od okuláru. Je-li na něm nasazená gumová očnice, která je součástí balení přístroje a je velice užitečná, přístup k nastavení dioptrické korekce hledáčku se dost ztíží, protože je moc blízko hledáčku samotnému. Aktivuje se při přiložení k oku senzorem, který je zabudován na pravé straně očnice. Je také možné nastavit jeho prioritu v menu, protože někomu může vadit přílišná citlivost již zmíněného senzoru na přepínání mezi EVF a LCD.

    Hledáček samotný je vynikající a minimálně se vyrovná s čistostí obrazu s optickými hranoly v pravých zrcadlovkách. Navíc má tu velkou výhodu, že obraz v něm je jasný i při nižších světelných podmínkách v okolí. Za běžných podmínek je jeho struktura jemná tak, že nebudete snad ani věřit tomu, že je to „jen“ hledáček elektronický. Tady odvedlo Sony velmi dobrou práci a z NEX-7 dělá tento hledáček mnohem lepší přístroj, než kdyby byl jen s LCD panelem, jako je tomu u NEX-5 a 3. V šeru v něm potom uvidíme jemnou strukturu pixelů, která ovšem ve finále nijak při práci neruší.

    Poznámka: Pro mne osobně – a snad nejsem sám – je pro mne fotoaparát (i videokamera) – bez optického hledáčku nedodělkem, který si nezaslouží na trhu žádnou pozornost. To dojde každému ve chvíli, kdy zkouší fotografovat (natáčet) za prudkého slunečního jasu, který v lepším případě udělá to, že na pouhém LCD zobrazovači uvidíme jen neurčité „duchy“ v horším případě vůbec nic! V takovém případě se lidé uchylují k pouhému odhadu, co na výsledném záběru nakonec bude.

    Vynikající věc je i to, že na LCD obrazovce a v hledáčku můžete mít jiné, pro Vás podstatné informace, zobrazující se aktuálně v obou zobrazovačích.

    Vstupy a výstupy – jeden + dva

    Pod dvěma odklopnými plastovými krytkami na pantech, najdeme celkem tři zdířky. Pod tou větší se ukrývá mini HDMI konektor pro propojení s HD TV nebo monitorem a mini USB pro přenos dat z fotoaparátu do počítače. Třetí přípojné místo se skrývá pod samostatnou krytkou a je to červený 3,5 mm minijack pro připojení externího mikrofonu s možností ho tímto vstupem i napájet.

    ISO – citlivost na světlo

    Citlivost snímače je automatická nebo ruční v rozsahu ISO100 - ISO16000. V nastavení do ISO1600 v pohodě bez obtěžujícího šumu.

    Černá a bílá varianta menu

    Menu je v tomto přístroji rozsáhlé. Jeho zobrazení je buď bílé na černém, nebo opačně. Každý si jistě vybere variantu, která mu lépe vyhovuje. Můžeme si nastavit snad všechny myslitelné parametry.

    Zvuky při ovládání

    Jdou aktivovat nebo naopak zrušit v menu. Při natáčení videa se deaktivují automaticky.

    Režimy snímání

    Inteligentní iAUTO

    Tzv. inteligentní automatický režim se snaží postarat o to, aby byl přístroj vždy nastaven tak, aby výsledky tvůrčí práce s ním byly co nejlepší a my se mohli v klidu soustředit na pouhé komponování záběrů. V tomto je firma Sony kabrňák a zaslouží si pochvalu. iAUTO totiž dokáže pokrýt převážnou část situací, do kterých se můžeme běžně dostat.

    Dále režimy:

    • P – nastavení clony a rychlosti závěrky. Ostatní nastavuje uživatel,
    • A – nastavení clony,
    • S – nastavení rychlosti závěrky,
    • M – ruční nastavení clony a času nezávisle na sobě,
    • 3D panorama – plynulé snímání fotografií při pohybu fotoaparátem do stran (pro prohlížení na 3D TV),
    • Panorama – plynulé snímání jako u 3D, ale bez 3D efektu,
    • Redukce rozmazaného pohybu – omezuje rozostření při nedostatečném osvětlení,
    • SCN – na výběr vhodný režim podle druhu prostředí.

    Samozřejmostí je i možnost nastavit jeden z mnoha motivových programů, předladěných pro určitý typ scény. Je také možné zvolit některý z efektů, jako např. Pestré barvy, Dramatická černá, vysoký kontrast atd. (Ukázky v příloze)

    Pohotovostní režim – spánek

    Přístroj se vypne po dvou minutách nečinnosti. U tohoto modelu mě potěšilo, že na rozdíl od komerčních videokamer se tento umí probouzet namáčknutím spouště, nebo jiného tlačítka a to je pro každého uživatele skvělá věc. Hodně to ulehčí a zdynamizuje práci. Tuto vychytávku by měl mít každý přístroj povinně.

    Video – téměř profesionální kvalita

    Videoklipy jsou díky skvělému CMOS APS – C snímači za dobrých světelných podmínek také na vynikající úrovni. Záleží tu samozřejmě na objektivu, který bude použit. Ten v setu odvádí svou práci na vysoké úrovni. Full HD video je do detailu prokreslené a s přirozenou barevností a to i za nižších světelných podmínek hlavně díky tomu, že i při natáčení můžeme nastavovat citlivost v ISO a ještě posouvat jemně expoziční hodnoty, po třetinách stupně plus mínus 2.0EV. to nám pomůže hlavně při výrazném a ostrém protisvětle, kdy si automatika neví sama rady. Při nedostatku světla se začne objevovat šum. To záleží i na ISO hodnotě, kterou zvolíme při natáčení. Do hranice ISO1600 je šum – jak už jsem se zmínil - na velmi nízké úrovni.

     

     

    Natáčení

    Nejdokonalejší režim snímání videa je Full HD 1080p se snímkovou frekvencí 50p. Držení při natáčení video sekvencí je poplatné ergonomii fotoaparátu a pohodlí držení videokamery se nedokáže vyrovnat. Udržet tak klidné držení je tedy spíše uměním než pravidlem. Pořád se s tímto aparátem udělat poutavé záběry, ovšem když se to umí. Chce to tedy nejprve trochu potrénovat a postupné zlepšení se jistě dostaví.

    Natáčení videa spouštíme tlačítkem s červeným bodem uprostřed. Je umístěn dosti nešikovně a často se mi stalo, že jsem omylem začal natáčet. (Osobně bych umístil tlačítko video spouště blízko té fotografické, jak už to konečně pochopili, zatím alespoň u firmy Panasonic na svých posledních modelech.)

    Při spuštění nahrávání videa se fotoaparát přepne do automatiky. Expozice jde ale upravit ručním zadáním ISO a EV, nebo to nechat kompletně na zvážení plnou automatikou.

    Pro natáčení je třeba vytvořit, co nejoptimálnější podmínky. Takto pořízené záběry jsou na velmi vysoké úrovni. Fotoaparát umožňuje, jak je u Sony dobrým zvykem i živý náhled v OLED hledáčku. Ten je v současnosti na technologickém vrcholu elektronických hledáčků. Kéž by s ním Sony vybavila všechny své přístroje.

    Poznámka: Doporučuji vypnout automatické kontinuální zaostření. To se projevuje spíše negativně občasným „dýchnutím“ (chvilkové rozostření) a mírnou změnou expozice, kdy snímaná scéna buď na okamžik ztmavne. Proto je dobré mít objektiv zaostřen ručně přesně dle podmínek snímané scény. Ideální je nastavení hyperfokální vzdálenosti, kdy objektiv ostří v co největším pásmu od malé až po velikou vzdálenost.

    Peaking – zvýraznění obrysů

    Ke správnému zaostření nám výrazně dopomůže skvělá pomůcka – funkce Peaking, (funguje i při fotografování!) kdy se nám všechny vertikální linie v obraze obarví jednou ze tří barev – bílá, červená a žlutá. Navíc jde síla barevné čáry nastavit ve třech stupních její tloušťky. S tímto pomocníkem snadno zjistíme, jak hluboké pole zaostření máme a v jakém rozsahu tedy bude na fotkách nebo videu zaostřené pásmo. Toto je velmi užitečná pomůcka a je záhodno ji pravidelně využívat. Tímto způsobem budeme mít vždy kontrolu nad mírou zaostření dané scény.

    Vyvážení bílé při pořizování video sekvencí

    Jde realizovat pomocí velmi jemného nastavení. To můžeme nastavit na pevnou úroveň – spolehlivé, nebo se spolehnout na automatiku. Ta má sklon upravit vyvážení trochu zbrkle vždy, když se ve scéně objeví detail nějaké převažující barevné plochy. To je podobné i u ostatních současných modelů Sony. Jinak je zde vyznění v automatickém režimu spíše studenější.

    Stabilizátor – pouze v objektivu

    Fotoaparát není vybaven stabilizací obrazu. Ta je obsažena v objektivu a její účinnost se projeví spíše při fotografování i při relativně nízkých expozičních časech. Při videozáznamu dokáže eliminovat jen jemný třes rukou, větší otřesy jsou již nad její síly.

    Poznámka: Doporučuji tedy při natáčení videa používat vynikající hledaček (kéž by stejný měly i komerční kamery Sony L). Třes natažených rukou, kterému málo kdo dokáže zabránit, když natáčí se sledováním scény v LCD panelu, je ve výsledném videu dosti výrazný a kazí jinak velmi dobrý dojem z natočeného materiálu. Když přitlačíte očnici k oku, získá přístroj daleko větší stabilitu a záběry potom vypadají mnohem profesionálněji.

    Nepříjemné zahřívání při natáčení

    Tělo fotoaparátu se při nahrávání nepříjemně zahřívá a to už během poměrně krátké doby, zvláště když natáčíme delší sekvence. Přístroj se zahřívá i při sériovém fotografování mnoha snímků za sebou v rychlém sledu. V tom případě se objeví výstražná ikona a je třeba nechat fotoaparát odpočinout někde na chladnějším místě, aby se co nejdříve dokázal zregenerovat a mohl zase dobře sloužit.

    Poznámka: Osobně se mi tato nepříjemnost stala několikrát a odpočinek přístroje vyžadoval dlouhé minuty, protože jsem ho používal při velkých letních vedrech.

    Zvuk – zázraky se nekonají

    Je poplatný snímacím prvkům, které jsou umístěny v malinkatých dírkách po obou stranách nad objektivem. Zdaleka to však není tak špatné, jak by se mohlo při prvním pohledu zdát. Do mikrofonu se nedostane ani mnoho rušivého zvuku, který může být vytvářen pohyby rukou při jeho držení. Vyjma posunu ručního zoomu objektivu a posunu ovládacích prvků. Nastavení parametrů pro záznam je lepší realizovat před zahájením natáčení. Eliminujete tím výrazně možnost, že se vám do reálného zvukového doprovodu dostanou rušivé zvuky ovladačů samotných.

    Mikrofony nejsou nejspíše nijak odstíněny proti větrným nárazům, vyjma té softwarové, která ořezává nižší pásmo zvukového spektra. Tak však zvuk za větrného počasí nezachrání. Prudké poryvy větru srazí automatické vyvážení zvukového projevu na minimum a veškerý ostatní zvuk se tak utopí a tím pádem zmizí.

    Záleží-li nám na ještě lepším doprovodném zvuku, můžeme si pořídit externí mikrofon Sony, k zasunutí do sáněk blesku, který se zapojí do zdířky na boku přístroje.

    Fotografie – není co řešit

    Tento článek se zaměřuje více na schopnosti natáčet video, proto není fotografie nijak do hloubky rozebírána. Fotky z tohoto přístroje jsou ve své kategorii jednoduše vynikající. Nebojím se říci, že mohou směle konkurovat i mnohem dražší zrcadlovkám ostatních výrobců. Fotografie ve formátu 3:2 a rozlišení až 6000 x 4000 obrazových bodů. Jejich Jpeg nebo i RAW soubory, ve kterých je tento přístroj dokáže uložit, jsou na vysoké úrovni a nejen běžného fanouška fotografie určitě maximálně uspokojí. Barevné podání je přesné a šum až do ISO 1600 téměř nepostřehnutelný.

     

     

    Soubor s vícero originálními fotografiemi stahujte zde

    Baterie – nabíječka

    Baterie NP-FW50 se nabíjí v externí nabíječce přibalené k fotoaparátu. (Proč to u foťáků jde a u kamer musíme nabíjet přímo v přístroji?!) Baterie se nabíjí úplně vybitá cca 120 minut. Její výdrž se stanovuje jen velmi obtížně, protože podmínky mohou být velmi specifické a činitelů je mnoho. Proto jsem nebyl schopen tento údaj věrohodně změřit. Jedno je ovšem jisté. Je to držák a vydrží dost dlouho. Já ji při testování nikdy nedokázal vybít úplně a v tom musím Sony pochválit.

    Prostor pro baterii je přesně vymezen, není proto možno ho zaměnit za jiný s větší kapacitou. Bude proto určitě potřeba pro vážnější a delší práci přikoupit ještě náhradní akumulátor(y).

    Popruh na rameno (krk)

    Ten je poměrně tenký. Je z matné černé kůže, podšitý jakoby jemných filcem. Ze začátku se mi zdál až nepřiměřeně úzký, praxe ovšem ukázala, že je k váze fotoaparátu s objektivem v setu dostatečný. Na krku je pohodlný a díky jeho šířce se na zátylku tolik nepotíme.

    Příslušenství k dokoupení

    K tomuto fotoaparátu je možné přikoupit mnoho užitečného příslušenství, jako jsou externí mikrofony, dálkový bezdrátový ovladač (ten by mohl být – ruku na srdce už přímo v základním balení), externí blesk, elegantní kožené pouzdro a také přechodka na objektivy řady A, které využívají SLT zrcadlovky Sony Alfa.

    Závěrečné ohodnocení

    Osobně jsem byl tímto přístrojem téměř od začátku přímo a doslova nadšen. Nebýt těch pár drobných nedostatků, je to skvělý fotoaparát. Kdybych si měl v budoucnosti některý vybrat, šel bych do NEX-7. Skvěle se drží, skvěle se ovládá a velmi dobře nastavuje. Je velmi pohotový a díky tomu nám s ním neuteče žádná zajímavá událost kolem nás. Fotografie jsou dle mého soudu vynikající a video, když se s ním naučíme natáčet, velmi dobré. Nikdy jsem se s žádným přístrojem tak nesžil a navíc tak rychle jako tomu bylo se Sony NEX-7. Kdo chce mít velmi kvalitní fotoaparát a zároveň dle mého soudu i designový skvost, pak ať sáhne po tomto přístroji. Neudělá mu ostudu ani na krku ani po technické stránce. Lepší fotopřístroj od firmy Sony, který umí navíc i kvalitní živé obrázky a skvěle padne i do dlaní, jsem v ruce zatím neměl. Mé loučení s ním při vracení bylo opravdu těžké.

    A za co si NEX-7 zasloužil ocenění TIPA Awards 2012?

    NEX-7, který je podle mínění členů asociace TIPA spojením vynikající zobrazovací kvality a skvěle citlivé fotografické techniky. Ve zdůvodnění, proč model NEX-7 získal ocenění Nejlepší expertní systémový kompaktní fotoaparát (Best CSC Expert), TIPA uvádí: „NEX-7 je kompaktní fotoaparát s výměnnými objektivy, jehož cílem je nabízet stejnou kvalitu jako profesionální zrcadlovky. Disponuje stejným 24megapixelovým snímačem jako digitální zrcadlovka SLT-A77, ale přitom si zachovává kompaktní rozměry a příjemný vestavěný elektronický hledáček typu OLED. Jeho elegantní design v kombinaci s kovovou konstrukcí je výrazně odlišuje od jiných modelů. Fotoaparát nabízí řadu režimů a speciálních efektů (např. Sweep Panorama a Auto HDR), fotografování rychlostí až 10 snímků za sekundu a mnoho funkcí pro natáčení HD videa."

     

    Aktuální cena Sony Alpha NEX-7 v českých e-shopech: (Zdroj: Heureka.cz, )


    záporyklady
    Lesklý LCD panelOvládání celkově povedené
    Umístění spouště videaOLED hledáček
    Přílišné zahříváníKvalita fotografií a obrazu videa

     

     

     

    PŘIDAT KOMENTÁŘ

    1 Komentáře

    1. Zbrusu nová aktualizace firmware vylepšuje provozní funkce a rozšiřuje kreativní možnosti digitálního fotoaparátu s výměnnými objektivy NEX-7 od společnosti Sony.

      Aktualizace přináší tato užitečná vylepšení:

      · Aktivace/deaktivace tlačítka MOVIE: Tlačítko záznamu videa MOVIE na zadní části fotoaparátu lze deaktivovat, čímž se předejde nechtěnému zapnutí záznamu během fotografování.

      · Rozšíření bracketingu expozice: Rozsah voleb pro bracketing expozice se rozšíří o kroky 1,0 EV, 2,0 EV a 3,0 EV (kroky pro přírůstek bracketingu byly dosud pouze 1/3 EV nebo 2/3 EV). V režimu bracketingu při automatické expozici (AEB) nasnímá fotoaparát NEX-7 vysokou rychlostí sérii tří snímků s různými hodnotami expozice, takže si fotograf může vybrat ten nejlepší z nich.

      S touto aktualizací získají uživatelé i další vylepšení, která usnadňují ovládání a používání fotoaparátu NEX-7. Mezi ně patří zdokonalený automatický náhled na snímaný záběr, zvýšení obrazové kvality při používání širokoúhlých objektivů a lepší indikace při nastavování oblasti automatického zaostřování s flexibilním bodovým měřením (Flexible Spot AF Area).

      Zaregistrovaní majitelé fotoaparátu NEX-7 si mohou firmware svého fotoaparátu aktualizovat od 18. října 2012 na webové stránce http://www.sony.cz/support/cs/product/NEX-7/update.

  • Doporučujeme podobný obsah z našeho webu