Natáčení videa zrcadlovkou aneb CANON EOS 7D

  • Roman Nohejl
    Kategorie: Recenze, Videokamery
    Pro 21, 2011
    10× Komentováno
    Natáčení videa zrcadlovkou

    Není tomu tak dávno, kdy při potřebě záznamu digitálního videa byla volba celkem jasná. Chtělo to videokameru. Doba ovšem pokročila a pohyblivé záznamy zvládne dnes i leckterý mobilní telefon. Výsledky jsou ovšem ve většině případů tristní. Kdo má zájem točit video na kvalitativně vysoké úrovni, může dnes vybírat mezi klasickou videokamerou nebo si může pořídit digitální fotoaparát, nejlépe DSLR neboli digitální zrcadlovku, která odvádí na rozdíl od ostatních druhů aparátů nejlepší výsledky. Jak zvládá záznam videa v praxi špičková zrcadlovka Canon EOS 7D?

    V dnešní době se lidé natáčející video rozdělili na dva tábory. Jedni jsou zastánci tradičního natáčení s kamerou a ti progresivnější pokukují stále více po digitální zrcadlovce, jako alternativě k natáčení svých video záznamů. Oba tábory jsou nuceny dělat kompromisy, které vyplívají z podstaty technologie záznamu obou druhů zařízení. Dnes se podíváme na to, jak to zvládá tento vyspělý EOS 7D, který je nejvyšším zástupcem firmy Canon s CMOS snímacím čipem APS-C.

    Tento fotoaparát, který poslouží i jako full HD kamera, se v ruce rozhodně neztratí. Rozměry samotného těla jsou (Š × V × H) 148,2 × 110,7 × 73,5 mm, hmotnost 820 gramů.

     

    Seznamte se, prosím…

    Digitální fotoaparát Canon EOS 7D je vyspělý zástupce moderních DigitalSingleLensReflex, tedy digitálních zrcadlovek s 18 megapixelovým snímačem velikosti APS-C CMOS rozměru 22,3 x 14,9 mm, s poměrem stran 3:2. Citlivost tohoto snímače je až ISO 12 800. Snímač doplňuje obrazový procesor DIGIC 4 s 14bitovým zpracováním obrazu, vynikající redukcí šumu, který šetří baterii, dokáže detekovat obličeje, a co je pro tuto recenzi velmi důležité, dokáže zpracovat video záznam ve full HD rozlišení.

    Dění můžete sledovat na 3palcovém antireflexním LCD displeji Clear View II s 920 000 obrazovými body, zbudovaným do těla z vysoce odolné slitiny hořčíku, který odolává i nepříznivým povětrnostním vlivům. Hmotnost samotného těla je 820 gramů.

     

     
    Canon EOS 7D lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
    Porovnat ceny >>
     

     

    Parametry snímání obrazu a zvuku

    Video můžete natáčet v PAL, nebo NTSC televizní normě, o snímkové frekvenci 24p, 25p, 30p, 50i a 60i snímků za sekundu, v rozlišení 1920 x 1080, 1280 x 720 a 640 x 480 bodů. Používá se k tomu komprese AVCHD MPEG4/H264 zabalená v kontejneru s příponou MOV (Quick Time). Bitrate je gigantických 45 Mbps! Zvuk zaznamenává mono mikrofon do LPCM, bitrate 1536 Kbps, tedy v kvalitě CD. Lepší zvuk pořídíme externím mikrofonem ve stereo bázi, propojitelný s tělem mini jack konektorem 3,5 mm, který se nachází pod gumovou krytkou společně s USB a mini HDMI, ne levé straně z pohledu fotografa. Vestavěný mikrofon bohužel sbírá zvuky i z útrob fotoaparátu.

    Zaznamenávat video jde do velikosti 4 GB nebo 29 minut 59 sekund na paměťové karty Compact flash I, II UDMA. Potom se natáčení videa zastaví a obsluha fotoaparátu ho musí opět spustit. Proces se opakuje do úplného zaplnění paměťové karty, vložené do přístroje.

    Poznámka: V horkých letních dnech se natáčení může zastavit dříve a to v důsledku přehřátí vnitřku aparátu. Na to dokáže fotoaparát sám upozornit výstražnou ikonou teploměru. Je dobré zastavit natáčení a vyčkat na jeho vychladnutí. V opačném případě se může vypnout samovolně.

     

    Menu a návod v češtině

    Menu fotoaparátu je mimo jiných jazykových mutací i v českém jazyce, takže snadnému nastavení potřebných parametrů nic nebrání. I návod k použití je česky, navíc velmi podrobný a zároveň přehledný. V tomto případě i papírovém provedení. Ne tedy jen elektronicky v PDF na přiloženém CD, jak je to dnes téměř běžné.

     

    Příslušenství (dodávané s EOS 7D)

    Nabíječka baterií LC-E6 je jednoduchá a dostatečně účelná. Plné nabití dodávané Li-on baterie LP-E6 trvá cca 150 minut. Rychlost oranžově blikající LED diody ukazuje, kolik energie je třeba ještě do akumulátoru vpravit. Zelená, nepřetržitě rozsvícená nám ukáže, že lze baterii z nabíječky vyjmout a použít ve fotoaparátu. Výdrž této baterie mě mile překvapila, je vskutku velká. 

    Široký řemen EW-EOS7D, je pohodlný a při natáčení nepostradatelný, jak jsem popsal níže.

    Dále tu máme USB kabel IFC-200U, kterým snadným způsobem přenášíme data do počítače. Stačí ho připojit do fotoaparátu a ten se bleskově přihlásí. Data se dají kopírovat nebo vyjmout i klasickým počítačovým způsobem (mass storage), bez nutnosti speciálního softwaru. Kabel se odpojuje bez nutnosti odhlásit fotoaparát od Windows, jak je tomu např. u videokamer Canon.

    K propojení 7D s TV je tu přibalen též stereofonní AV kabel AVC-DC400ST, kterým protéká dvou kanálový zvuk a kompozitní videosignál. Tímto kabelem je možné připojit i starší CRT televize. K propojení s plochým televizorem je lepší využít mini HDMI kabel, který ovšem není k EOSu přibalen. HDMI kabelem lze plnohodnotně přenášet do plochých televizorů a sledovat tak i progresivně natočené Full HD video.

    Mimo výše zmíněného papírového návodu k použití ještě jedna stručnější, též tištěná příručka k fotografování. Na závěr tu máme dva ROM disky. První EOS DIGITAL SOLUTION (software) a druhý s manuálem k danému software k přenosu a úpravě dat vytvořených 7D fotoaparátem.

    Přibalené základní příslušenství je skromné, ale plně pokrývající základní nároky.

     

    První záběry zrcadlovkou? Trochu nezvyk

    K natáčení videa tímto fotoaparátem byly použity dva firemní transfokátorové objektivy.

     

    V první řadě Canon EFS 17 – 55mm, f 2,8 IS USM, vážící 635 gramů. A starší, ale neméně spolehlivý, Canon EF 70-200 f/2,8L USM, vážící 1,30 Kg. Nutno podotknout, že objektiv bez stabilizace se pro záznam videa rozhodně nedá doporučit. 

     

    V obou případech jde o autofokusy s možností manuálního ostření i zoomování. Když k nim přičteme hmotnost těla aparátu, uvědomíme si, že máme co dočinění s pořádně těžkým nářadím. Obzvláště s tím delším ohniskem je udržet záběr nerozklepaný téměř nemožné, protože postrádá vnitřní stabilizaci. Moje zkušenost je taková, že natočit s ním z ruky klidný záběr je takřka nemožné. S menším z objektivů je to již mnohem lepší, ostatně ten disponuje i stabilizací.

    Nevím, jak se k tomu postaví člověk, který je v natáčení videa úplný začátečník a rozhodne se natáčet od začátku zrcadlovkou, jako je tato. Ze zkušenosti s natáčením videokamerou, je pro mne toto velká výzva a opravdu není jednoduché ze začátku natočit něco dostatečně smysluplně a po technické stránce bez chyb. Proč? To si řekneme postupně dále…

     

    Ergonomie fotoaparátu – pro natáčení dost podstatná položka

    Ergonomie je bezesporu vynikající, prověřená letitými zkušenostmi firmy Canon s tímto segmentem trhu. Veškeré ovládání, co se nastavení parametrů potřebných k focení i natáčení týká, je v pohodě. Kéž by tolik užitečných tlačítek bylo i na tělech videokamer. Vím, že jejich umístění je snadnější na tělo fotografického přístroje, který je tělem na šířku a je tu proto mnoho místa k umístění jednotlivých tlačítek přímo do zorného úhlu pohledu mnohem snazší, než je tomu u kamery, která má tělo podélné a na její zadní část se toho vejde pramálo.

    7D se drží při fotografování skvěle. Při natáčení už to tak snadné není. Foťák nemá nic podobného, jako je u kamery hřbetní řemínek. Fotoaparát s jeho nezanedbatelnou hmotností musíme sevřít v pravé dlani a druhou rukou podpírat samotný objektiv. Pravou rukou ukazováčkem zaostřujeme namáčknutím foto spouště a natáčení u tohoto modelu zapínáme a vypínáme palcem téže ruky tlačítkem napravo u průhledového hledáčku, kde zároveň přepínáme foto/video mód. To platí při použití automatického zaostřování, které ovšem není podle mé zkušenosti nijak přesné, protože zaostřuje jen na určitou plochu v záběru, kterou určuje hloubka ostrosti objektivu, a když natáčíte něco z blízka, s plynulým přechodem na vzdálenější pozadí musíte zpravidla opět přeostřit. Uděláte-li to opět namáčknutím spouště, objektiv nepříjemně zabzučí, což bezpečně zaznamená mikrofon a obraz se na chvilku rozmázne a změní se na okamžik i jas scény. To je ovšem v obrazu při natáčení videa nepřípustné.

    Poznámka: EOS 7D má jako jediná zrcadlovka od firmy Canon na video mód speciálně upravené tlačítko. Velmi šikovná, je i možnost nastavit si clonu na kolečko u ukazováčku a zamknout čas.

     

    Ostření

    Je možné nastavit objektiv na tzv. hyperfokální vzdálenost, kdy je velká část záběru ostrá. To se dá ovšem realizovat pouze za skvělých světelných podmínek, které jsou spíše vzácností. Jde to na přímém slunci, ovšem v hlubším stínu je to již velmi diskutabilní. Čím větší snímač, tím pádem menší hloubka ostrosti. Čím větší clonové číslo použijete, tím větší bude hloubka ostrosti (vysvětlení) a tedy i zaostřeno ve větším rozsahu. To ovšem předpokládá logicky více, než dostatek světla. Pozor si musíte dávat i na čas závěrky. U natáčení by měl být v rozmezí 1/50 – 1/125s. Vyšší časy nejsou vhodné. Projeví se to zhoršeným výsledným obrazem – zasekáváním. To zjistíte ale až na monitoru PC.

     

    Samotné natáčení

    Natáčení z ruky jsem prováděl tak, že jsem široký řemen na fotoaparátu použil jako (velmi nedokonalý) steadicam. Napnul jsem ho na krku maximálním oddálením fotoaparátu, aby bylo alespoň trochu omezeno chvění rukou.

    Poznámka: Tento způsob není vhodný pro dlouhé záběry. Záleží na tom, jak silné máte ruce a kolik unesou. Podle toho se může trvání záběru případně prodloužit. Využití automatického ostření namáčknutím spouště nebylo při horších světelných podmínkách spolehlivé. Musel jsem se proto pokoušet ostřit ručně a víceméně odhadovat, je-li dobře zaostřeno. Zda jsem to udělal správně, jsem se kolikrát dozvěděl až na monitoru PC. Na malé LCD obrazovce jsem mohl míru zaostření kontrolovat jen velmi obtížně. Jasné okolní světlo mi v tom celkem spolehlivě také bránilo. Natáčení bez tzv. Viewfinder, je se zrcadlovkou dosti obtížné, ne-li rovnou téměř nemožné.

    Poznámka: U tohoto fotoaparátu se musím LCD displeje objektivně zastat. Nikdy předtím jsem totiž na LCD panelu tak dobře, jako u tohoto modelu. Odstínění je ale i tak vhodné.

     

    Viewfinder - speciální hledaček se zvětšovacím sklem pro lepší ruční zaostření a také odclonění světla dopadajícího na LCD displej

     

     

    Obecná nastavení menu a funkcí EOS 7D

    Nastavení fotoaparátu nejen k natáčení je víceméně intuitivní a lze ho zvládat zanedlouho potom, co se vám dostane poprvé do ruky. I to je ukázkou kvalitně odvedené práce s tímto modelem. Zde není firmě Canon v podstatě co vytknout. Jediné, co mě mrzelo, že v automatickém CA režimu (jinak spolehlivý) nevydrží nastavení uživatele a po vypnutí fotoaparátu, třeba jen šetřícím režimem baterie, kdy se přístroj opětovně probudí např. namáčknutím spouště, musí obsluha opět nastavit jím předtím navolené změny parametrů. U mě to bylo konkrétně vypnutí blesku, který se zbytečně aktivoval, když k tomu nebyl důvod.

     

    Pro koho je natáčení zrcadlovkou vhodné či nevhodné

    Zrcadlovka samotná je pro natáčení videa vhodná, ale pro dokonalé zvládnutí práce s ní je potřeba několik důležitých doplňků, které z ní teprve udělají dokonalejší nástroj pro záznam videa.

    Pro vážné zájemce je tu stavebnice, která natáčení zrcadlovkou velmi usnadní. Tato je od firmy Zacuto z USA.

     

    Samotná zrcadlovka EOS 7D má za optimálních podmínek skvělý obraz (se zvukem z vestavěného mikrofonu už je to o něco horší, z důvodu záznamu okolních ruchů), který lze snadno porovnávat s výstupem kamer z profesionálního ranku. Práce s ní samotnou je ovšem ztížena několika podstatnými detaily, které nelze pominout. Neplatí to jen o ní, ale o natáčení videa zrcadlovkami obecně. V první řadě velmi záleží na optice, kterou k zrcadlovce připojíme. Čím kvalitnější a světelnější, tím lepší výchozí podmínky pro dobře odvedenou práci.

    Dále se neobejdeme, myslíme-li to s natáčením zrcadlovkou vážněji, bez Viewfinder neboli hledáčku připojitelného k LCD displeji zrcadlovky, který velmi usnadní hlavně zaostřování a také odcloní od ostrého osvětlení (např. slunce z boku), které za běžných podmínek velmi omezuje sledování dění na LCD displeji. 

    O pokročilejších technikách natáčení se zrcadlovkou se můžete dozvědět více ve videu (anglicky) na odkazech: http://vimeo.com/4044623 a http://vimeo.com/4896065

     

    Jde tedy natáčet video zrcadlovkou?

    Ano jde, ALE… Není to pro každého zájemce o natáčení vhodné řešení. Důvody jsou zčásti popsány výše. Obyčejný člověk, který chce slušně zachytit dovolenou, Vánoce nebo nějakou oslavu, ať raději sáhne po klasické videokameře. Natáčení zrcadlovku není tak jednoduché a musí se splnit plno dosti náročných kritérií, bez kterých budou výsledky silně neuspokojivé. Náročné ostření, ať ruční nebo i automatické, chce trpělivost a řádnou porci cviku, než se zvládne technika natáčení fotoaparátem této konstrukce. Dá se říci, že natáčení zrcadlovkou je pouze pro nadšence a fajnšmekry, kteří pomýšlí na vážnější práci. Pro ty, co chtějí natáčet pouze příležitostně, je mnohem vhodnější kamera klasické konstrukce s elektronickým hledáčkem + LCD panelem. Obojí má svoje specifické opodstatnění a využití.

    Ten, kdo se rozhodl pro záznam videa zrcadlovkou, jistě přemýšlí o vážnější práci s ní. Nahrazuje totiž spíše profesionální kameru, která nedokáže svými stávajícími parametry uspokojit nároky, které vyřeší právě vážná práce s fotoaparátem, který díky velkému čipu a bitrate umí vytvořit leckdy dokonalejší záběry, než sebelepší běžná digitální kamera a to mnohdy i profesionální.

    Ukázkové video pořízené s oběma objektivy. Nezapomeňte si video přepnout na 1080p. Doporučujeme též shlédnout další video, kde je dobře vidět, jak je obraz kvalitní...

     

    Nevýhody zrcadlovek při natáčení videa obecně

    Špatně se drží. Ruce máte ve vzduchu bez opory a ty se rychle unaví a ochabnou. Tím vzroste jejich třes, který potom nedokáže ustálit ani sebelepší stabilizátor obrazu. Bohužel při natáčení videa zrcadlovkou není možné používat, jinak skvělý optický hledáček (mít tedy aparát přimáčknutý k oku, jako při focení), do kterého dopadá světlo z objektivu mj. prostřednictvím zrcadélka, které se při video módu zvedne, aby neclonilo obrazu, dopadajícímu při natáčení přímo na CMOS čip.

    Zrcadlovky postrádají některé vestavěné funkce, které jsou u kamer běžné. Chybí automatické zaostřování, které využívá mnoho lidí s kamerou téměř výhradně. Jen ve specifických případech sáhnou k manuálnímu ostření. Většinou se ovšem spoléhají, s její rostoucí spolehlivostí právě na něj.

    Poznámka: Kamera má obvykle malý snímací čip, a proto velkou hloubku ostrosti. Zaostřeno je tak často ve velkém rozsahu a nemusí proto neustále přeostřovat, jako je tomu u natáčení zrcadlovkou, která má odlišnou optickou soustavu a dělají jí tím pádem větší problémy tmavější zákoutí.

     

    Na expoziční automatiku nespoléhejte

    Expoziční automatika přístroje mění expoziční parametry skokově a výsledný obraz to nehezky degraduje. Je také dobré dávat si pozor i na přeskoky citlivosti v nastavení ISO, která ovlivňuje světelnost. To samé platí i o přeskocích času závěrky. Ta je v ideálním případě dvojnásobná, nežli snímková frekvence natáčeného videa. Automatické vyvážení bílé také není v tomto případě zrovna nejspolehlivější. Barevný tón snímaného obrazu se může měnit v závislosti na převládající barevnosti okolí.

     

    Záruka úspěchu – plné ruční nastavení (a ideální světelné podmínky)

    Natáčení zrcadlovkou vás přinutí chovat se více profesionálně. Chcete-li dosáhnout co nejoptimálnějších výsledků, je třeba volit jednotlivé parametry ručním nastavením. Volič režimů nastavíme na polohu M (manuál). Nejprve nastavíme čas závěrky v závislosti na snímkové frekvenci videa (při 1080 a 25p tedy 1/50s). Potom vyvážíme bílou. Spolehlivá je šedá tabulka. Následuje nastavení clonového čísla. Čím větší clonové číslo použijete, tím větší bude hloubka ostrosti a naopak. Optimální nastavení jasu dorovnáte pevným nastavením ISO. Při vysoké hladině osvětlení to nemusí stačit a je potom nutné buď nasadit šedý ND filtr, který omezí přístup paprsků světla na snímač fotoaparátu na únosnou mez, nebo upravíte opět clonové číslo ovšem s rizikem, že požadovaná hloubka ostrosti nebude zcela dle uměleckého záměru.

    Poznámka: Budete-li chtít mít jistotu, že natáčená scéna bude zaostřená v co největším rozsahu, budete muset mít objektiv co nejvíce zacloněný. Mně se pří nízkém slunečním protisvětle tedy osvědčilo nastavení: čas 1/50, clona f22 a citlivost snímače ISO 400. POZOR také na vysoké hodnoty ISO. S ní přichází ke slovu ve větší míře šum v obrazu.

     

    Individuální nastavení

    Testovaný EOS 7D má tři režimy individuálního nastavení. C1, 2 a 3. To mi značně ulehčilo práci s tímto přístrojem. Zadáte si jednotlivá nastavení podle vyzkoušených parametrů a potom je tu veliká pravděpodobnost, že budete s výsledky natáčení tímto přístrojem velmi spokojení. Na objektivy je vhodné pořídit si sluneční clonu, která částečně pomůže odstranit odlesky v soustavě čoček objektivů. Nikoliv však v přímém protisvětle.

     

    Canon EOS 7D – především skvělý fotoaparát, ale pro zkušené i dobrá kamera

    Splní očekávání ve své třídě nejen jako fotoaparát, ale i jako digitální kamera. Její výstup je velmi kvalitní, prostý šumu i za obtížnějších světelných podmínek. Kreativní práce s hloubkou ostrosti nadchne nejen velmi pokročilé amatérské tvůrce, ale troufám si říci, že hlavně profesionály z oboru. Samozřejmě s odpovídajícími objektivy, na kterých také velmi záleží.

    Nezapomeňte také na to, že nejpodstatnějším článkem tvorby jste vy samotní. Bez vaší invence a zápalu nevznikne ani se sebelepším přístrojem hodnotný výsledek. Nejdůležitější je proto vždy váš mozek. Technika je vždy až na druhém místě. Toto pravidlo platí nejen při natáčení.

    Poznámka: Testovaný EOS 7D měl firmware 1.1.0. V době testování byl k mání na stránkách firmy Canon novější firmware odstraňující mnoho chyb předchozích verzí 1.2.5.

     

    Resumé? Tím je protkán celý článek, nespoléhejte pouze na zde uvedenou zkratku. Přesto ji zde ale uvedeme: Klasickou videokamerou natočíte záznam mnohem snáze, levněji a dostatečně kvalitně (kvalita je úměrná ceně kamery). Zrcadlovka vyžaduje značnou dávku zkušeností, stejně jako finančních investic. Ocení ji zejména kameramani profesionálnějšího ražení nebo ti, kteří převážně fotí a občas chtějí zaznamenat kratší video ve kvalitě odpovídající jejich rostoucímu umu. 

     

     

     
    Canon EOS 7D lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
    Porovnat ceny >>
     
     
    Za půjčení produktu děkujeme společnosti Canon. Můžete se dále těšit na recenzi videokamery Canon XA10 a samozřejmě neopomineme drobné srovnání s dnes testovanou zrcadlovkou...
     

    PŘIDAT KOMENTÁŘ

    10 Komentáře

    1. Dobrý den, chválím velmi výstižné shrnutí tématu "video zrcadlovkou" a správně poukázané výhody i problémy... Jen mi nedá se nezeptat: Proč právě Canon EOS 7D?
      Není pochyb o tom, že je to skvělý fotoaparát, ba i videozrcadlovka, ale dnes už dosti zaostává a to cenou (!) ale i funkcemi a problémy - a to jak vzhledem ke konkurenci, tak i mezi Canony.
      Pokud chcete srovnávat s kamerami, je vhodné zvolit soupeře jim rovného, především tedy na poli ceny, troufnu si říci, že 60D, 600D (nebo například GH2 firmy Panasonic) jsou mnohem vhodnějšími zástupci kategorie polo-amatérských zrcadlovek.

      S pozdravem
      M. Straka
      P.S. pokud byste chtěli na váš web připravovat další články na téma videozrcadlovek, rád nabídnu své zkušenosti nebo postřehy, klidně se ozvěte;)

    2. Dobrý den. Děkuji Vám za pochvalu. Přiznávám se, že to byl můj první osobní kontakt s natáčením videa zrcadlovkou. Volba na EOS 7D padla z důvodu porovnání kamery Canon XA10, právě se zrcadlovkou 7D. Manažer firmy Canon uznal na můj návrh za vhodné, právě tyto dva typy přístrojů. Zadání bylo, porovnat výhody a nevýhody u dvou produktů firmy Canon. Nepochybuji o tom, že na trhu existují modernější a dokonalejší přístroje. Je možné, že se k nim jednou také dostaneme. S pozdravem, tvůrce článku. P.S. Vaší nabídku beru v potaz. :-)

    3. Jasně, chápu;) Pokud je to váš první kontakt se zrcadlovkami, tak opravdu slušná práce. Možná by se pro lajky hodilo rozdělit téma do více článků. Z mé zkušenosti až moc informací.
      Například 60D má lepší nastvení zvuku, nepřehřívá se a má výklopný displej, který se mnohdy hodí. Navíc je skoro o deset tisíc levnější;)

    4. Rozdělení tohoto obšírného tématu, jakým natáčení zrcadlovkami je, je nabíledni. Ovšem hodilo by se spíše na Váš specializovaný server. Můj článek byl jednorázovou prací na objednávku firmy Canon.
      Když jsem žádal o foťák k porovnání s kamerou XA10, chtěl jsem 60D nebo 7D. Byl mi zaslán 7D. Možná někdy v budoucnu dojde i na 60D.
      Co se týká obecného tématu natáčení, jsem věrným zastáncem natáčení videa kamerou. Pro obyčejného smrtelníka je to mnohem jednoduší a výsledek je mnohem lepší, než by tomu bylo ze zrcadlovky nebo foťáku obecně. Jsem otevřen každé nové technologii. Nebojím se ji vyzkoušet a pokud možno i nezaujatě popsat. S kamerou mám čtrnáctileté zkušenosti, 7D byl první foťák s HD videem, který jsem měl v ruce. Jako foťáku mu nemám co vytknout, ale jako kamera je použitelný, jen s mnoha dalšími finančními náklady. Jen málo kdo využije kvalitu záznamu. Většina amatérů slintá blahem i na pohyblivých obrázcích z HD kamery za pět tisíc korun. Z kamery za 30 až 50 tisíc, už lidem lezou málem oči z důlků. V poslední době se přeceňuje forma a obsah, podstata filmu je jaksi upozaděna. Co jsou platné technicky dokonalé záběry, když po obsahové stránce je to bída a utrpení?!

    5. Recenze je o 7D,který vlastním a logicky mne nezajímají kvality 60D. Natáčení videa bych bral jako "nouzovku " 7D je skvělý na reportážní snímky,jsou však nutná kvalitní skla! Základní Tamron,17-50 2,8,vychvalovaný jako vhodný objektiv,jsem nahradil canon 17-40 L,a kvalita snímků je zřetelně lepší,zvlášť v horších světelných podmínkách,i přes "papírově " horší světelnost .

    6. Již rok natáčím video se svojí EOS550D a musím zdůraznit,že kvalita videa z ní je i při extremním dat.toku kolem 70mBit/s problematická.Nic jiného mně nikdy nevadilo jako je váha,způsob ostření atd,pouze jen a jen ta mizerná kvalita videa!Opravdu se hodí jen na záběry s malou hloubkou ostrosti,na vše ostatní je to blevajs.Na krajinky zapomente je to mazlavý shit!!!!

    7. zapoměl jste ještě připsat jaké používáte skla. Ono spousta lidí vyhodí peníze za ultrahypermega tělo a pak na to nasadí njěkaý zoufalý objektiv za 6000kč. Nastavení parametrů jako ISO clona čas také výrazně ovlivní kvalitu. Stěžovat si na kvalitu videa u zrcadlovky spíše ukazuje na nezkušenost a nějakou chybu uživatele. Když se kouknete na youtube tak se to hemží profesionálně zpracovanými zábery, které pochází ze zrcadlovek, čili kvalita zařízení je dobrá, zbytek je o tom co umí člověk který to obsluhuje a věřte tomu že ta zrcadlovka je směšnou položkou ve srovnání s cenou zbylého vybavení ( stativy, stedicam nosiče, ramení opěrky, světla,objektivy Lkových řad v cenách 30-60000kč) ani nemluvím o tom jaký kouzla se dají dělat v postprodukci s počítačem. Na opačném spektru je nadšenedc ktery koupí 550D s nejlevnějším seťákem. Zapne automatický režim a jen tak z ruky natáčí půlhodinové záběry dětí plácajících se v písku, nebo kámoše padající ze skejtu.

    8. Dobrý den, ve vašem článku mne zaujala jedna informace, kterou bych rád ověřil a zpřesnil. A to připojení a přenos fotek do PC. Píšete, že zařízení funguje jako USB Mass Storage, což dle mne není pravda. Jsem majitelem 7D a tato funkce zde není a dle recenzí nejsem sám, kdo ji nenašel. Musí se používat SW firmy Canon, což není moc praktické. Jestli je to jinak a vy jste tuto funkci někde objevil, tak ji prosím popište podrobněji, velmi by se hodila.
      Jinak natáčení videa pro běžné potřeby (rodinka, děti, zvířata, sport) je s touto zrcadlovkou v pohodě a výsledné video je díky skvělé optice a docela rychlému procesoru docela kvalitní.
      Srovnávat 7D s 60D je nesmysl, 7D je profi foťák, který spousta profíků používá k reportážní fotografii (je rychlý), kdežto 60D je sice dobrý, ale rozhodně ne profi.

    9. Bohužel Vás zklamu, ale je tomu již rok, co jsem měl D7 k dispozici. Psal-li jsem o USB Mass Storage přenosu, tak to tak s velkou pravděpodobností opravdu bylo.Já k fotoaparátu žádný software od Canon neměl k dispozici, takže mi nezbývalo než fotky a videa tahat do PC cestou, kterou v článku popisuji. Vaše tvrzení Vám nemohu potvrdit ani vyvrátit, ale stačí se obrátit přímo na podporu Canon a tam Vám na dotaz rádi odpoví. Omlouvám se. :-)

  • Doporučujeme podobný obsah z našeho webu