Zesilovač k PC

  • 1 příspěvek / 0 new
    Poslední
    LME49720

    [quote="Jiří Ptáčník"]Díky za příspěvek. Audiotrak HD2 mám taky a drivery mi tedy šly ve Windows 7 64bit hned na poprvé. Zvukovka je to myslím za svou cenu výborná. Ještě jsem do ní napral 3x LME49720 a celkem nemám probléma. Ale ono taky záleží na zbytku PC a kvalitě komponent jako je zdroj atd. Předpokládám, že když někdo narve těsně nad zvukovku nějakou pažravou grafickou kartu se dvěma větráky a dvojitým napájením, nebude to značka ideál 8-)[/quote]

    Ono Audiotrak HD2 je vyloženě na hudbu, né na nějaký efekty ve hrách. Dají se operáky LME49720 sehnat i u nás nebo je máš braný klasicky z ciziny?

    LME49720

    Originální LME49720 od NATIONAL SEMICONDUCTOR lze koupit u Farnella:
    http://cz.farnell.com/national-semiconductor/lme49720na-nopb/ic-audio-op...

    Distribuci po ČR řeší firma Rothsware:
    http://www.rothsware.cz/web/farnell/

    Poštovné je tuším 80 Kč a postup objednávání je zde:
    http://www.rothsware.cz/web/uploaded/File/stazeni_kose(1).pdf

    Re: Hlavně bacha na uDAC a podobné ChinaDACy

    [quote="Kozousch"]Různé čínské samohrajky - DACy, pidizesilovačíky třídy D a T (Tripath) a podobně jsou strašný mor. Taky jsem skočil na oslavné ódy na fórech hluchoněmých a koupil si uDAC verze 1 - a je to tedy děs běs i s ASIO a foobar2000. Největší sranda je, že uDAC stojí 3200 Kč a je to jenom mizerná zvukovka, která k provozu potřebuje počítač. Nejlevnější verze Logitech Squeezbox Touch stojí zhruba dvojnásobek, obejde se bez počítače a hraje asi 50x líp než uDAC. A vůbec nejkomičtější je to, že Touch vypadá jako radiobudík z tržnice a natrhne sedací nerv i NADu S500, což je CD přehrávač za 40 klacků :mrgreen:

    Už je na světě uDAC verze 2 - ten je prý o 2 procenta lepší (přesněji méně tragický) než uDAC verze 1:
    http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html
    http://www.head-fi.org/forum/thread/542281/nuforce-udac-2-drama-detailed...

    Jednoho Tripatha jsem si pořídil na testování a zvuk je na můj vkus suchý umělý. Na druhou stranu je to levný zesilovač a hlavně malý zesilovač, který najde své užití. Skončil na chatě.:) uDac není žádná sláva. Ale Zero mě překvapilo. Pořídil jsem si ho hlavně, abych si nemusel kupovat CD přehrávač. Průměrné CD přehrávače z Aukra prostě přehraje a nemusím se bát o laser. Vyhovuje mi, že mám Zero optikou připojený na Extreamer a koaxem DVD přehrávač. Pak to vedu do Yamahy AX-497 a ven to leze přes Tannoy Mercury M2. Časem chci pořídit nebo postavit větší repro. Ale jsem spokojený. Za rozumné peníze základní hifi.:-)

    Re: AZSko je velká bída

    [quote="Kozousch"]Teslácké zešilovače AZS 22x jsou v originále strašná tragédie. Řešení je několik:
    1) Prodat a za utržené peníze koupit normální zesilovač - lidi AZSka kupuji za pro mě naprosto nepochopitelné částky
    2) Vykuchat a dát do něj LM3886 http://forum.digilidi.cz/topic545.html#p1782
    3) Pokud na AZSku lpíš, tak ho nech vytunit od Sinclaira http://www.aldax.cz[/quote]

    Tesla AZS 224 je v podstatě vrchol zesilovačů Tesla a nebyla to masovka. Tesla šla do kytek.:( Zbavovat se ho nebudu, je to pro mě sběratelský kousek, část audio historie. Kuchat ho nebudu, má nahráno málo. Ale myšlenka tuningu zní dobře. Zkusím Sinclaira kontaktovat, nějaké 224 už mu prošly rukama. Do tajů elektroniky pronikám postupně a ještě delší dobu mi bude trvat, než budu sám bastlit zesíky a budu vědět, jak to přesně funguje.:)

    Re: LME49720

    [quote="Kozousch"]Originální LME49720 od NATIONAL SEMICONDUCTOR lze koupit u Farnella:
    http://cz.farnell.com/national-semiconductor/lme49720na-nopb/ic-audio-op...

    Distribuci po ČR řeší firma Rothsware:
    http://www.rothsware.cz/web/farnell/

    Poštovné je tuším 80 Kč a postup objednávání je zde:
    http://www.rothsware.cz/web/uploaded/File/stazeni_kose(1).pdf[/quote]

    Díky moc, tohle jsem přesně potřeboval.:-) Ono kvalitní součástky u nás koupit přímo? To je problém.:(

    Yamaha AX-497 a Tannoy Mercury M2

    Já myslel, že používáš to AZS 224. Yamaha AX-497 a Tannoy Mercury M2 jsou super kombinace. Jeden kamarád krmí Yamahou AX-497 dokonce dvaapůlpásma Tannoy Saturn S8 - na to, že Yamaha AX-497 stála nová lehce přes 10 tisíc, tak si i s dvěma osmipalci v každé bedně poradí pro mě nepochopitelně dobře. Trošku slabší jsou korekce - při jejich použití je zvuk trošku zastřený a rozpatlaný. Ale na Pure Direct hraje na svojí cenovou kategorii zázračně a parádní vychytávka je CD Direct, kdy se pomocí relátek obejde úplně všechno - propojí se CD vstup přímo s potenciometrem hlasitosti a hybaj do koncáků. Kdybych někde narazil na Yamahu AX-497 v dobrém stavu a za dobrý peníz, neváhám ani pikosekundu.

    Repase AZS 224

    Pokud máš k AZS 224 citové pouto, tak ta repase u Sinclaira (Leoš Malaník) fakt stojí za to. AZSka mají v originále spoustu chyb v zapojení, a on ty mouchy umí vychytat a udělat z toho zesilovač na úrovni slušného nového zesilovače kolem 10 tisíc Kč. Normální bastlíř, co umí postavit zesík podle návodu nebo podle návodu něco upravit, ty chyby nemá šanci najít. On si ty úpravy pochopitelně chrání jako své Know-How, což je v pořádku, protože jsou za tím léta praxe a odříkání. Umí i vyměnit trafo a pak je AZSko výkonnější, ale tahle úprava se samozřejmě prodraží - to je na zvážení. Sinclair je taky občas na štíru s termíny, protože si toho bere moc a nestíhá. Pokud ti nevadí, že u něj zesilovač bude třeba 3 měsíce, tak je to v pohodě - že bys o něj přišel, rozhodně nehrozí.

    Dual CV 1160 za 1290 Kč

    Kdyby někdo chtěl zesilovač Dual CV 1160 za 1290 Kč, tak můžu dodat kontakt na bazar, kde ho mají na prodej a zkusil bych s nimi dohodnout zaslání poštou případnému zájemci. Momentálně ho mám doma na test a váhám nad jeho koupí, protože zesilovačů téhle kategorie mám už asi 5 kusů, takže ho asi kupovat nebudu a vrátím ho do bazaru - majitel je pohodář a každý stroj klidně půjčí na den dva na test, takže většinu "ojetin" jsem nakoupil u něj. Na to, že je to 30 let starý zesík, tak vypadá jako vytažený z krabice a ani šrouby nejsou omleté, takže by neměl být opravovaný. Přepínače ani potenciometry nechrastí. Je to takový obyčejný zesilovač, jaké se prodávají na aukru spíš za víc než 1300 Kč, ale v příšerném stavu. Tenhle je bezvadný. Striktně vyžaduje 8-mi ohmové reprobedny a má jen 2 x 35W sinus, takže by k němu byly ideální citlivější regálovky. Ale i s mými třípásmovkami s 10-ti palcovými basáky hraje naprosto v pohodě, ale "čočku" mu samozřejmě nedávám. Firma Dual není u nás moc známá, ale na německém eBayi Dualy docela frčí. PA sérii Dualů údajně vyráběla firma Rotel a CV sérii Denon. Fotky a servisní manuál jsou zde:
    http://www.radiomuseum.org/r/dual_cv1160.html
    http://dual.pytalhost.eu/cv1160s

    Anonym
    korekce

    Dotaz do pranice: jak byste u [url=http://web.archive.org/web/20050205103711/czechaudio.com/Projects/PA03/P... řešili regulaci hlasitosti?

    Nemyslím korekce výšek a hloubek a balance, na to je potřeba korekční předzesilovač, který zatím nepotřebuji. Případně do budoucna, pokud někdo ví o stavebnici nebo návodu na slušný předzes cenově a kvalitativně vhodný k PA03, klidně přihoďte i tento tip.

    Korekce neřešit

    Korekce ani předzesilovač bych neřešil vůbec. Ze vstupních CINCHů rovnou na potenciometr hlasitosti a z potenciometru hlasitosti hybaj do vstupu koncáku. Cokoli horšího než Dispre může zvuk jedině zhoršit a kupovat Dispre k LMkům se podle mě nevyplatí.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    jj, asi máš pravdu...

    ještě jsem našel zajímavou oblast okolo řízení hlasitosti - [url=http://www.belza.cz/audio/lpots.htm]fyziologické řízení hlasitosti[/url]. Ale to asi nebudu řešit...

    Re: Yamaha AX-497 a Tannoy Mercury M2

    [quote="Kozousch"]Já myslel, že používáš to AZS 224. Yamaha AX-497 a Tannoy Mercury M2 jsou super kombinace. Jeden kamarád krmí Yamahou AX-497 dokonce dvaapůlpásma Tannoy Saturn S8 - na to, že Yamaha AX-497 stála nová lehce přes 10 tisíc, tak si i s dvěma osmipalci v každé bedně poradí pro mě nepochopitelně dobře. Trošku slabší jsou korekce - při jejich použití je zvuk trošku zastřený a rozpatlaný. Ale na Pure Direct hraje na svojí cenovou kategorii zázračně a parádní vychytávka je CD Direct, kdy se pomocí relátek obejde úplně všechno - propojí se CD vstup přímo s potenciometrem hlasitosti a hybaj do koncáků. Kdybych někde narazil na Yamahu AX-497 v dobrém stavu a za dobrý peníz, neváhám ani pikosekundu.[/quote]

    Primárně na hudbu mám tu Yamahu AX 497, dá se teď dokonce pořídit za cca 5k, což na nový kousek je velmi dobrá cena. Váží 9 kilo a provedení je robustní a elegantní. Ono na Aukru můžeš sehnat dobrý kousek kolem 3k, ale to chce opravdu kliku a stejně nevíš, v jakých podmínkách zesák pracoval a v jakém je vlastně stavu. To jsem zavrhnul poměrně rychle a raději šel do nového. Zesák se kupuje na dlouhé roky, tak je to investice, která se vyplatí. Teď už bych si asi koupil Yamahu 300S, ale i tak jsem velmi spokojený. První co jsem udělal, vypnul jsem korekce a je to nádhera, při kvalitní nahrávce(což je problém) zvuk doslova dýchá.:-) Bohužel už je slyšet, že spousta nahrávek je málo dynamických a někdy mají i prasečí zvuk.:-( A to nemám nějak moc dobré uši.

    Fyziologická regulace hlasitosti

    Fyziologická regulace hlasitosti by byla fajn, kdyby byla provedená jako třeba u Yamahy R-8, kde je druhý potenciometr pro nastavení "síly vlivu" Loudness. Pokud je Loudness jen s možností On/Off a tedy nastavený na tvrdo, tak funguje správně jen a pouze pro jednu úroveň vstupního signálu a jednu citlivost reprobeden, pro kterou byl odladěný. Stačí vyměnit zdroj zvuku za jiný se silnějším signálem, zvolit "hlasitější" nahrávku nahranou s menším útlumem třeba o +6dB nebo bedny s výrazně vyšší citlivostí a z Loudness je nepoužitelné dunidlo. Opačně zas bude vliv Loudness malý. Narážím na to dnes a denně u starých zešilovačů konstruovaných na vstupní signál s úrovní 160 mV. 2 Volty z CD přehrávače bez Loudness nevadí, ale Loudness je nepoužitelný dunihlav. Samozřejmě to lze řešit zeslabením signálu na vstupu - odporovým děličem, regulovatelným výstupem CD přehrávače (pokud ho má) a u zvukovek lze taky regulovat výstupní úroveň (ale za cenu snížení kvality zvuku). Pokud se bavíme o zešilovači k PC, tak bych to řešil softwarově - pro normální poslech na Direct a pro tichý poslech ekvalizací nebo nějakým "Loudness Pluginem". Tichý poslech stejně bývá spíš jako kulisa, takže bych případné mírné zhoršení kvality neřešil - bude-li vůbec slyšitelné.

    Re: Repase AZS 224

    [quote="Kozousch"]Pokud máš k AZS 224 citové pouto, tak ta repase u Sinclaira (Leoš Malaník) fakt stojí za to. AZSka mají v originále spoustu chyb v zapojení, a on ty mouchy umí vychytat a udělat z toho zesilovač na úrovni slušného nového zesilovače kolem 10 tisíc Kč. Normální bastlíř, co umí postavit zesík podle návodu nebo podle návodu něco upravit, ty chyby nemá šanci najít. On si ty úpravy pochopitelně chrání jako své Know-How, což je v pořádku, protože jsou za tím léta praxe a odříkání. Umí i vyměnit trafo a pak je AZSko výkonnější, ale tahle úprava se samozřejmě prodraží - to je na zvážení. Sinclair je taky občas na štíru s termíny, protože si toho bere moc a nestíhá. Pokud ti nevadí, že u něj zesilovač bude třeba 3 měsíce, tak je to v pohodě - že bys o něj přišel, rozhodně nehrozí.[/quote]

    Jsem opravdu rozhodnutý si Teslu AZS 224 nechat, je to srdeční záležitost.:) Výkonnější variantu nepotřebuji, ozvučuji obvykle menší prostor a kvalita poslechu není o hlasitosti. Klidně ho pár měsíců oželím, když to bude stát za to.:) Díky za tip.

    Yamaha AX-497 za bůra

    Nová Yamaha AX-497 za 5 tisíc Kč je bomba - já mám dojem, že když přišla na trh, tak to byl druhý nejnižší model s cenou lehce nad 8 tisíc Kč, takže by to měl být vyšší model než A-S300 - nebo se pletu? Navíc AX-497 nejspíš ještě nebude RoHS Compilant, takže její poločas rozpadu bude podstatně delší než u současných modelů.

    Re: Zesilovač k PC
    Re: Zesilovač k PC

    Kdo by měl pochyby,tak zesilovač nemá naprosto žádný problém s jakýmikoli soustavami.Jeho brutální výkon a minimální výstupní odpor zkrotí cokoli.Taktéž se neobávejte nedostatku výkonu a dynamiky.Je to snad jediný běžně dostupný kus,mimo cenovou třídu 60tisíc a víc,který fakt hraje.Detilní zvuk,brilantně čistý,jakékoli signálové špičky pokryje tak,že je cítit,jak to z beden tryskápod tlakem ven.Pro milovníky hlasitého poslechu dodá navíc nevýslovné hromobití,aniž by signál jakkoli ořezal.To platí i o filmech,subwoofer netřeba.

    Vintage zesilovače

    Yamaha AX-1070 v dobrém stavu by byla zajímavá - ale ne jako zesilovač k PC - a hlavně by musela být za normální cenu a ne od toho překupníka Brno a Brno venkov se jménem p., b., v., atd, který zaplavuje bazos.cz prastarými zesilovači s dvoj až trojnásobně přestřelenými cenami. Navíc i u zesilovačů je znát určitý vývoj a věřit na ty pohádky v inzerátech, že 20 nebo 40 let starý zesilovač s vyschlými elektrolytickými kondenzátory a "historizující" rychlostí přeběhu hraje líp, než současné zesilovače, se fakt nedá - a to jsem staromilec a sběrač starých zesilovačů ... to mi připomíná - víte jak se pozná Vintage zesilovač? Po zahřátí smrdí jako chcíplá kuna :-)

    Re: Yamaha AX-497 za bůra

    [quote="Kozousch"]Nová Yamaha AX-497 za 5 tisíc Kč je bomba - já mám dojem, že když přišla na trh, tak to byl druhý nejnižší model s cenou lehce nad 8 tisíc Kč, takže by to měl být vyšší model než A-S300 - nebo se pletu? Navíc AX-497 nejspíš ještě nebude RoHS Compilant, takže její poločas rozpadu bude podstatně delší než u současných modelů.[/quote]

    Podle mě cena Yamahy AX 497 klesla kvůli posilující koruně a zájem o dělené hifi přístroje je už dnes slabší. Pořád je to druhý nejslabší model. S300 je o stupeň výše a zvukově taky, ale musíš mít už solidní bedny, jinak to neuslyšíš. Tedy u mě by lepší zesák už lepší zvuk nevyřešil. Vždy jde hlavně o vyváženost komponent.

    AX-497 Natural Sound Stereo Integrated Amplifier

    High Power Amplifier with Pure Sound Technology,ToP-ART, CD/DVD Direct Amplification and Linear Damping
    MAIN FEATURES

    High Sound Quality

    * ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology)
    * Switchable CD/DVD Direct Amplification
    * Super Audio CD and DVD-Audio Ready with Extended Frequency Response
    * Linear Damping
    * High Dynamic Power, Low-Impedance Drive Capability

    Advanced Features

    * Rec Out Selector
    * Continuously Variable Loudness Control and Bass/Treble/Balance Controls (with Center Clicks)
    * Remote Controllable Motor-Driven Volume Control
    * RoHS Compliant

    Other Features

    * Speaker A, B or A+B Selection
    * Gold-Plated CD Input Terminals
    * Pure Direct Switch
    * System Remote Control Unit

    Trafo za 200 Kč

    Nové trafo od firmy Tronic vhodné pro zesilovač s LMky za 200 Kč:
    http://elektro.bazos.cz/inzerat/9389104/Prodam-novy-transformator.php
    2x200W nedá, ale k PC za ty peníze podle mě pohoda ...

    Zesilovač k PC

    Osobně bych si k PC představoval zesák těch 2x30-50W maximálně, bez korekcí, žádný sluchátkáč, regulace hlasitosti a síťový vypínač. Stačil by 1 vstup. Pochopitelně u zvuku by skromnost taková nebyla. Nic velkého. Nějaké nápady?

    Zesilovač k PC

    [quote="NEKRO"]Osobně bych si k PC představoval zesák těch 2x30-50W maximálně, bez korekcí, žádný sluchátkáč, regulace hlasitosti a síťový vypínač. Stačil by 1 vstup. Pochopitelně u zvuku by skromnost taková nebyla. Nic velkého. Nějaké nápady?[/quote]

    1) Postavit - dostupná varianta je DPA PA03, kterou právě staví Jirka Ptáčník, a špičková varianta je DPA222 - obojí samozřejmě originály autorizované panem Dudkem (prodávané třeba u Aldaxu) a ne pirátské kopie, které nemohou mít vlastnosti originálů. DPA222 je sice standardně výkonnější, ale předpokládám, že ho lze provozovat i s nižším napájecím napětím a tedy i s nižším výkonem - tento předpoklad bych ale doporučil nejprve ověřit přímo u pana Dudka (diskutuje pod nickem kazzatel), nebo u Aldaxu (sinclair).

    2) Zrepasovat nebo si nechat zrepasovat starší kvalitní zesilovač. Koncové zesilovače bývají moc výkonné. Řešení je zrepasovat a/nebo "vykuchat" starší integrovaný zesilovač. Nejdůležitější je, aby repasovaný zesilovač:
    - měl originální aktivní součástky (tranzistory a integrované obvody) a nešlo tedy o odstřelený a neoriginálními součástkami mizerně opravený vrak (čti ne koupený na Aukru)
    - byl dostupný servisní manuál (ověřit dostupnost před koupí - na některé typy lze servisní manuál sehnat jen za peníze a to akci prodraží o pěkných pár stokorun)
    - měl rozumně servisovatelnou konstrukci (aby šel rozumně rozebrat a zase složit - to ověřit před koupí třeba z fotek vnitřku zesilovače)

    Starší zesilovače mívají problémy hlavně s potenciometry, přepínači vstupů a reprovýstupů, kontakty relé a s elektrolytickými kondenzátory. Pokud se zesilovač předrátuje na přímo kvalitními koaxiály a součástkami takto, tak je hotovo:
    - z jednoho páru vstupních CINCHů přímo na potenciometr hlasitosti (obejde se přepínač vstupů a korekce)
    - z potenciometru hlasitosti přímo na vstupy koncáků
    - z výstupů koncáků přímo na jeden pár reprosvorek (obejde se přepínač reprovýstupů)
    - vymění se všechny elektrolytické kondenzátory za kvalitní (čti od Farnella a ne z GME)
    - pokud zlobí potenciometr hlasitosti a/nebo výstupní relé, vymění se za kvalitní náhrady (ALPS, Takamishawa)
    - podle servisního manuálu se nastaví klidový proud koncových zesilovačů

    To zkracování signálových cest samozřejmě není bezpodmínečně nutné, pokud přepínače a potenciometry nezlobí a zesilovač má přepínač Direct. Výměna elektrolytických kondenzátorů a nastavení klidového proudu koncových zesilovačů jsou u 10 a více let starých zesilovačů nutné prakticky vždy, má-li zesilovač hrát jako za mlada (ať si překupníci lžou o stavu nového kusu jak chtějí). U některých zesilovačů jsou korekční obvody součástí celkové zpětné vazby koncových zesilovačů a ty většinou nelze jen tak jednoduše odpojit beze změny zapojení, což už vyžaduje značnou erudici v obvodařině a ne jen zručnost při práci s páječkou.

    3) Koupit nový kvalitní integrovaný zesilovač

    Slušný sluchátkový zesilovač za 690 Kč

    Aktuálně lze koupit slušný sluchátkový zesilovač za 690 Kč přes Aukro (fuj) nebo přímo od prodejce:
    http://hifinazory.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=6984&p=75258

    Můj poměrně náročný kamarád už ho má a je s ním nad míru spokojen - nemá ale žádná Hi-End sluchátka (je bednový), nýbrž nějaký starší model Sennheiserů v kategorii 2 tisíce Kč

    Podle fotek vnitřku to vypadá, že by neměl být problém fixní linkový CINCH výstup uvnitř přepojit na jezdce potenciometru třeba Volume 1 a získat tak levný přepínač vstupů s předzesilovačem (sice s operákem) a regulátorem hlasitosti, který by byl stále použitelný jako sluchátkový zesilovač s druhou větví Volume 2/Phones 2:
    http://rockgrotto.proboards.com/index.cgi?board=b&action=print&thread=3655

    DPA223

    DPA222 netřeba zeslabovat - jeho slabší verze je DPA223

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    Problém s DPA je ten, že většinou nejsou k sehnání! Jen sporadicky...

    Jinak pro inspiraci: http://aldax.cz/index.php?tab=4&myordnum=&userid=&show=ondrach100

    Aldaxácké zesáky určitě taky nejsou špatné, a hlavně jsou k dispozici, byť 100P+ je trochu moc výkonná (a tím pádem i dražší) k PC :)

    Zesilovače ALDAX SPV xxx

    Se zesilovači z konstrukční dílny ALDAXu nemám naprosto žádné zkušenosti a ani na ně není moc ohlasů - a to ani kritických. Jako by je stavělo málo lidí, nebo je stavěli hlavně málo diskutující lidi. Ale protože lidi mají většinou tendence špatnosti hlasitě kritizovat a spokojenost brát jako "samozřejmost", kterou není třeba zmiňovat, tak předpokládám, že "sinclairovy" zesilovače budou mít poměr cena/kvalita rozhodně nadprůměrný. Stačí se podívat, kolik je nářků třeba na stavebnice od EZK. I když taky může mít vliv to, že levné stavebnice od EZK zkoušejí stavět i ti největší lemplové, kteří nejsou schopní součástky správně osadit - ti si třeba na Aldaxy netroufají - to je ale moje čirá spekulace.

    Modul jednoho kanálu SPV100P+ je včetně napájecího zdroje - podívej se, kolik stojí dva ZNAČKOVÉ elektrolytické kondenzátory 10G na 63V.

    Samotný konec bez zdroje SPV100 stojí 890 Kč a to včetně obvodů pro zpožděné připojení reproduktorů, ochrany proti zkratu a ochrany proti stejnosměrnému napětí na výstupu - takže kolik dělá nákladově vlastní konec a kolik jenom značkové výstupní relé "pomocných" obvodů? Mě se ty ceny obvodově i konstrukčně vypiplaných stavebnic se značkovými a před expedicí kusově ověřenými součástkami zdají naopak komicky nízké.

    Co se týče vhodnosti Aldaxích modulů k PC a tedy k regálovkám lze taky jenom spekulovat. Co jsem četl, tak Aldaxí moduly jsou používány spíš do subwooferů a sinclair sám podle jeho příspěvků je taky příznivcem spíš "extra pevných" zesilovačů - jestli jsou kvůli tomu jeho zesilovače méně "analytické", netuším. Napadá mě, že kdyby někdo stavěl subwoofer nebo chtěl opravit "tovární" subwoofer s neopravitelným zesilovačem, může postavit jeden modul SPV100P+ (nebo spíš SPV 100P215+) a před zabudováním do subwooferu ho vyzkoušet s normální reprobednou. Takto by neměl sáhnout vedle téměř stoprocentně.

    Co se týče "analytického" poslechu a "nimrání se v mikrodetailech" a podobných obsesích - jsou lidi, co obětují basy, pořídí si malé regálovky a nimrají se v detailech ve středním pásmu frekvencí. Já spíš vnímám hudbu jako celek a úplná "absence spodku" se mi moc nelíbí. Do extrému to ale neženu a na "subwooferových" basech neujíždím - taky není důvod, protože u naprosté většiny nahrávek se frekvence pod 50 Hz vyskytují minimálně. Ale i u PC jsem vyměnil regálovky se středobasy o průměru 125 mm (protože ty reálně nezahrají ani 60 Hz) za osmipalce (200 mm) s extra silnými magnety - a ty umějí stabilitu zesilovače pěkně prověřit. Pokud se použije "analytický" zesilovač s mizerným činitelem tlumení a/nebo špatnou stabilitou, tak se to většinou projeví třeba chrchláním nebo podivným zkreslením na středech nebo výškách a samozřejmě i "tupými" basy - a to mi vadí víc - tedy pro mě je horší to, že si sestava vymýšlí něco, co v hudbě není, než když přeslechnu nějaký mikrodetail - třeba jak zašustil zpěvákův vous při kontaktu s mikrofonem - nebo když má sestava zdání "velkého" falešného prostoru kvůli fázové chybě ve výhybkách beden a podobně. U cenově a tedy i konstrukčně kompromisních řešení se přijatelný kompromis hledá obtížně ...

    Re: Zesilovač k PC

    V podstatě jsi mi teď dal za pravdu,jak jsem psal o High-endu.Že jejich výrobky jsou kolikrát papírově nic moc,ale s vhodným komponentem to hraje... Kdežto mi hledáme něco,co hraje vždy,vše a pokud možno co nejlépe za malý peníz. ;)

    Skutečný Hi-End je i "papírově" dobrý

    [quote="chorche666"]V podstatě jsi mi teď dal za pravdu,jak jsem psal o High-endu. Že jejich výrobky jsou kolikrát papírově nic moc[/quote]
    Tak toto si rozhodně nemyslím a je papír a papír - reklamní prospekty samozřejmě nejsou směrodatné. Pokud ale Hi-End bereme jako vrchol Hi-Fi, tedy vrchol věrné reprodukce, tak skutečně Hi-Endové komponenty musí mít výborné i měřitelné elektrické nebo akustické parametry a to v hodnotách, které mají skutečně vliv na zvuk - čili rozhodně nejde o co největší počet nul za desetinnou čárkou u THD, ale i o všechny ostatní druhy zkreslení, impulzní charakteristiku, činitel tlumení atd.

    Navíc některé parametry jdou například při reálné konstrukci zesilovače proti sobě - pokud se nepletu, tak třeba s rostoucí rychlostí přeběhu roste riziko překmitů na impulzní charakteristice a/nebo roste riziko nestability. V těchto situacích je třeba zvolit v dané cenové kategorii co nejlepší možné řešení a udělat "co nejlepší kompromis" - tedy oba parametry musí být v rámci možností co nejlepší a kompromis musí zohlednit reálný vliv obou parametrů na zvuk s přihlédnutím k vlastnostem lidského sluchu. Ale rozhodně není dobré upřednostnit jeden parametr a jím se holedbat v letácích a zamlčovat druhý parametr s katastrofální hodnotou a reálným špatným vlivem na zvuk.

    To, že se někomu líbí třeba "teplý lampový" zvuk, nemá s věrnou reprodukcí společného naprosto nic. To jsou jen a pouze osobní preference určitého druhu zkreslení. Zkrátka někdo říká "teplý lampový" zvuk, někdo 5 procent zkreslení:
    http://www.hifi-voice.com/testy/almarro-a318b.html

    [quote="chorche666"]ale s vhodným komponentem to hraje...[/quote]
    Jde ale o to párovat skutečně kvalitní komponenty a ne vyhánět čerta ďáblem, tedy mizernou vlastnost jednoho komponentu maskovat mizérií jiného komponentu v řetězci - třeba zesilovač s mizerným činitelem tlumení spárovat s malými basreflexovými bednami s hrbem na vyšších basech, tím jakoby "vyřešit" nestabilitu zesilovače, kterou by měl ve spojení s pořádnými basáky, a ve zvuku tedy nahradit skutečné basy hrbem na vyšších basech.

    [quote="chorche666"]Kdežto mi hledáme něco,co hraje vždy,vše a pokud možno co nejlépe za malý peníz. ;)[/quote]
    Jasně - ale řešíme vlastně odvar z Hi-Endu s násobně větší kompromisy než v Hi-Endu, ale v principu řešíme to samé - nebo bysme měli řešit - tedy věrný a ne "líbivě zkreslený" zvuk.

    Anonym
    Re: Zesilovače ALDAX SPV xxx

    [quote="Kozousch"]
    Modul jednoho kanálu SPV100P+ je včetně napájecího zdroje - podívej se, kolik stojí dva ZNAČKOVÉ elektrolytické kondenzátory 10G na 63V.
    [/quote]

    Já jsem to nemyslel tak, že by moduly Aldaxu byly drahé. Spíše tak, že bych u SPV100 zbytečně platil za velký výkon, který nepotřebuji. A k PC mě osobně by se třeba hodil z Aldax věcí SPV50... ten ale zase není tak propracovaný. Každopádně i ty SPV100xx by nemusely být zlé a není nutné je hned dělat jako dual-mono se dvěma toroidy. Ale to je jen čirá spekulace. Aldaxy stavět aktuálně nebudu... stačí, že tam čekám už 14 dnů na dodání filtr. kondů, které už sice mají, ale jaksi mi pořád ne a ne dorazit :evil:

    Re: Zesilovače ALDAX SPV xxx

    [quote="Jiří Ptáčník"]
    ... stačí, že tam čekám už 14 dnů na dodání filtr. kondů, které už sice mají, ale jaksi mi pořád ne a ne dorazit :evil:[/quote]
    U nás v jedné hospodě visí na výčepem heslo "Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest" :twisted:
    Je to zkrátka "dvouchlapová" firma a dělají to poctivě. Nasypat do pytlíku hrst neotestovaného čínského hnoje by bylo samozřejmě rychlejší. Pokud se nepletu, tak "obchodní" stránku dělá Pierre, tak se mu zkus občas citlivě připomenout a třeba nadhodit, že připravuješ na digilidi.cz recenzi ... :lol:

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    njn, jednou už jsem se připomínal, tak tomu ještě chvíli dám... ale holt se celkem těším a to čekání už mě ničí :) a to jsem počítal s tím, že u stavby zesilovače je na prvním místě trpělivost :)

    Re: Zesilovač k PC

    To už máš vyřešenou skříň, že se nudíš? Nikde nevidím fotky!

    Já už mám u PC na chvíli vyřešeno - ten Dual CV 1160 za 13 stovek byl láska na druhý podleh. No, spíš na první, ale chvíli jsem dělal drahoty. A konečně se zbavím prašivého Pioneera A-333. Kdyby se někde objevil v inzerci, tak si na něj nikdo nenaběhněte. Tedy ne že by ten můj měl nějakou vadu - hraje jako nový - a to je tedy průšvih.

    Taky jsem si vzpomněl, že mám někde osazený a oživený modul s TDA7294, který je údajně o malý chlup horší než LM3886, ale ještě jsem se nedostal k tomu ho pořádně provětrat.

    Stavebnice zesilovače 2x100W za 330 Kč a poznámky ke konstru

    TIPA PT006 - stavebnice zesilovače 2x100W s TDA7293 za 330 Kč:
    http://www.tipa.eu/cz/pt006-zesilovac-2x100w-s-tda7293stavebnice-tipa/d-...

    Tato stavebnice ÚDAJNĚ (tedy bez záruky) obsahuje originální integrované obvody a má slušnou dokumentaci.

    Taky jsem našel pár postřehů od samotného sinclaira - píše o TDA7293, ale lze to podle mě aplikovat na všechny integrované obvody ve stejném pouzdře:
    http://forum.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=175957#p175957

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    Takže už mám zhruba rozvrhnuto, kde co bude. Na cestě jsou ještě reprosvorky... ale když se zadaří, možná to dnes už zahraje.

    Potenciometr a přední panel se bude řešit až časem...

    [attachment=0]pa03-stavba.jpg[/attachment]

    A co vrtačka a pilník?

    Díly jen tak naházené do plechovky od CD přehrávače už jsme viděli. Já myslel, že budeš během čekání na kondenzátory vrtat a pilovat ventilační otvory. Nebo to chceš upéct :oops: v uzavřené skříni?

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    skříň nechávám na konec... aktuálně jsem dodělal přichycení na chladič... ufff, 3 vrtáky (2mm) zlomený :) ale podařilo se

    Vrtáky

    Na vnitřní závit M3 se do hliníku předvrtává průměrem 2.5 mm

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    jo, potom jsem to taky zjistil :-/ ale zrovna ten vrták jsem neměl... takže 2 mm na kratší šrouby a pak trochu násilí, nebo 3mm a silnější šroub s matkou na druhé straně.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    tak už hraju, na první zapojení... a hraje to parádně 8-) ale ještě nějaká práce s tím bude (skříň, kabeláž, potenciometr...)

    Re: Zesilovač k PC

    Gratulace ze Sudet! Tak hlavně ať se ti nezakulí špona mezi plošňák a plechovku. A doufám, že znáš moudra starého kovoobráběče:

    Jal jsem se točit šponu krutou,
    a hle - už jí mám v oku zabodnutou.

    Oko ztratíš ve chvíli,
    kdy pracuješ bez brýlí.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    :)

    jinak, zesilovač si bere v provozu (běžná úroveň hlasitosti) jen 15 W. To mě celkem zaráží, v lepším případě mile překvapuje. Stand by je potom cca 13 W, což je naopak dost, ale celkem očekávané.

    A další už asi stavět nebudu, ten bordel, co jsem vyprodukoval, stál za to :)

    [attachment=0]zes.jpg[/attachment]

    Kabely

    Ještě pár poznámek k vnitřní kabeláži:

    1) Kvůli rušení/odolnosti proti rušení je vhodné dráty od trafa k usměrňovačům vést navzájem zkroucené a dráty od výstupů koncáků k reprosvorkám taky. Ty k reprosvorkám samozřejmě ne všechny čtyři dohromady, ale zvlášť zkroutit a vést dráty levého kanálu a zvlášť zkroutit a vést dráty pravého kanálu.

    2) Koaxiální kabely od vstupních CINCHů k potenciometru hlasitosti a od něj ke vstupům koncáků je potřeba zvolit nějaké kvalitní - s malou kapacitou a kvalitním stíněním - žádné tkaničky s pár chlupy mědi místo stínění. Pan Macura doporučuje VBPAM 50-1 nebo Tasker C121. Nebo by bylo dobré použít stejný typ kabelů, jako budou CINCH-CINCH kabely pro propojení PC a zesilovače. Jako propojovací signálové kabely jsou dobré koaxiály RG62 - ale jsou silné a tuhé, takže se s nimi uvnitř přístroje nepracuje zrovna snadno, ale zvládnout se to dá:
    http://mankyfa.wz.cz/audio/kabely.htm

    3) Ideální je, aby signálové koaxiální kabely byly co nejkratší. Potenciometr hlasitosti se dá umístit přímo ke vstupním CINCHům nebo někam na trasu od CINCHů ke vstupům koncáků. Pak je ale nutné mu prodloužit hřídel na čelní panel.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    Jo, jasný, kabeláž je zatím provizorní. RG-62 mám, ale bohužel ve výchozím stavu jsou na desce vstupy řešeny pomocí totálně debilních pinů, na které nehrozí, že by se dal přivést kvalitní (silnější) kabel. Časem to přepájím asi na FASTONy nebo něco podobného...

    Jinak dráty od trafa zkroucené mám, tedy každou větev k sobě. Nebo myslíš obě větve do sebe navzájem (4 dráty)?

    Kabely

    Vstup zesilovače je na tom dvacetipinovém konektoru? :
    http://sjostromaudio.com/dudek_pics/pa03_detail.jpg

    K němu by měl být jako protikus zářezový Ribbon konektor. Tak to zkus vymyslet tak, aby potenciometr byl co nejblíž u tohoto konektoru a propoju udělej z nějakého tenkého koaxiálu, aby se dal zaříznout do konektoru. Na těch pár centimetrů se to nezblázní a na výstupu potenciometru stejný kabel jako na vstupu být nemusí. Ale nakonec ono to při tom tvém rozmístění není daleko od toho konektoru ani k čelnímu panelu. Navíc to máš rozmístěné správně - tedy vstupy na úplně opačné straně skříně než trafo - tak by to mělo být v pohodě i s ne úplně dokonalými koaxiály. Přeci jen nejde o Hi-End.

    Naopak kabel mezi CINCH vstupem a potenciometrem je vlastně pokračováním propojovacího kabelu mezi přístroji a ten by asi z RG62 být mohl. Ale nutné to určitě není - je to jen moje doměnka a běžně se to tak nedělá. Spojení dvou různých kabelů za sebou je problém ve vysokofrekvenční technice, ale zde by to kritické být rozhodně nemělo.

    Pokud to trafo má obě sekundární větve vyvedené zvlášť (tedy čtyřdrátově), pak by to zkroucení vývodů každé větve zvlášť mělo být z hlediska minimalizace magnetické indukce správně. Jak se to řeší u traf se třemi vývody a tedy se společným středem jsem nezkoumal. Pravděpodobně se dráty vedoucí z konců cívek obtočí kolem středového drátu.

    Jo a ještě bacha na zemní smyčky - ale to asi taky víš.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    aha, po tom konektoru se ještě podívám, třeba to bude lepší, než ty [url=http://www.ges.cz/-bls-02-ges06614037.html]zasouvátka[/url], co používám teď...

    zemění versus kostření je dost široká oblast... zesák mi zatím plave ve vzduchu, skříň není uzeměná a zesilovač není ukostřený... tedy věřím, že není... možná s tím budu ještě laborovat, uvidíme. Dudek doporučuje vyzkoušet jak neuzeměný zesilovač, tak uzeměný a prý se uvidí, co bude lepší.

    Re: Zesilovač k PC

    Ta "zasouvátka" by měla být v pohodě - alespoň se k jednotlivým kontaktům dají konce vodičů připájet a dá se s nimi pracovat jednotlivě. Zářezový konektor proti nim asi nebude žádná výhoda. Jde jen o to koaxiály někde mechanicky upevnit třeba ke šroubku v rohu plošného spoje, aby koaxiály nevisely celou vahou jen na koncích vodičů.

    Uzemnění, tedy třívodičový síťový přívod s ochrannou nulou, bych rozhodně nepoužíval. PC je k síti připojené třívodičově vždy a vznikla by tak zemní smyčka. Trafo je určitě ve třídě ochrany II, takže ochranná nula být použitá nemusí - stačí na síťovém přívodu na celé cestě až k trafu všude dodržet pravidlo dvojité izolace. Například na vývody primáru trafa je nutné po celé jejich délce navléknout ještě další bužírku. "Čokoláda" se taky nesmí jen tak válet na plechu, ale musí být upevněná přes izolační podložku, nebo přes celou čokoládu musí být bužírka - zkrátka na každé vodivé části musí být dvě nezávislé izolační vrstvy přes sebe. BEZPEČNOST BASTLU JE DŮLEŽITĚJŠÍ NEŽ ZVUK!

    Pokud je použité ukostření, tedy spojení elektrické nuly zesilovače a plechové skříně, tak musí být jen v jednom jediném bodě. Nesmí být spojení nuly a kostry třeba u vstupních CINCHů a znovu třeba přes kovové sloupky plošného spoje nebo přes kovový potenciometr.

    Re: Zesilovač k PC

    "Zasouvátka", koaxiály a finta se smršťovací bužírkou. Hlavně bacha na to, aby se "zasouvátko" s bužírkou vešlo do konektoru na plošném spoji:
    http://i55.tinypic.com/2hpj669.jpg

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    Takže první poznatky z poslechu, aneb problémy jsou tu:

    + zesilovač hraje pocitově určitě už teď líp, než předchozí Sony TA - FE530R... rozhodně míň zastřeně
    -/+ výšky jsou poměrně dost zřetelné, až ostré
    + středy tak nějak OK
    + basy tak akorát, OK

    Problémy:

    - zesilovač trochu šumí (zřetelné jen s uchem u výškáče, nicméně je to o malinko více, než u Sony - při přepnutí do stand-by spadne šum na úplné minimum - takže možná se to emituje někde po cestě na kabelech), ještě provedu srovnání s Denonem...
    - jeden kanál hraje o něco více basů, než druhý (zkoušen jiný zdroj zvuku i prohození repro) - tohle bude asi největší zádrhel, i když je to patrné jen při střídavém zapínání a vypínání jednotl. repro :shock:

    Re: Zesilovač k PC

    Levné komerční zesilovače a AV Receivery mívají zdeformovanou frekvenční charakteristiku i na Direct, aby to znělo líbivě bum-cink - mívají zdvih na basech a výškách - přesněji mívají zvedlou oblast "komerčních vyšších basů" od 60 do 100 Hz a pak "pásmo činelů" kolem 7 kHz. Naopak skutečné basy pod 50 Hz a skutečné výšky nad 10 kHz bývají oříznuté, protože ti, co kupují levné zesilovače, většinou nemají skutečně basující bedny, a ořezem "nahoře" se "řeší" šum a nestabilita mizerných součástek, mizerného zapojení a mizerného provedení. LMko hraje spíš "rovně" a podle mě samo o sobě ostré výšky nevytváří, ale zdůrazní mizerné výšky levných kaloťáků.

    Ohledně šumu - šumí to i s potenciometrem hlasitosti staženým na nulu?

    Pokud potenciometr hlasitosti nemáš, tak by na vstupech koncáků měly být odpory tuším 100 kilo proti zemi, aby vstupy "nebyly v luftě". Tohle může souviset i s odlišným zvukem na basech u obou kanálů - každý kanál může reagovat na chybějící odpor na vstupu jinak alergicky. Odlišnost by ještě mohla dělat chyba při osazování - třeba zaměněné odpory v jednom z kanálů.

    Anonym
    Re: Zesilovač k PC

    Díky za postřehy.

    Potenciometr ještě nemám, reguluju v PC. Ale tak trochu tuším, že by to tím být mohlo. Nemáš tip na to, jaký poťák použít? Motorový nepotřebuju.

    Jinak bedny mám celkem dobrý: http://www.whathifi.com/review/Wharfedale-Diamond-101, shitózní kaloty by mít rozhodně neměly.

    Stránky

    Přidat komentář

    CAPTCHA
    Vyřešením této otázky prokážete, že nejste robot.
    kapal_na: