Čtenářská zkušenost: Dva roky s Digi TV

  • administrator
    Kategorie: , Digitální vysílání, Satelitní technika
    Říj 05, 2009
    18× Komentováno

    Jsou tomu již dva roky, co mne nenasytnost místního kabelového operátora donutila změnit poskytovatele televizního signálu. Po zavržení možnosti vrátit se zpět k analogovému pozemnímu vysílání s třemi programy zůstala jediným řešením digitální satelitní televize. Výhodnou nabídku poskytoval satelitní DTH (Direct To Home) operátor zaměřující se na východoevropské trhy DIGI TV.

    K přenosu signálu využívá satelity Intelsat 10-02 (1°W) a nově Thor 5. Za cenu 260Kč měsíčně nabízel v základní nabídce více než třicet programů. Z toho většinu s českým nebo slovenským dabingem, popřípadě titulky. Navíc při uzavření smlouvy na dobu delší než jeden rok byl pronájem paraboly a set-top boxu zcela zdarma. V té době byl o tuto platformu tak veliký zájem, že dodavatel koncových zařízení (Set-top boxů) nebyl schopen zajistit dostatečný počet přístrojů pro firmy provádějící instalace. Objednací lhůta se pohybovala kolem tří měsíců.

    Nikdo není dokonalý, aneb kvalita odpovídá ceně

    Jako jeden z prvních uživatelů jsem dostal dvou-tunerový STB pro připojení dvou zařízení. Mám tedy dvě dekódovací karty za jeden paušální poplatek. Z počátku převládala spokojenost s poskytovanými službami. Digitální kvalita obrazu i zvuku bez šumů a obrazových duchů. Široká nabídka televizních programů všech žánrů. Rovnoměrně zastoupené filmové, sportovní, dokumentární i zpravodajské kanály. Do dnešního dne se rozrostla základní nabídka až na 46 programů. Je zde dokonce, jako u jednoho z mála poskytovatelů, sportovní program Eurosport 2.

    Časem bohužel přišlo vystřízlivění z původního nadšení. Část programů vysílají v maďarské mutaci. Z toho vyplývá jazyk použitý pro reklamy a upoutávky (pro diváka, který tímto jazykem nevládne, je to časem obtěžující). Navíc se vysílací schéma neshoduje s evropskými nebo mezinárodními mutacemi dané televizní stanice, takže podle tištěných televizních programů se člověk nedozví, co a kdy se bude vysílat. EPG (elektronický programový průvodce) českého diváka také příliš neuspokojí, protože na českých programech chybí zcela a na ostatních je vysílaný většinou v maďarském nebo rumunském jazyce. Často dochází vlivem počasí k výpadkům vysílání. Někdy nemusí ani pršet, stačí že je zataženo (onen pověstný klid před bouří). Výpadky signálu nejčastěji postihují transpodéry s českými programy.

    Dodávaný STB bohužel na kvalitě a spokojenosti příliš nepřidá. Do dnešního dne nemá počeštěno menu. Použít se dá naštěstí Slovenština. Několika vteřinové výpadky obrazu formou zatuhnutí statického obrazu či výpadky zvuku patří k dennímu pořádku (což zrovna nepotěší, když se na konci detektivky kvůli pěti sekundovému výpadku nedozvím kdo byl vrah). Na druhou stranu kostičkování se děje pouze za špatného počasí nebo u programů s příliš nízkým datovým tokem.

    V loňském roce provedli jeden update firmwaru v STB (automatickým stažením přes satelit), čímž se znatelně snížilo tepelné vyzařování přístroje a zlepšil příjem kódovaných programů. Práce s dálkovým ovladačem začíná být utrpením. Jeho reakce se stále zhoršuje a někdy dojde dokonce ke stisknutí jiného tlačítka než chci (typicky při zesilování přepíná na první program). Může to být ale pouze vada jednoho kusu. V poslední době rozvoj platformy probíhá hlavně pro maďarský, rumunský a další východoevropské trhy. Diváci z České republiky jsou odstaveni na vedlejší kolej. Neprobíhají ani žádné pokusy o implementaci moderních technologií jako HDTV (vysílání ve vysokém rozlišení), které se u konkurence stává standardem.

    Závěrem

    Digi TV je vhodnou platformou pro nenáročného diváka, požadujícího více televizních stanic než nabízí DVB-T (pozemní digitální televize), ale přitom nechce zbytečně utrácet za satelitní komplet (zde dostane vše zdarma v rámci paušálu). Náročnějšího diváka, vyžadujícího EPG, HDTV nebo západoevropské televizní stanice, však svými službami neuspokojí.

    Autor: Štejdýř Martin

     

    Tento článek je z roku 2009 a nemusí odrážet aktuální situaci uvedené služby. Ta změnila majitele i strukturu služeb. Na žádost Digi TV byly z diskuse pod tímto článkem odstraněny některé komentáře, jelikož jsme jako provozovatel tohoto webu za komentáře spoluzodpovědní. Více se dozvíte v tomto článku. Chcete-li zde zmínit svou zkušenost se službou Digi TV, pak je to možné. Ale disktujte prosím slušně, pokud možno ne anonymně tak, aby případné výtky mohla protistrana spojit s reálným případem a aby dostala možnost se k němu vyjádřit. Jestli se vám něco nelíbí, je vaše právo se o to podělit. Ale musíte být schopni se za svá tvrzení postavit a konfrontovat své činy s činy protistrany. Děkujeme za pochopení. 


     

    PŘIDAT KOMENTÁŘ

    18 Komentáře

    1. Výpadky příjmu-spíše bude problém na přijmací straně.Např malá parabola,špatně seřízená,málo citlivý příjmač apod.Mám anténu 85 cm,příjmač AZ BOX a celkem to ujde.Nestěžuji si,protože neplatím.Jdou všechny programy-i HBO a další.Na klasické TV 72cm je obraz slušný,pro velkou LCD televizi je nepoužitelný.

    2. S ohledem na instalovaných více než 7tis. klientů (zahrnujících rovněž i lékaře, právníky, majitele všelijakých firem a společností) DIGI TV převážně v Plzeňském kraji mohu konstatovat:
      1. Kvalita dodávaných komponentů DIGI TV střídavě více, či méně vyhovující.
      2. sat receivery DIGI TV dodávané se smlouvou, napojené na doopravdické!!
      TV přijimače dávají dost pohodový obraz i zvuk.
      3. Některé sebelepší TV přijimače, nedokáží uspokojivě převzorkovat vstupní signál AV ze sat receiveru a to ani z kvalitních receiverů opatřených EMU
      4. Téměř každej pirát kterej má doopravdickej sat receiver a doopravdickou Televizi i s větší úhlopříčkou než 82cm má z programů DIGI TV , předevšim z HBO a CINEMAXU krásnej obraz i zvuk (existují i přijimače s komponentním, nebo i hdmi výstupem:))
      5. Klienti, kteří mají dobře naladěnou anténu a kvalitní anténní svod vč jeho ukončení v sat receiveru, mají naprosto vždy dobrý obraz i zvuk, který sem tam může být vlivem různých technických či atmosférických vlivů rušen.
      6. Přístroje HUMAX jsou většinou celkem ok a i klienti , kteří mají opravdovou TV s úhlopříčkou větší než 32" a mají propojení provedené kvalitním scart. kabelem, mají taky většinou dost pohodovej obraz i zvuk
      7. Většina nespokojených klientů vzniká: nesprávným zacházením s nastavením TV přijimače a sat receiveru nebo propojení na ostatní zařízení domácích DVD či dom. kina, videa apod.., a instalací s použitím levných kabelů a konektorů i nesprávnách držáků nebo špatně ukotvených stožárů. Některé instalace ani neprovádí odborník, nýbrž tzv. cvičená opička, která mnohdy ani nemá měřicí přístroj ani potřebné montážní nástroje. Nastavení antény podle "souseda" a podle housenky v menu receiveru neni zrovna úplně ideální ale hodně klientů si to tak nechalo nainstalovat:-))

    3. Chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo zkušenost. Mám doma satelit od digi, ale jen na jednu televizi, a když jsem zavolal na digi, tak mi řekli, že to bude vyřešeno, a že se mi ozve technik. Už je to skoro půl roku a nikdo se stále neozívá. Po asi třech měsících jsem na digi znovu volal. A paní mi řekla, že je to moc brzo, ale že to znovu zaurguje. A pořád se nic neděje. Nemáte někdo s tímto zkušenost. Jestli je lepší digi odhlásit a vzít si ho znovu na nějakého jinačího člena rodiny. Díky za odpověď.

    4. Mám DIGI asi 8 let,ale už se tam dává reklama psaná i rusky,jinak se hovoří rumunsky,maďarsky,ohromné výkyvy hlasitosti....půl roku jsme čekali než nám dají technika k zapojení celého systému.Bydlíme v Praze a koukáme na film ohromné napětí parádní drama a najednou začne venku pršet a okamžitě končí obraz a tma jen se tam objeví není signál....po 8 rokách už jsme to nevydrželi a odstoupili od smlouvy....tak nám poslali dopis nedoporučenej,ať vrátíme zboží do Brna nebo do skladu na Ph 5 osobně a nebo ještě variantu,byl tam navrženej technik na odmontování a ten chtěl na nás 800 Kč....jo a ještě novinka,pokud nemáte originál papírové krabice po septoboxu tak máte zaplatit 710 Kč,- není vůbec žádnej problém,pokud se budete informovat na ČOI tak Vám vše rádi napíšou co a jak,jen je třeba se bránit a nereagovat na ty jejich nesmysly...kdy koliv jsme volali do Brna bylo to strašné neškolené zaměstnanci,vůec ,ale vůbec nic nevěděli...jen dnes už vím,že od nich utíkají i technici,klienti automaticky....tak,že opravdu absolutně nedoporučuji,po 8 létech máme ohromné zkušenosti!!!!!Je to opravdu šílenej obraz zvuk a ty otřesný reklamy maďarsky,rumunsky a už začínají rusky....hezký den.....

    5. Byl jsem u této společnosti vic jak 7let,již pul roku mi nešly česky programy.když jsem chtěl technyka tak jen když zaklepal už mi podal ruku s fakturou na 500kč,po 7letech mi odešel ovladač a obědnani stalo 260kč plus 70kč poštovné a balné což mně vytočilo na nej. uroven.instalace mně stala 2500kč a raději jsem vypověd podal a technik za dvěstě když to dovezu na místo .Aktivně jsem odmontoval a odvezl,a místo dobry den,sem vam neřekl že mate rozebrat taliř tak to mate navic 100kč,super za 4 šrouby kilo to je mazec. již se těšim až za měsic bude po všem..........

    6. Mám Digi TV asi 3 roky a jsem s ním vcelku spokojená, až na nějaké výpadky , ovlivněné počasím. I kvalita služeb, dovolám se po 10 minutách a vždy se vše vyřeší k naší spokojenosti. A cena odpovídá kvalitě.

    7. Pracoval jsem u jedne zasilkove sluzby a nebyl den abych nejel k nim do skladu v Praze 5 ve stodulkach s vratkama cca kolem 30 satalitu denne jsem vozil takze na muj nazor asi moc dobra spolecnost to nejni...

    8. Digi nedoporučuji, jsem přes dva roky, ted mají změny a za přístroje se najednou musí platit, signál věčně vypadával a televize hučela, po podání výpovědi začali dělat potíže!!!!!Na linku se dovoláte jen ztěžka , po e-mailu odpovídají za měsíc, po písemné formě natahují až do poslední chvíle a odpovídají až za měsíc.

    9. Dobrý den všem,

      i já se musím podělit s ostatními se svým hodnocením. Díky ,,protizákaznické" lince NOVÉ DIGI TV. Oni si myslí, že jsou zákaznická linka, ale to není pravda. Neví, co je to zákazník. Člověk musí sedět, držet hubu a platit. Musí si VŠECHNO nechat líbit. Slušná společnost se SNAŽÍ ZÁKAZNÍKOVI VYJÍT VSTŘÍC! Oni jen přikazují, zdražují a vyhrožují! Šílené, jak někdo tomu může říkat zákaznická linka!

      Takže STARÁ DIGI TV byla OK. Kvalita i nabídka odpovídala ceně. Za mě ok.

      NOVÁ DIGI TV - HRŮZA! Utíkat pryč, protože co tohle je za chování, to je něco neskutečného. Jenom výrazně zdražují, chtějí hrabat a maskují to řečičkami o kvalitě. Ale s kvalitou šli neskutečně dolů. Alespoň co se týče jednání a chování vůči zákazníkovi! Prostě chtějí, aby člověk jen seděl jako tupá ovce a vše si nechal líbit. A hlavně platil. Víc a víc.

      Za co jsem léta letoucí platil 270,-Kč, najednou mě má vyjít na 500,-Kč.
      Léta letoucí mi fungoval satelit zcela bez problémů, ale najednou si vymyslí, že mě musí navštívit technik, jenom se jukne, že tomu logicky nic není, když to léta funguje, ale samozřejmě si to pěkně naúčtuje a JÁ ABYCH TO PLATIL! Oni si vymyslí naprostou kravinu, ale ještě NUTÍ zákazníka, aby ON ty jejich blbosti platil. A jakmile se zákazník ozve, už začíná VYHROŽOVÁNÍ A NEUVĚŘITELNĚ AROGANTNÍ JEDNÁNÍ!!! Opravdu kdo jste zvyklý na SLUŠNÉ zacházení, radím zcela jasně NEMĚJTE S TOUTO FIRMOU NIKDY NIC SPOLEČNÉHO. Jinak budete neuveřitelně zklamaní, až zjistíte, jak se k vám může chovat někdo, komu vy roky sypete penízky.

      Jak říkám, místo poděkování a aby si takových lidí vážili, kteří je vlastně živí(!), tak jsou PANOVAČNÍ, AROGANTNÍ, ABSULUTNÍ IGNORANTI VŮČI POTŘEBÁM ZÁKAZNÍKŮ A JEDNAJÍCÍ POUZE Z POZICE SÍLY VYHROŽOVÁNÍM apod.

      Někde jsem tady četl článek, jak redaktorovi vyhrožují kvůli smazaní komentářů. TO JE PŘESNĚ TO, O ČEM PÍŠU JÁ!!! NAPROSTO JE POZNÁVÁM. Pouze zdražují a mastí si kapsy a místo aby svými kladnými činy se snažili přesvědčit o svém správném jednání, tak se uchylují k vyhrožování a demonstraci síly.

      No já už u nich nejsem a pevně doufám, že od nich uteče co nejvíce normálních zákazníků, co očekávají slušné a korektní chování a za nedlouho budou moct pracovníci ,,protizákaznického" centra demonstrovat akorát tak v ulicích za vyšší podporu v nezaměstnanosti...

      Kdo si to také přejete, ukončete smlouvu s touto nesolidní firmou a hlavně se nebojte psát co nejvíce vlastních komentářů na co nejvíce míst. Využijte sociální sítě, napište a ROZESÍLEJTE vlastní recenze a SKUTEČNÉ NEGATIVNÍ JEDNÁNÍ A CHOVÁNÍ TÉTO FIRMY i ostatním přátelům po sociálních sítí a poproste o přeposlání svým přátelům, ať i oni si mohou udělat vlastní obrázek o této firmě a nejsou pouze manipulování mediální masáží a reklamou této společnosti.

      Takže závěrem. Za mě, i kdyby se mi chtěli omluvit a nabídnou třeba rok služeb zdarma, NEBERU. NIKDY více mít cokoliv společného s touto firmou.

      Zkrachovali takové firmy jako Nokia a Black Berry, tak proč by nemohla NOVÁ DIGI TV, že..?

      Držte palce nejbohatšímu Čechovi Kellnerovi s jeho 02Tv a třeba to klapne.

      A HLAVNĚ NAZAPOMÍNEJTE ŠÍŘIT DÁL TY VAŠE VLASTNÍ ZKUŠENOSTI!!!

      Mějte se krásně.

      Honza N.

    10. Dobrý den,
      já osobně jsem s nimi smlouvu už ukončil. (UF)
      Ale rodiče ji stále využivali a v červnu přišel technik, vyměnil jim přijímače a rodiče mu podepsali nevědomky novou smlouvu na 2 roky (ikdyž před tím měli službu už několik let).
      Po několika měsících měli nedoplatek a až poté zjistili, že musí navíc platit 49kč/ks a 25kč za dopis každý měsíc (před tím bylo vše zdarma).
      A nejdůležitější je, že jim to nikdo neřekl a není to ani nikde napsané!....DigiTV je odkazuje stále na VOP, ale ani tam a ani v dodatku smlouvy není částka zmíněna. (PRÝ SE MÁM KOUKAT NA JEJICH ELEKTRONICKÉ STRÁNKY)tam to prý je. (rodiče s počítačem vůbec neumí)
      Jsou to nekorektní a falešní lidé a tuto společnost nednoznačně nedoporučuji!!!
      (rodiče budou muset ještě vydržet do uplynutí smlouvy a pak jdou na 100% od DigiTV pryč!)

      P.S. a souhlasím i s ostatními, co tu píší.....jejich telefonická podpora je na draka a vubec si neváží dlouhodobě platících zákazníků.

    11. Mám bohužel úplně stejnou zkušenost. Jakmile DI-GI přešlo na HD vysílání, začali nejdříve nabízet a poté nutit nové HD přístroje. Měli jsme podvojnou linku a tudíž krabičky dvě. Technik nám jednu vyměnil, druhou jsme nechtěli. Měsíčně nás to stálo o 49 Kč více. Rok poté přestala druhá TV fungovat a najednou byl strašný problém, jakto, že máme vyměněnou jen jednu krabičku, když to se nedělá? Řekla jsem technikovi, to jste nám měnil Vy sám, tak odpověď byla, že před rokem to teprve začínalo a nikdo nevěděl co a jak. Budiž, došlo na výměnu druhé krabičky a plus dalších 49 Kč/měs. Nedlouho poté, jsem se rozhodla vypovědět smlouvu, protože jsme chtěli změnit poskytovatele, a ejhle, tím, že nám byly vyměněny krabičky, jsme akceptovali poslední platné obchodní podmínky a znovu se zavázali na 2 roky této společnosti (přitom smlouvu s nimi jsem měla někde od roku 2008). A při ukončení byla vyměřena pokuta, plus odvézt osobně satelit a vše na jejich pobočku do Brna na vlastní náklady. Vzdala jsem to a odstoupení od smlouvy zrušila. A následoval "bordel" v jejich fakturaci, kdy neuměli jimi vyměřené penále dobropisovat, a tak mi každý měsíc odečítali nesmyslné položky na fakturách. Na závěr tohoto vyšla faktura za měsíc květen, k úhradě celkem 0Kč. Tak jsem ten měsíc nic nehradila. Následně na červenec najednou dvojnásobná částka, odmítla jsem uhradit, platím na záladě faktur a zaplatila jsem řádně. Přišlo mi vyjádření, že musím uhradit obě částky, protože je to dle obchodních podmínek. Dlužím tedy jeden měsíc. Dnes přišla další výhružka a najednou dlužná částka je již víc než dvojnásobek měsíčního poplatku a vyhrožují odpojením služeb. Jsem odhodlaná se soudit. DI-Gi už nikdy víc!!!

    12. Nadpis není přehnaný,napíši svou zkušenost s touto firmou DIGI TV aby všichni co u ní jsou nebo plánují na ni přejít veděli,čeho je tato firma schopná.Digi jsme měli a platili vždy včas,problém nastal při rušení smlouvy,všr je problém,pokuta za to a to,ok zaplatili jsme i pokutu za zrušení smlouvy,volám na jejich linku kam mám odeslat septoboxy a ovladače...paní na lince sama nevěděla ani adresu,ok zjistila jsem si to sama na netu.Odešlu boxy(14.srpna) podací lístek pro jistotu nechám zatim uschován.Nic se nedělo,listek vyhazuji okolo 18.zaří do koše s tím že je vše ok(kdyby ne už by byla upominka) a dnes 25.září přišla sms z vymahačské společnosti at uhradíme 12.500tisice za zarizeni které jsme nevrátili!!!!!!No to je síla!!!Žádná upomínka od digi že nedošli boxy nic,ihned vymahačská společnost,což vzhledem k tomu že stavíme dům a žádáme o hypotéku je docela problém,budeme mít negativní záznam což může být problém u hypotéky.Doteď jsme žili bezdlužně bez jakehokoli negativniho zaznamu v solusu.Ale diky této společnosti DIGI TV která se ani neobtěžovala nás informovat že boxy nedošly,a rovnou to šoupla VYMAHACÍ SPOLEČNOSTI,se nam teď pěkně zkomplikoval život.Pokud bude problém s hypotékou jsem rozhodnuta to dát do Černých ovcí a k soudu.Protože nám tato společnost prostě neoprávněně(neposlala ani jednu upomínku!!!!nic) udělala peklo ze života.Dejte si pozor na tuto podlou společnost která má chování řeznického psa a neví co je slušné chování k zákazníkovi který nikdy neměl problém s placením!!!!!!Horňáčková Nikola

    13. Nedá mi Digi Tv nezkusit bránit, né každý má takovou negativní zkušenost, přešel jsem ze Skylinku k Digi cca před dvěma lety a kromě pár problémů se signálem, to vnímám jako pozitivní změnu, za příjemnou cenu mám dobrý výběr programů a minimální starosti

    14. Jo pokud digi tv nerušíš tak neni problem,běda jak se stehuješ a zrušiš je.Tak jsou problémy na světě,takže nevim co tě vede k tomu je branit jsou to šmejdi.

    15. Jedna Vaše negativní zkušenost ještě neznamená, že jsou to šmejdi a to platí u všeho, taky tady nikdo neví, co za člověka jste vy

  • Doporučujeme podobný obsah z našeho webu