Jak ustály e-shopy před Vánocemi objednávku bíleho elektra? (blog)

  • Lukáš Honek
    Kategorie
    Pro 26, 2015
    0Komentáře

    Souhrou mnoha náhod jsem potřeboval rychle a navíc před Vánocemi nakoupit několik kusů různého bílého elektra. Z nouze jsem absolvoval nákup na Alze, Okay Elektro, LevneElektro, Datart a na ElektroCZ.com. Výsledky byly jak tristní, tak i skvělé.

    Ano, řešit nákup spotřebičů do kuchyně těsně před Vánocemi není nikdy dobrý nápad. Ale byl jsem před tento úkol postaven. Vánoční období je pro e-shopy obdobím naprosté apokalypsy, kdy jsou přetíženy množstvím objednávek a požadavků klientů. A u dopravních společností je to ještě mnohem horší, protože jejich kapacity nejsou nafukovací.

    Nákupní seznam čítal troubu, varnou desku, digestoř, myčku a ledničku. Nešlo o zboží, které by měli všude, že bych se je vydal koupit osobně, a dvoumetrovou lednici bych stejně neměl jak odvézt. Vše jsem tedy objednával v e-shopech, kde bylo zboží vedeno jako SKLADEM (to však mnohdy znamená skladem u dodavatele a nemělo by se to bez upřesnění takto vůbec používat). Objednávku jsem hradil převážně předem kartou, nebo jinou online metodou.

    Alza to nezvládla

    Má prvotní úvaha byla, že Alza je sice drahá, ale maximálně moderní a v průběhu roku s ní nebývají potíže. Byl to poměrně krutý omyl: Zboží vedené jako skladem jsem objednával v úterý 15. 12. dopoledne a ihned zaplatil. Vzápětí, týž den, došla zpráva, že Objednávka byla předána dopravci a bude doručena do konce týdne. No, tři dny na doručení. Ale dobře, kryli se v onom Vánočním šílenství.

    Dle mých následných dotazů na Alzu to ale moc nadějně nevypadalo. „Zboží svážíme na jedno místo, abychom vám je poslali naráz“, „Zboží je zabaleno a čeká na odvoz dopravcem, již nelze objednávku rozdělit a dovézt na pobočku“ a podobná sdělení mne moc neuklidňovala. Proto jsem s peripetiemi objednávku stornoval. Přes Facebook. A je Alze k dobru, že alespoň toto zvládli zpracovat poměrně svižně a peníze vrátili obratem. Toto zboží pak Geis doručoval dne 23. 12., i když bylo stornováno.

    V oblasti bílého elektra tedy Alza moc dobře neobstála. Byť jsem ve stejném období tamtéž objednával do firmy černé elektro a to dorazilo hned druhý den.

    Okay velmi mile překvapil

    V Alze jsem neobjednával prvotně vše, byť většinu věcí ano. Troubu jsem objednal taktéž 15. 12. dopoledne u Okay Elektro. Prostě ji zrovna měli skladem a výrazně levněji, než Alza. Tak jsem to „risknul“, říkal jsem si. Jenže on to nakonec žádný risk nebyl. Hned druhý den jsem měl zboží u dveří (doručeno Geisem). Takže zde spokojenost.

    ElektroCZ.com – naprostá paráda

    Většina věcí mi ale v mezičase „hnila“ u Alzy. Ztratil jsem spoustu času a v pátek 18. 12. jsem hledal nouzové řešení. Poměrně specifické zboží, které jsem vybral, měli vedeno jako skladem u ElektroCZ.com. Pro mne nepříliš známý obchod, nicméně s pozitivními referencemi. Zavolal jsem tam tedy, na rozdíl od Alzy jsem se snadno dovolal, a položil jsem opravdu drzý dotaz: „Doručujete v sobotu?“ „Ano, ale je to drahé. Nicméně co byste potřeboval?“ Na mnou vybrané zboží mi byla poskytnuta taková sleva, že pokryla jak navýšené náklady na dopravu, tak byla objednávka ve výsledku levnější, než u Alzy.

    Docela mne mrzelo, že tento e-shop nepodporuje online metody platby, aby se vše urychlilo. Ale ani to nebyl problém. Stačilo poslat screenshot z elektronického bankovnictví o platbě. Tomu říkám důvěra v zákazníka!

    Celá komunikace probíhala hladce a hlavně, zboží dovezl TopTrans druhý den, v sobotu. Třikrát hurá!

    LevneElektro versus Datart? Datart dopadl lépe

    Poslední věc, která mi zbývala, byla digestoř. Opět poměrně specifický model, který jsem navíc byl schopen vybrat až po konzultacích s dodavatelem kuchyně. Objednal jsem 16. 12. u LevneElektro.cz, zboží vedeno jako skladem, placeno ihned. Snažil jsem se s obchodem komunikovat, ale šlo to jen přes Facebook. Termínu dodávky ani možnosti změny doručení k osobnímu odběru jsem se ale nedočkal.

    Tudíž jsem zvolil krajní řešení a objednal paralelně v Datartu v pátek 18. 12. Zboží měli na vzdálené pobočce skladem, ale avizovali, že do druhého dne je do mé blízké pobočky dovezou. I v sobotu. A tak i učinili. Takže Datart svou roli zvládnul dobře.

    LevneElektro údajně předalo zboží České poště dne 21. 12. Ta zboží doručovala dne 22. 12. To jsem již zásilku nechal poslat zpět prodejci. Slouží mu ke cti, že ihned po převzetí zboží zpátky objednávku stornoval a vrátil peníze, automaticky.

    Ponaučení?

    Pevně doufám, že další rekonstrukci kuchyně řešit dlouho nebudu. Ale přesto jsem se ponaučil. Spoléhat se na velký, automatizovaný e-shop, který dělá všechno, nebyla před Vánocemi nejlepší volba. Naopak, menší specialista s osobním přístupem ta správná volba byla. A co vy? Jak jste dopadli s nákupy v době vánočního šílenství?

     

  • Doporučujeme podobný obsah z našeho webu