Jak nejlépe zapojit DVD přehrávač

Připadá vám připojení nového DVD přehrávače do vaší audio/video soustavy jako banalita. Jistě, může být. Ale možností propojení stále přibývá a není na škodu si shrnout všechny dnes běžné druhy spojení a jejich kvalitativní rozdíly. Každý se hodí také trochu na něco jiného.

Již na začátku bych chtěl vyslovit varování technicky erudovaným čtenářům. Tento článek jim není primárně určen a bude se snažit přiblížit konektorovou vybavenost dnešních DVD přehrávačů především laikům. Takže se vyhneme zbytečným polemikám o technických specifikacích a přesné funkčnosti toho kterého spoje.

Zadní panel přehrávače, který vidíte na obrázku a přímo vzorný v konektorové vybavenosti, žádný dnes běžný, mu nechybí a je to pro nás tedy ideální příklad. Budeme postupovat podle jednotlivých čísel a zjistíme co a jak propojit. Dá se říci, že DVD přehrávač lze připojit prakticky ke každé “porevoluční“ televizi, která má alespoň jeden z těchto vstupů (5+2, 8+2 nebo nejčastěji 7). Ke starší televizi, která má jen anténní vstup, přehrávač nepřipojíte. V takovém případě potřebujete zařízení, které má tzv. RF modulátor. Laicky řečeno obvod, který zmoduluje vstupní obraz do UHF nebo VHF pásma. Takový signál pak naladíte na televizoru jako jakoukoliv jinou TV stanici. RF modulátor mají ale pouze přístroje s tunerem, tedy, rekordéry (VHS i DVD), settopboxy atd. Neplatí to však obecně. Pro převod signálu z DVD do anténního kabelu se dá potom třeba využít vysloužilé VHS video, vybavené SCART vstupem. Můžeme se setkat i s problémem, že televizor sice vstupy má, ale má jich málo nebo jsou jiného typu, než na našem DVD přehrávači. Řešení za pomoci redukcí a slučovačů se budeme věnovat v samostatné kapitole.

 

Jdeme na to:


1. zvukový výstup 5.1

Tato šestice cinch výstupů si našla rychle cestu do většiny dnes prodávaných přehrávačů, zvláště neznačkových. Každý cinch vyvádí zvukový signál z jednoho kanálu integrovaného dekodéru prostorového zvuku (Dolby Digital, případně DTS). Po zapojení doslova jakékoliv aktivní (s vlastním zesilovačem zvuku, protože výstup je vyloženě jen signálový bez zesílení) 5.1 reprosoustavy nebo starší zesilovač s analogovým 5.1 vstupem získáte za pár korun prostorový zvuk domácího kina. Některé přehrávače mají tento výstup kombinovaný se stereo výstupem (2), zde jsou zvlášť. Tento výstup zpravidla potřebuje ještě nastavit v OSD menu přístroje. Nejčastěji se stává, že hraje jen levý a pravý reproduktor, protože ostatní nejsou buď v OSD menu aktivovány, nebo je aktivní funkce Downmix (nebo podobně pojmenovaná), která slučuje 5.1 zvukovou stopu do prostého sterea.

2. zvukový stereo výstup

Klasický stereo výstup. Připojit na něj můžete třeba aktivní počítačové 2.0 repráčky nebo vaší stereo HI-FI věž. Často se také používá v součinnosti v obrazovými výstupy 5,6,8. Opět platí, že se musí provést úpravy v OSD menu. Aktivovat funkci Downmix nebo vypnout všechny kanály kromě pravého a levého předního. Jinak vám do tohoto výstupu půjde jen část zvukové informace právě z těchto dvou kanálů, ale nebude obsahovat ruchy ze zadních reproduktorů, basy ze subwooferu ani mluvené slovo z centrálního kanálu.

3. optický digitální zvukový výstup (SPDIF)

Zvuk z DVD jde do tohoto výstupu jako nedekódovaná zvuková data vysílaná laserem po optickém vlákně do externího dekodéru. Nedochází tedy k žádné změně originální kvality nahrávky a jedná se o nejkvalitnější zvukový výstup (spolu s koaxiálním). Pokud váš přehrávač není osazen výstupem 5.1 (1), je to jediná cesta jak dostat z přístroje prostorový zvuk. Musíte pochopitelně připojit buď AV receiver (zesilovač s integrovanými dekodéry prostorového zvuku) s optickým vstupem. Ten je však dost cenově nákladný a na trhu jsou i klasické 5.1 reproduktorové soustavy, které tento vstup a příslušné dekodéry mají také integrované. Není jich však bohužel mnoho. SPDIF výstup se také nastavuje v OSD menu. Často je z továrny vypnutý a musí se aktivovat. Data přes něj mohou jít ve dvou formátech, RAW a PCM. Přitom většina zařízení akceptuje spíše PCM. POZOR, nastavení SPDIF je většinou spjato také s digitálním zvukovým výstupem v HDMI rozhraní (10). Opět platí, že většina TV s HDMI akceptuje spíše PCM signál.

4. koaxiální digitální zvukový výstup

Obdoba optického výstupu, rozdíl je jen v technologii přenosu dat. Může se stát, že receiver nebo reproduktory nemají optiku, ale pouze tento vstup.

5. kompozitní obrazový výstup

Nejzákladnější obrazový výstup s nejnižší kvalitou. Používá se jen, pokud není jiná možnost propojení. Jeho výhodou je, že bývá aktivní i když si přenastavíte omylem jiný výstup a pozbudete obraz.

6. komponentní obrazový výstup (YUV nebo YpbPr)

Nejkvalitnější analogový čistě obrazový výstup. Jeho značnou výhodou je, že dokáže vést jednak progresivní nebo chcete-li neprokládaný obraz a také obraz ve vysokém rozlišení (u několika málo přístrojů jako Kiss DP-600). Tři barevně odlišené Cinch výstupy (červený, modrý a zelený) se propojují pokud možno kvalitním a stíněným 3x Cinch kabelem s konektory stejných barev na zobrazovači. Často se tak napojují projektory, plazmové a LCD televize a některé dražší CRT televizory. Výstup se musí aktivovat v OSD menu, často se také aktivuje spolu s progressive scan funkcí tlačítky typu I/P, N/P atd.

7. SCART obrazový i zvukový výstup

Jediný analogový výstup, který v jednom kabelu vede současně stereo zvuk i obraz. Kvalitativně je skoro na úrovní YUV, ale neumí vysoké rozlišení a musí být nastaven do RGB režimu, který musí ale také podporovat televize. Tento konektor je nejběžnější a dobře ho známe už z VHS videí a je asi nejlepší pro připojení klasické CRT televize. Výhodou je, že přes toto rozhraní probíhá do jisté míry oboustranná komunikace, takže se TV automaticky přepne na AV kanál po zapnutí DVD atd. Doporučuje se přitom použít dobře stíněný SCART kabel s plným zapojením všech 21 pinů. Pozor, někteří lidé očekávají, že přes SCART může putovat i zvukový signál z televize, a že se tak dá tento zvuk reprodukovat na připojených 5.1 reproduktorech. Je to samozřejmě nesmysl.

8. S-Video obrazový výstup

Tento výstup je na tom kvalitativně lépe než kompozitní (5), ale kvalit SCARTu zdaleka nedosahuje. Používá se právě tehdy, když SCARTem není možno propojit a hodí se i pro dlouhé analogové obrazové spoje (cca 10m) například k projektoru na stropě, kdy s dobrým kabelem nabízí ještě akceptovatelnou obrazovou kvalitu.

9. D-SUB obrazový výstup (VGA)

Tento konektor do elektroniky pronikl z počítačové branže a příliš často se s ním ve výbavě DVD nesetkáme. Dokáže být přitom celkem užitečný. Jednak dovolí připojit kvalitně jakýkoliv počítačový monitor, ale dobře se osvědčuje i pro delší spoje (10-15m) k projektoru bez výrazné ztráty obrazové informace. Nejčastěji vysílá signál v klasickém VGA rozlišení 640x480 bodů při 60Hz, pokročilejší modely zvládnou i signál ve vysokém rozlišení. Tento výstup se většinou musí aktivovat v OSD menu a protože většina počítačových zobrazovačů nemá ráda 50Hz kmitočet TV normy PAL, je nutné před jeho použitím nastavit TV normu na NTSC, která má kmitočet 60Hz. Většinou lze aktivovat i progressiv scan.

10. HDMI digitální obrazový a zvukový výstup

V současné době nejkvalitnější možné obrazové i zvukové propojení. Jedná se vlastně o digitálního nástupce konektoru SCART. Kabelem prochází obraz i zvuk jako čistá data, která dekóduje až zobrazovač (nejčastěji LCD, plazma nebo projektor). Přenos obrazu je tedy bezeztrátový a navíc tento konektor podporuje vysoké rozlišení 720p a 1080i(p). Je také zpětně kompatibilní s rozhraním DVI, známého z počítačové branže. Dá se použít konektorová či kabelová HDMI->DVI redukce, ale je nutné počítat s tím, že DVI nevede zvuk. Na HDMI výstup je také aplikována ochrana proti kopírování HDCP (obdoba analogové Macrovision známe ze SCART výstupu). Tuto ochranu musí podporovat i zobrazovací displej, což platí prakticky pro všechny plazmy a LCD televize. Připojíte-li však počítačový LCD monitor přes DVI bez HDCP podpory, obraz nepoběží. Některé přehrávače ale nabízí možnost HDCP protokol zcela deaktivovat. Hodí se i pro delší spojení, maximálně však do 10m a to pouze za použití velmi kvalitního HDMI kabelu. Toto rozhraní je obecně nejperspektivnější a je dobré, když ho nově pořizovaný přístroj již obsahuje. 

TIP: Více o tom, jaký HDMI kabel je vhodný pro vaši situaci, se dozvíte v samostaném článku

Slučujeme a redukujeme

Nejčastějším řešeným problémem je fakt, že máme všechny kvalitní vstupy obsazeny a v takovém případě přichází ke slovu slučovače. Například sloučení dvou (i více) SCART vstupů není nijak obtížné a postačí k tomu slučovací kabel do dvou set korun. Obtížnější situace nastává, chceme-li sloučit třeba digitální HDMI vstup. Slučovač, nebo v tomto případě spíše přepínač nás vyjde na několik tisíc. Signál ze dvou zdrojů lze poslat i do jednoho VGA vstupu, k tomu je třeba opět přepínač, takzvaný automatický KVM switch. Ten se jinak používá v počítačové branži pro obsluhu dvou a více počítačů z jednoho místa. Přijde nás zhruba na patnáct set.

Sloučit lze prakticky libovolné množství SCART vstupů

Nějakým způsobem jde zredukovat prakticky jakýkoliv konektor na nějaký jiný, ale ve skutečnosti se v analogu nejčastěji používá redukce do SCART konektoru na S-Video a kompozitní video se stereo vstupem. Často se také řeší připojení počítačových reproduktorů s jack 3,5 konektorem do cinch výstupů přehrávače. I zde existuje levná a bezproblémová redukce, která vyvede oba kanály do dvou samostatných cinch konektorů. Poslední zásadní a často používanou redukcí je HDMI na DVI. Rozhraní je stejné, jen konektor je jiný a tak stačí prachobyčejná kabelová redukce, kdy na každé straně je jeden z konektorů. Jak už bylo řečeno, nelze však takhle vést i zvuk a pro něj se musí zvolit jiný výstup z přehrávače.

Redukce z HDMI na DVI může být i konektorová

Je vždy echt gold echt gut?

Zbývá jen probrat krátce kvalitu použitých kabelů. Tu jistě není možno podcenit, ale ani přehánět a jejich pořizovací cena by měla být v rozumném poměru k pořizovací ceně zdroje signálu. Pokud tedy máte přehrávač za 1500, nemá smysl k němu kupovat pozlacený kabel za 300. Dobře stíněný za 100Kč bude úplně stačit. Stejně tak je nutné si uvědomit, že zlacené konektory mají nějaký význam, jen pokud jsou zlacené všechny, tedy, jak na přehrávači, na kabelu i displeji. Jinak je to vyhazování peněz a to si radši pořiďte zlatý zub moudrosti. Kabely, které přibalují výrobci jsou zpravidla tak levně vyrobené, že jsou víceméně k ničemu a je lepší pořídit kabel jiný. Čím delší vzdálenost chceme překlenout, tím více budeme muset sáhnout do peněženky a to včetně kabelu pro HDMI. Tam sice nedochází díky zcela digitálnímu přenosu po cestě ke ztrátě kvality a ruchům, ale u delších vzdáleností mohou vypadávat celé bity nebo i pakety, což se projevuje výpadky některých pixelů (tzv. sněžení) až ztrátou části z celé obrazové informace.

Průměrné hodnocení: 4.4 (42 hlasování)

Komentáře

Kamil (bez ověření)
11 květen, 2015 - 11:53

Dobrý den, koupil jsem notou tv, ale mám staré domácí kino Philips ( 1 x scart a 2x sinch). Zvuk z TV pořadů můžu pouštět i přes domácí kino, ale další vstupy, nebo to co pouštím přes ně, už přes domácí kino pustit nejde. Rovněž nejde zvuk z Youtube. Můžete mi prosím poradit, než ho tedy budu muset vyhodit? Děkuji.

adusoft (bez ověření)
11 březen, 2015 - 18:17

Dobrý den, prosím o radu. Mám lcd tv a dvd kino. Než jsem se přestěhoval, šel mi normálně zvuk z dvd do tv. Měl jsem satelit, kabel šel do set-boxu, scartem 1 kabel do tv a jeden do dvd. A vše bylo ok. Teď máme společnej sat a koaxiál mi jde přímo do tv a z tv mám scart do dvd. zvuk ale bohužel nejde.Díky za odpověď.

Tomáš (bez ověření)
12 leden, 2015 - 21:58

Dobrý den,
Koupil jsem si novou TV a chci ji propojit se starým dom. kinem Pioneer, ktery má jen skart a stereo výstup. Je nějaká možnost přehrávat zvuk z TV přez dom. kino v 5.1(DTS)? Slyšel jsem i o nějakým převodníku:(
Moc díky za radu

Kozousch_ (bez ověření)
14 leden, 2015 - 17:47

Pokud to domácí kino nemá žádný vstup, tak do něj zvuk žádným způsobem nedostanete - ani pomocí převodníku.

Tomáš (bez ověření)
14 leden, 2015 - 21:25

jojo, dekuji moc

Anonym V (bez ověření)
27 prosinec, 2014 - 21:13

Zdravím, chtěl bych zjistit, než to začnu kupovat, zda by mi fungovalo následující propojení (přenos zvuku neřeším-ten mám vyřešený): Mám LED monitor který používám jako TV se vstupy D-SUB(VGA) a DVI. Na DVI mám zapojen SAT-přijímač z konektoru HDMI do vstupu DVI na monitoru a teď bych si chtěl připojit i VCR/DVD Panasonic k tomu monitoru, jelikož zbývá pouze D-SUB(VGA) vstup, našel jsem redukce z SCART na VGA, lze to realizovat? Nebo potom koupit si tuto tuto redukci? http://alfa-omega.cz/hdmi-kabel-c71/kabel-redukce-adapter-vga-s-video-pc... bude to fungovat i opačně než píšou. tzn. jako z S-VIDEO, nebo zluteho cinch VIDEO jako VGA ne vystup ale vstup pravě do monitoru?

Kozousch_ (bez ověření)
28 prosinec, 2014 - 13:40

Pravděpodobnost, že by fungovalo to propojení SCART - VGA je minimální. Sice je lze propojit, ale mají jiné snímkové a řádkové frekvence, jiný počet a typ synchronizace atd. Aby to fungovalo, tak (laicky řečeno) musí přehrávač podporovat přepnutí SCARTu do "VGA módu" (což umí minimum přehrávačů - např. některé značky KISS - třeba DP-1500), nebo monitor musí umět zpracovat signál v "TV módu" (tedy být tzv. multisync - což je taky minimum monitorů).

Ta druhá redukce VGA - S-Video/Composite nemůže fungovat ani omylem.
Řešení vidím 3:

1) Pořízení DVD přehrávače s VGA výstupem

2) Pořízení monitoru se SCART vstupem

3) Pokud má stávající DVD přehrávač HDMI výstup, tak pořízení HDMI switche nebo DVI switche. Problém je, že drtivá většina těch pasivních z Aukra/Číny nefungují a aktivní switche jsou od 1000 Kč nahoru

Anonym (bez ověření)
28 prosinec, 2014 - 13:34

Radeji bych doporucil hdmi switch přepínač. Stoji na aukru kolem stovky...

Bubák (bez ověření)
21 listopad, 2014 - 13:54

Zdravím, koupil jsem novou LED TV od LG. Zapojil do ní starý DVD přehrávač Philips přes SCART kabel a DVD přehrávač sice komunikuje s TV, ale před obrazem jsou zelené pruhy a až za nimi je vidět obsah DVD. Na staré TV vše běží bez problému. Na nastavení TV jsem nic nenašel. Je problém v generačním rozdílu obou přístrojů, nebo stačí DVD jinak propojit s TV? Děkuji za odpověď.

Anonym B (bez ověření)
19 září, 2015 - 17:52

Zdravím, mám stejný problém jaký jste popsal. Našel jste řešení aby to vzájenmě komunikovalo bez zeleného podkadu.

Majo (bez ověření)
28 říjen, 2014 - 09:28

Zdravim.
Mam otazku pred tym nez zacnem nakupovat.
Mam TV samsung neviem aky ale ma optiku zvuk a 4 HDMI
Playstation 3 taktiez optika a HDMI
BD player tiez optika a HDMI
magio settop box HDMI + s/PDIF cize tiez otpika (ten by som nechal hrat iba na TV ziadne reprobedne)

Chcem maximalne 2 stlpove repro a mozno basak ale k tymto repro asi basak netreba + stereo zosilovac nie AVReceiver kedze nechcem 5.1 zostavu.

Takze repro - http://www.nay.sk/jbl/d-302993/?gclid=Cj0KEQjw_byiBRCu9qm5lc28ufgBEiQAWq...

Chcel by som k tomu kupit stereo zosilovac - http://www.techhouse.sk/hi-fi-technika/av-receivery/harmankardon-hk-3770

Digitalna optika na prehravaci a playku je vystup a na zosilovaci su vstupy predpokladam spravne? na TV bude potom co vstup ci vystup myslim ze vacsina zariadeni ma len vystup tak asi to bude aj s TV podobne?

No a otazka znie ci by bolo spravne zapojit to nasledovne: z playka a BD prehravaca obraz cez HDMI priamo do TV a zvuk cez optiku do zosilovaca a z toho uz len kable do reprobedni.
Tym padom keby som nezapol zosilovac a nechcel by som v noci pocuvat hukot bedni ci by mi to hralo na TV cez HDMI bez prepajania a vypajania optiky.
Alebo ci je lepsie vsetko zapojit cez HDMI do TV a z TV do zosilovaca cez optiku a odtial do bedni.
Sorry za pre vas mozno cudne a smiesne otazky som amater, a dakujem vopred za vase nazory na moj "problem"

Alena (bez ověření)
29 září, 2014 - 21:36

Dobrý den, prosím o radu jak zapojit playstation 2 k TV Philips 42pfl4007h.

Karel K. (bez ověření)
30 srpen, 2014 - 14:43

Dobrý den.Mám TV Technika 50"904ADLED FHD SS14.Jak správně zapojit sat.přijimač Kaon 10000NA HD přes kabel HDMI?Zapojení přes scart funguje.Ale přes HDMI ne.Když je scart obsazený kvůli sat.přijímači,jak mám k Tv připojit dvd přehrávač?Děkuji Kovařík.

Anonym (bez ověření)
10 únor, 2014 - 18:53

Dobrý den chci se zeptat na malý problém. Na dvd přehrávači jsem zmačkl v setupu, že chci RGB přenos. Od té doby mi běží jen zvuk. Jak se dostanu zpět na komponent? Díky za čas.

Kozousch_ (bez ověření)
10 únor, 2014 - 19:12

To se musíte dostat do menu přehrávače a nastavit to zpět na RGB, což poslepu neuděláte. Takže můžete zkusit přepnout na komponent i TV - pokud to TV umí. To najdete v manuálu k ní nebo v jejím menu.

Další možnost je dočasně propojit přehrávač a TV pomocí kompozitního nebo S-Video propojení. Kompozitní funguje prakticky vždy - a až budete mít obraz, tak přehrávač přenastavíte zpět na RGB. Kompozitní video bývá na žluté zásuvce CINCH a ve většině případů je přítomno i na konektoru SCART. Takže pokud to máte propojené SCARTem, tak by mělo stačit v menu televizoru u příslušného SCARTu zvolit composite (nebo component pro první případ).

Anonym (bez ověření)
10 únor, 2014 - 19:50

skartem to není propojeno a žlutý kompozitní video signál je již zapojen jak řikáte. Jak na to?

Kozousch_ (bez ověření)
11 únor, 2014 - 16:01

TV přepněte na kompozitní vstup.

Až budete mít obraz, běžte do menu DVD přehrávače a přepněte ho zpět z RGB na komponent.

Miláno (bez ověření)
10 březen, 2013 - 18:05

Ještě jsem zapoměl že ten satelitní příjmač Thomson má možnost i na otický kabel..to DVD kino nikoliv..

Miláno (bez ověření)
10 březen, 2013 - 18:00

Dobrý den, přestěhoval jsem se do Španělska a vzal si sebou novou televizi LG 50LW5500. V baráku co jsem koupil jsou satelitní příjmač Thomson SKY+ a DVD domácí kino sony DAV-DZ 110. Ani jedna z těchto věcí nemá HDMI zdířky..Poradtě jak NEJLEPE propojit tyto věci s mojí televizí ....děkuji Miláno

Kozousch_ (bez ověření)
11 březen, 2013 - 07:07

LG 50LW5500 má jeden SCART vstup a jeden komponentní vstup (ne přímo na těle TV, ale na přiložené redukci):
http://www.shop-mania.sk/televizia/p-lg-55lw5500-5456465

DAV-DZ 110 má SCART výstup (označen EURO AV), komponentní výstup (označen COMPONENT VIDEO OUT a stereo vstup zvuku (označen LINE):
http://www.sony.cz/support/cs/product/DAV-DZ110/manuals

Co je Thomson SKY+ jsem nenašel, ale předpokládám, že bude mít klasicky minimálně jeden SCART výstup obrazu a zvuku, komponentní výstup obrazu a stereo výstup zvuku. V případě potřeby další rady sem dejte odkaz na jeho technickou specifikaci, manuál ke stažení a podobně.

Ale obecně můžete:

1) Satelit a TV propojit například komponentním kabelem (3 x CINCH na každé straně - červený, modrý a zelený)

2) Domácí kino a TV propojit SCART-SCART kabelem

3) Pokud má satelit stereo výstup zvuku (na CINCHích nebo na SCARTu), tak ho propojte se stereo vstupem zvuku na domácím kinu CINCH-CINCH kabelem nebo SCART-CINCH kabelem.

Miláno (bez ověření)
11 březen, 2013 - 09:49

Dobré ráno, chtěl jsem Vás poprosit jestli byste mi neposlal Váš email, kam bych mohl poslat nafocené zadní strany přístrojů, protože např. u LG nemůžu najít ten scart. Jinak děkuji za Váš čas.. Milan

Miláno (bez ověření)
11 březen, 2013 - 10:38

Z domácího kina mi jde pouze o zvuk ( rád bych abych ho mohl používat při pouštění filmů z externího discu nebo při hraní PS3 a nebo při normálním sledování televize). Filmy pouštím bud z externího discu ( připojen přímo do televize ) nebo z PS3 ( přpojeného k TV HDMI ). Televizi jsem k satelitnímu přijmači připojil optickým kabelem ( to je asi pouze na zvuk )..Problém je že v televizi nemůžu najím scart :-( ....

Kozousch_ (bez ověření)
11 březen, 2013 - 17:22

Mail sem kvůli SPAMu vkládat nebudu. Jak už jsem psal, tak přímo na těle televizoru SCART konektor ani CINCHe pro kompozitní vstup obrazu nenajdete - musíte použít speciální kabely z příslušenství TV. Když si stáhnete anglický manuál, tak je najdete vyobrazené na straně 117:
http://www.lg.com/fr/support-produit/lg-47LW5500

Tady máte obrázek zmíněné strany 117:
http://imageshack.us/photo/my-images/819/lw5500.jpg/

Klasický analogový výstup zvuku na CINCH konektorech současné televizory nemají a ta vaše taky ne. Nejjednodušší je použít výstup pro sluchátka - stačí kabel JACK - 2xCINCH - pak SCART kvůli zvuku řešit nemusíte:
http://www.mader.cz/jack-vidlice-35-mm-stereo-2-cinch-vidlice-15-m-pozla...

Výstup zvuku by měl být i na SCART konektoru, jenže vhodná redukce mě nenapadá.

V každém případě ale budete potřebovat buďto SCART kabel nebo kompozitní kabel z příslušenství televizoru pro připojení satelitu.

Hynek (bez ověření)
7 únor, 2013 - 16:45

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,mám starší televizi Sony kde jsou 2krát scart a potom konektory cinche-bílý,červený,žlutý.Mám teď mikro dvd věž propojenou přes scart která mi odešla.Vyhlédl jsem si novou věž lg fx166 ale není na ní konektor scart.Jenom konektory hdmi,optický,potom žlutý cinch video out a cinche zelený,modrý,červený jako output.Zajímá mne jestli je možno tyto dva výrobky nějak rozumě propojit.Tv ještě funguje dobře takže bych nerad kupoval novou.Děkuji za odpověď.S pozdravem Hynek D.

Kozousch_ (bez ověření)
7 únor, 2013 - 18:58

Podívejte se do manuálu k TV, zda má na některém SCART konektoru možnost volby typu připojení YUV. Většinou jsou možnosti Kompozitní/S-Video/RGB/YUV. Někdy je také YUV označováno jako YPbPr nebo Component. Pokud je možné jako jednu z voleb zvolit YUV, tak by bylo možné tu věž LG propojit s TV pomocí takovéhoto kabelu:
http://www.mader.cz/scart-vidlice-3-cinch-vidlice-yuv-2-m

Pokud vaše TV YUV nepodporuje, tak vyberte jiný přístroj se SCART výstupem obsahujícím RGB.

Sice by bylo možné pro propojení použít i kompozitní video (žlutý CINCH), ale obraz by byl mizerný.

Díval jsem se na recenzi té pidivěže LG FX166, a moc příznivá nebyla. Je sice zajímavá co se týče množství funkcí, ale má hlučný ventilátor a zvuk taky není nic moc. Co taky čekat od malých plastikových bedniček. Ale je pravda, že za ty peníze nic výrazně lepšího asi koupit nelze.

Civil (bez ověření)
2 prosinec, 2012 - 15:50

Dovolte abych reagoval na váe doporučení slučovač SCART a ještě k tomu libovolný počet !!! Absolutní nesmysl !!!
Veškeré připojené přístroje do tohoto slučovače se navzájem ovlivňují a obraz je nepoužitelný. Jsou pouze tři možnosti, jak použít více přístrojů přes SCART: 1)Slučovač musí mít zásuvky SCART elektronicky oddělené, jako v TV a pak získává prioritu ten přístroj, který je naposledy zapnut bez rušení ostatních.
2) Mít na slučovači přepínače a volit pouze jeden SCART
3) Vždy ve slučovači ponechat připojený pouze jeden přístroj, takže tímto je slučovač zbytečný a lze přepínat přístroje přímo v TV (ovšem je to středověk)

Kozousch_ (bez ověření)
2 prosinec, 2012 - 17:51

Dobrý postřeh. To jsou rady jak od Babicy: Když nemáte přepínač, tak tam dejte slučovač ...

Takhle zmatlat dohromady slučovače, přepínače a redukce v rádoby odborném článku, to už je fakt na pováženou ...

2 prosinec, 2012 - 20:17

on je je to 5 let starý článekk, ale ta sekce je vskutku nepovedená, přepíšeme ji do správnější a aktualizované podoby...

Anonym (bez ověření)
3 listopad, 2012 - 13:12

Dobrý den, mám problém s komunikací mezi led tv philips a domácím kinem panasonic. Pokud pustím dvd, tv se automaticky přepne a vše je ok, ale když chci film z tv poslouchat přes domácí kino tak se spolu přístroje odmítají bavit. Mám je propojené přes scart, neboť kino nemá hdmi. V původní tv vše fungovalo, ale teď ne. Za radu předem díky.

Karel (bez ověření)
28 květen, 2012 - 08:31

Dobrý den, koupil jsem domácí kino Philips HTS 3180/12 (vstupy pro repráky 6x, audio in out 2x, video 1x, scart 1x a vstup pro radioanténu. Televizi mám Sencor STV 2906FLAT (ant. vstup, 2x SCART a na boku klasika - video in a audio in 2 zdířky). Settopbox mám ECG DVB-T TWIN 750 PVR (2xscart, ant. vstup, RF výstup,výstup koax pro dig.zvuk). Zapojil jsem anténu do STB, STB scartem do TV. STB jsem kablem scart-cinch propojil s dom. kinem do audio in, dom. kino jsem scartem propojil s TV. Dále jsem musel kvůli horšímu obrazu propojit dom.kino s televizí kompozitním videokabelem (byl přiložen) video in video out. Obraz v pohodě, ale při poslechu zvuku a různém nastavování hlasitosti mám dojem, že do levého zadního repráku mi nejde žádný zvuk. Už jsem zkoušel i všechny repráky ztlumit a levý zadní reprák pustit naplno a pořád nic. Do pravého zadního repráku jsem takto zvuk dostal, ale do levého zadního nic. Proč? Pokud se do tohoto repráku pouští jen ozvěny, které jsou slyšet jedině tehdy, až se "třese barák", pak jsem potichu. Pokud je chyba někde v mém zapojení, prosím jaká? Děkuji za odpověď.

Karel (bez ověření)
28 květen, 2012 - 08:37

Ještě dodatek-nastavení hlasitosti provádím podle šumu v reprácích, ten slyším všude a pro kontrolu 5.1 zvuku jsem si stáhl Dolby Digital 5.1 Sound Test.avi z Uložto. A zvul střelby z tohoto programu jakož i zvuk z různých filmů prostě z levého zadního repráku neslyším. To jen pro úplnost dotazu.

mys (bez ověření)
7 duben, 2012 - 17:49

Mam problem, mam TV s jednim scartem, satelitni prijmac s jednim scartem a dvd prehravac s jednim scartem, zkousel sem to propijit, koupil si co mi prodejce doporucil a nefunguje to.
Konkretne mam toto: http://shop.emos.cz/zbozi/2333122000-scart-2scart- 3rca-svhs-0,5m
Poradi mi nekdo? Zapojil sem to spatne nebo nevim. Kabel zapojim do tv a do dvou sdirek scart zapojim DVD a satelit, nejde potom nic. kdyz vytahnu scart od dvd z pripojky tv bezi normalne. Kdyz jsou zapojene oba pristroje funguje jen dvd.

Kozousch_ (bez ověření)
8 duben, 2012 - 15:56

Nikde na tom bazmegu, co vám prodavač doporučil, nevidím žádný přepínač. Pokud na tom opravdu žádný přepínač není třeba z druhé strany, tak to vezměte zpět do obchodu a prodavače tím zbičujte. Pokud na tom totiž není přepínač (a podle ceny to automatický switch taky nebude), tak se jedná o rozbočovač, který je určený například pro připojení dvou televizorů k jednomu DVD přehrávači. Nelze s ním ale připojit satelit a DVD k jednomu televizoru, protože výstup satelitu a výstup DVD pracují proti sobě. Vy potřebujete SCART přepínač (switch) - mechanický nebo automatický. Něco jako toto:
http://shop.emos.cz/zbozi/1811000400-automaticky-av-scart-prepinac-%28au...

Pokud by nefungoval přímý odkaz, tak na tom E-Shopu zadejte do vyhledávání:
scart přepínač

NIN (bez ověření)
12 březen, 2012 - 11:00

Zdravím. Jelikož sleduji koncerty na DVD rád bych provedl co nejlepší zapojení co se týče zvukové kvality. Jedná se mi o to, jestli stačí (resp. bude fugovat) zapojení DVD přes HDMI do TV a z TV přes OPTIKU do zesíku nebo je lepší samostatné propojení DVD přes optiku či koax rovnou do zesíku. Jelikož se jedná o digitální signály tak nevím jestli mám kupovat navíc další digitální kabel.

Díky
J.

Lukáš (bez ověření)
4 březen, 2012 - 10:15

Dobrý den, díky za užitečný článek, mnohé jsem si konečně objasnil. :) Prosím o radu, snad nebude můj dotaz moc naivní: Mám mikrověž Panasonic SC-PM86DE-K (manuál zde: http://www.e-manual.eu/cs/stahnout-manual-10/8673/panasonic-sc-pm86de-k....) s HDMI a SCART výstupem. Koupil jsem dataprojektor NEC VT770 (manuál zde: http://imagecz.cz/media/0/11_CZ_manualy/NEC_VT770_cz.pdf) se všemi možnými konektory kromě těch, které má věž. Z článku jsem pochopil, že je možné použít buď redukci HDMI na DVI, nebo SCART na S-video. Která varianta bude lepší? Pokud se to tedy dá říci... Zajímá mě pouze obraz, zvuk vyvedu přes klasický 3,5 jack.
Děkuji a hezký den

Lukáš F.

Kozousch_ (bez ověření)
4 březen, 2012 - 11:13

Redukce nebo kabel z HDMI na DVI nebo opačně jsou samozřejmě běžné a funkční. Jenže váš projektor HDMI ani DVI nemá a pokud jsem nic nepřehlédl, tak ta kombinace přístrojů, co jste si koupil, je opravdu nešťastná:

Ideální by samozřejmě bylo digitální propojení HDMI/DVI. Jenže nic z toho projektor nemá.

Další v sestupném pořadí podle kvality by bylo komponentní propojení. Jenže věž nemá komponentní výstup (ani na SCARTu)

Následuje RGB. Věž má RGB výstup standardně na SCARTu. K projektoru je podle manuálu nutné dokoupit redukci označenou jako SCART adaptér (ADP-SC1). Já bych doporučil dokoupit tuto redukci (snad nebude moc drahá) a k tomu kvalitní SCART - SCART kabel. Možná by šel koupit nebo vyrobit standardní SCART - D-SUB (VGA) kabel - zde ale není jisté, zda by to fungovalo - muselo by se najít schema kabelu, které je s vaším projektorem funkční.

Předposlední z hlediska kvality je S-Video. Na to stačí běžný kabel SCART - S-Video (nebo redukce SCART - S-Video a k tomu kabel S-Video - S-Video)

Nejhorší je kompozitní propojení - to ani nezkoušejte ...

Lukáš (bez ověření)
4 březen, 2012 - 12:05

Děkuji za bleskovou odpověď! Výborně, vyzkouším. Nepotřebuji to nijak dramaticky nutně, stačí mi propojení projektoru a počítače, ale když už mám doma věž s DVD, chtěl jsem znát možnosti.
Ještě jednou díky!
Lukáš F.

Roman (bez ověření)
29 únor, 2012 - 06:23

Dobry den mám novou TV LCD Philips a nejde tam barevně přehrát obraz z videokamery digitální Sony TRV 255E -kabel na propojení z kamery 3 cinch-žl.-červ-bíly .U starší tv ok vše bez problému obraz barevny ...u LCD cinch vzadu akorát jiné barevně ozn.modr.-zel.-červ-...vyzkoušel jsem všechno obraz je pouze černobílý...koupil jsem i redukci cinch-scart nic..děkuji ta radu

Kozousch_ (bez ověření)
29 únor, 2012 - 08:50

CINCHE na kameře:
Žlutý je kompozitní výstup obrazu
Bílý a červený tvoří analogový výstup stereo zvuku

Na TV tvoří tři CINCHe (červený+modrý+zelený) komponentní vstup videa. Ten pro vaší kameru použít nelze.

Kamera by měla mít i S-Video výstup obrazu - ten je kvalitnější, než kompozitní. Zde je to ta kulatá černá zásuvka uprostřed:
http://www.oehlbach.cz/images/8852.jpg

Podívejte se do manuálu k vaší TV, jestli má S-Video vstup. Pokud ano, použijte (kupte) takovýto kabel:
http://www.mader.cz/sav-110050-svideo-kabel-mm-p-sencor

Ale propojení ze žlutého CINCHe na kameře do SCARTu na TV přes redukci CINCH-SCART by mělo fungovat taky. Musíte mít ale správnou redukci - některé jsou jen vstupní, některé jen výstupní, některé mají přepínač pro volbu směru a některé mají dvě sady CINCHů (vstupní i výstupní):
http://moviespics.wcgame.ru/data/2011-07-10/scart-to-s-video.jpg
Dále musíte v menu TV u SCART vstupu, který používáte pro kameru, nastavit volbu kompozitní (Composite). Další volby bývají například S-Video, RGB, YUV a podobně. Vy musíte vybrat Composite.

Poslední možnost je tato: Pokud nemá TV samostatný S-Video vstup, může být S-Video vstup přítomný na SCART konektoru (to bude v manuálu k VT). Pak můžete koupit takovýto kabel pro směr S-Video -> SCART:
http://img.nejlepsiceny.cz/direct/iR/importprodukt-orig/95a/95a3b6fb7382...

Roman (bez ověření)
29 únor, 2012 - 12:18

Děkuji TV nemá S kabel jen VGA,HDMI,USB,ale koupil jsem přechod Scart-na cinch-3 krát a ještě je tam vstup na S-Kabel -je tam ještě přepínač Out a In...koupím asi ještě S-kabel jestli nebude lepší signal /na kameře je zdířka na S-kabel....ale to podstatné je že to funguje barevně moc děkuji

Kozousch_ (bez ověření)
29 únor, 2012 - 12:55

S-Video je určitě kvalitnější než kompozitní. Vzhledem k tomu, že jste koupil dobrou SCART redukci s přepínačem a i S-Video vstupem, tak by to fungovat mělo. Než ale ten S-Video kabel koupíte, tak se podívejte do manuálu nebo do menu TV, jestli jde u příslušného SCART vstupu zvolit S-Video, abyste ho nekupoval zbytečně.

Kabel na zvuk (2xCINCH - 2xCINCH) předpokládám máte ...

Jan (bez ověření)
24 únor, 2012 - 18:44

Dobrý den,
chtěl bych Vás požádat o radu. Mám LED TV Samsung UE32D5500 a starší
DVD přehrávač Yamaha DVD-S540. Mám propojeno pomocí komponentu YUV.
Obraz je lepší jak při propojení pomocí scart/scart.Mohu použít
nastavení na přehrávači Komponentní výstup a Progressive scan, nehrozí případné poškození LED TV?
Vím, že v době kdy jsem přehrávač kupoval byly na trhu CRT televize,
které podporovaly Progressive scan.

Předem díky za odpověď,
Jan

24 únor, 2012 - 19:35

Progressive scan televizi rozhodně nepoškodí. Můžete jej klidně vyzkoušet, obraz by měl být o kousek lepší.

Kralas (bez ověření)
7 únor, 2012 - 22:15

Dobrý den,potřebuji poradit.Propojil jsem dom.kino s AV receiverem HDMI kabelem do prvního HDMI vstupu(má čtyři) a přenáší se pouze obraz.Je potřeba něco nastavit nebo jinak propojit?reproduktory jsou z dom.kina odpojeny a do receiveru jsou zapojeny nové sloupy.Nebo budu muset koupit dvd přehrávač s HDMI ? díky za radu.

Kozousch (bez ověření)
7 únor, 2012 - 23:01

Nepíšete, co máte za domácí kino, takže jen od oka: například můj DVD přehrávač Philips neumí posílat digitálně zvuk přes HDMI a současně přes S/PDIF výstupy (koaxiální a optický). V jeho menu se musí nastavit, zda má zvuk posílat do HDMI, nebo do S/PDIF. U vašeho domácího kina by to mohlo být podobné.

Pokud by se vám to nepodařilo rozchodit, tak další možnost je posílat obraz přes HDMI tak, jak to máte nyní, a současně zvuk přes S/PDIF - digitální optický nebo koaxiální výstup zvuku - pokud tedy váš AV Receiver umožňuje příjem obrazu přes HDMI vstup a současně příjem zvuku přes S/PDIF. To zjistíte v jeho manuálu.

kralas (bez ověření)
8 únor, 2012 - 11:30

Díky za radu,Kino mám Panasonic SA-PT860.Musel jsem to zapojit jak říkáte, HDMI jen obraz, cinch zvuk a ještě nastavit vstup zvuku HDMI v receiveru.A podobný problém mám ze set top boxem(nemá HDMI), ale opačný.Musím víst scart do televize.Když to vyvedu cinchema obraz+zvuk, tak jde jen zvuk.V receiveru je vstup AV5 na cinch obraz+zvuk a stejně jde jen zvuk.Jestli na něco příjdete ohledně toho set top boxu tak zkuste napsat.Děkuji
PS:To kino zatím hrje přez ty cinche,takže zatím nebudu řešit.
http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-201670809-receiver-yamaha-htr-306...

Kozousch (bez ověření)
8 únor, 2012 - 20:07

Manuál k Panasonic SA-PT860 jsem nenašel. Našel jsem jen k Panasonic SC-PT860:
http://diplodocs.cz/uzivatelska-prirucka-navod-k-obsluze/PANASONIC/SCPT8...

Pokud mají stejnou konektorovou výbavu, tak tam nic nastavit nejspíš nepůjde. SC-PT860 nemá žádný S/PDIF výstup (ani optický, ani koaxiální), takže z něj takto zvuk dostat nelze. Na HDMI výstupu nemusí být zvuk přítomen, protože tyto levné All-in-one systémy jsou funkčně ořezané až na kost a při přehrávání DVD se zkrátka počítá s tím, že zvuk půjde z plastikových reproduktorků připojených přímo k domácímu kinu a ne z externího zařízení (AV Receiveru).

Pokud máte propojené domácí kino Panasonic z jeho AUX výstupu do nějakého analogového vstupu v AV Receiveru Yamaha pomocí analogového stereo kabelu (2xCINCH - 2xCINCH), tak vám to nebude hrát 5.1, ale jen stereo. Samozřejmě vám budou hrát všechny bedny, ale ne skutečné 5.1 tak, jak je zaznamenané na DVD. Bude to jen stereo "rozmíchané" do všech beden.

Set-top-box používáte proč? Máte nějakou starší klasickou TV bez digitálního tuneru?

kralas (bez ověření)
8 únor, 2012 - 20:57

Mám na receiveru zaplý zvuk 5ch enhancer a zvuky se tváří jako u předchozího kina.Takže ani tento efekt nedělá 5.1 ?Zjistil jsem že kino má optiku,takže zítra koupím kabel a mělo by to být vyřešeno.A ten set top box, on to je vlastně receiver, ale nemá HDMI jen scart a cinch obraz+zvuk.Je to od digi tv Humax.Chtěl jsem jen do televize(Plazma Panasonic) vést jeden HDMI kabel a zbytek propojit z receiverem.Takhle tam mám ještě scart a zvuk mám vedený do Audio1,protože po připojení cinchema na AV5 jde jen zvuk.

Kozousch (bez ověření)
9 únor, 2012 - 03:10

Aha, takže ten "Set-top-box" je ve skutečnosti satelitní receiver. To propojení ze satelitu Humax SCART kabelem přímo do TV je v pořádku, protože AV Receiver Yamaha nemá SCART vstup.

Nevím jak je na tom vaše domácí kino Panasonic SA-PT860, protože jsem k němu nenašel manuál, ale kino Panasonic SC-PT860 sice má optiku, ale jenom vstupní (Optical IN). Pokud vaše SA-PT860 nemá Optical OUT, tak ten optický kabel budete kupovat zbytečně.

Píšete, že máte "na receiveru zaplý zvuk 5ch enhancer a zvuky se tváří jako u předchozího kina". Přesně tak - zvuky se tak jenom tváří, ale skutečné 5.1 to není.

Podle mě by bylo ideální koupit něco jako LG BDS590:
http://www.digilidi.cz/lg-bds590-blu-ray-sitovy-satelitni-hd-rekorder

Nahradíte tak jedním přístrojem jak domácí kino Panasonic SA-PT860, ze kterého pravděpodobně nedostanete 5.1 zvuk do AV receiveru, tak i starý satelit Humax, který nemá HDMI výstup a přes SCART si zbytečně degradujete kvalitu obrazu. Navíc získáte Bluray přehrávač a kvalitní síťový Media Player na přehrávání FullHD filmů a muziky.

Domácí kino i satelit můžete zkusit prodat ...

kralas (bez ověření)
9 únor, 2012 - 09:52

Tak opět máte bohužel pravdu .Optika v kinu je in né out.Čeká mě tedy nákup dvd přehrávače s HDMI,ale jak poznám že to umí přez HDMI vést i zvuk a hrálo to 5.1?.Nebo u všech přehrávačú s HDMI bude po propojení fungovat obraz i zvuk?Může být například tento?
http://www.eva.cz/zbozi/51845/dvd-prehravac-lg-dvx582h/
Aby nenastal ten samý problém a nekupoval přehrávač zbytečně.
Mám službu od Digi tv, tak budu muset receiver od nich používat nadále,protože by nejspíš nefungovala karta.U toho Humaxu tedy propojením přez cinch obraz+zvuk nepůjde obraz? jen přez scart?Děkuji za doufám už poslední radu.

Kozousch (bez ověření)
9 únor, 2012 - 13:23

Předpokládám, že všechny současné DVD přehrávače s HDMI výstupem umí posílat zvuk přes HDMI výstup. U nich by to ani jinak nemělo smysl, protože samy o sobě nehrají, ale musejí zvuk posílat do externího zařízení - do AV Receiveru.

Ten DVD přehrávač od LG by měl fungovat, ale neznám ho. Já osobně mám dobré zkušenosti s DVD přehrávači Philips. Za podobné peníze je třeba Philips DVP3880.

Podle mě je ale nákup DVD přehrávače krok zpět. Žádný DVD přehrávač neumí přehrávat videa s rozlišením vyšším než standardní PAL, tedy 768 x 576 bodů, a ani neumí přehrávat MKV formát - a to je dost omezující - spoustu videí zkrátka nepřehrajete.

Jak je to s funkčností LG BDS590 s Digi TV nevím. Před nákupem by to chtělo minimálně pořádně zagooglit. Našel jsem jen neověřenou informaci z jiné diskuze, že s ním funguje UPC Direct i Skylink HD. Ale předpokládám, že když se do jeho CI slotu dá CAM modul spárovaný s kartou, tak by to mělo fungovat.

kralas (bez ověření)
9 únor, 2012 - 15:20

Tak jsem ten přehrávač LG DVX582H nakonec koupil(cena 1.099), resolution jsem přepnul na 1080p a obraz nemá chybu, koupil jsem i dva optické audio kabely, tak mám u Humaxe a přehrávače vedený zvuk přez optiku.Zvuk je niní perfektní. Ještě jednu díky.

Kozousch (bez ověření)
9 únor, 2012 - 15:43

Není zač. Pokud se díváte často na satelitní vysílání, tak by to časem chtělo vyměnit i satelitní přijímač za nějaký s HDMI výstupem. Zkuste projít nějaké diskuze a vytypovat nějaké vhodné přijímače. Připadně si zjistit, jaký typ nabízí Digi TV a ten zkusit sehnat jako starší za rozumnou cenu od někoho, kdo Digi TV přestal používat.

Anonym (bez ověření)
3 únor, 2012 - 18:35

Dobrý den, propojil jsem DVD s novým LCD televizorem přes komponentní video kabelem 3xCinch. Kabel je však asi obyčejný, délky 2m (99,-Kč), poradili mi ho v obchodě. Obraz je však špatný polobarevný, dozelena. V DVD mám nastaven výstup "Progressive". Chtěl jsem se zeptat, zda kvalita spojovacího kabelu má zásadní vliv na kvalitu signálu. Spojení přes SCART se mi zdá dost nekvalitní, HDMI DVD nemá. Za radu děkuji.

Kozousch (bez ověření)
3 únor, 2012 - 19:20

Komponentní (přes 3 x Cinch) a RGB (přes SCART) propojení jsou v principu prakticky srovnatelně kvalitní. U různých přístrojů se můžou lišit podle konkrétní kvality vstupních/výstupních obvodů, ale dramatický rozdíl bych neočekával.

Kvalita kabelů má samozřejmě vliv (je to analog), ale i se sebelepším kabelem kvality alespoň trošku srovnatelné s HDMI nedosáhnete. Převod z digitálu do analogu v DVD přehrávači a následný převod z analogu do digitálu v TV to zkrátka limituje.

Podle mého názoru se investice do kvalitnějších kabelů nevyplatí. Za slušný kabel dáte třeba pětistovku a přitom slušný nový DVD přehrávač s HDMI výstupem a USB vstupem koupíte kolem tisícovky - třeba Philips DVP 3880. K němu stačí libovolný HDMI kabel - ten koupíte do stovky spíš u slušného prodejce výpočetní techniky, než v prodejně se spotřební elektronikou.

S výhledem do budoucna by ale stejně bylo lepší koupit nějaké zařízení, které umí přehrávat FullHD filmy. Nějaký Media Player nebo slušný Bluray přehrávač se síťovými funkcemi (nejlépe od LG). Recenzí je zde na webu dost.

Majo (bez ověření)
8 leden, 2012 - 10:52

Dobrý den. Chcel by som sa spýtať ako zapojiť reproduktory z domáceho kina 5.1 (DVD prehrávač pokazený) s novým DVD-čkom. Klasické domáce kino má zosilovač v sebe? tj reproduktory po nom su pravdepodobne bez zosilovačov použitelne len s AV receiverom?

8 leden, 2012 - 11:50

ano, pokud nemá vaše polofunkční dom. kino vstup na externí signál, jsou vám samotné repro k ničemu. Lze je zapojit do AV receiveru, při ohledu na jejich impedanci.

Majo (bez ověření)
8 leden, 2012 - 16:32

A dá sa k obyčajnemu DVD prehrávaču nejako pripojiť aspon subwoofer?

Majo (bez ověření)
8 leden, 2012 - 17:00

Pravdepodobne to zas nepojde bez zosilovaču. Tak ma napadlo kupiť nejakú zostavu 2.1 http://reproduktory-2-1.heureka.cz/?o=4&f=2
Vedeli by ste mi odporučiť nejaku zostavu prípadne či by sa dala použiť jak k DVD tak aj k LCD televizoru. Dakujem.

Anonym (bez ověření)
3 leden, 2012 - 11:25

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak lze propojit moji televizi (Samsung LE32D400) s playstationem 2. Jde o to že televize má jen Scart a HDMI, nic víc. Playstation má nějaký Multi Out výstup a Digital Out(optical). Playstation 2 zatím nemám, jen zvažuji jeho nákup, který je podmíněn tím, aby mě šel kvalitně propojit s TV. Děkuji

Kozousch (bez ověření)
3 leden, 2012 - 12:08

Asi jedině z Multi Out výstupu PS2 do SCARTu na TV s nastavením na RGB:
http://www.el-market.cz/obrazky/stredni_maly_34222.jpg
http://cz.playstation.com/ps2/support/general/detail/linked241177/item24...

Kvalita samozřejmě nebude žádný zázrak, protože se jedná o analogové propojení. Víc se z PS2 nevyždíme. Digital Out (optical) je výstup zvuku.

HDMI má až Playstation 3

3 leden, 2012 - 12:57

Vámi uvedená televize má i Video In vstup - 1 žlutá cinch zásuvka. To je ale nejhorší způsob přenosu, nicméně měl by fungovat. PS3 by byla každopádně lepší volbou...

Kanafásek (bez ověření)
29 listopad, 2011 - 09:07

Dobrý den.

Měl bych dotaz ohledně propojení LED TV Panasonic TX-L42E3E se starším DVD Sony RDR-GX220. Přehráváč samozřejmě nemá HDMI, pouze scart, YUV a S-video (které zase nemá TV).
Po propojení přes scart je slyšet pouze zvuk z DVD ale obraz jaksi není.
V nastavení TV jsem zkoušel všechny možnosti ohledně připojení AV ale bez výsledku. K nastavení přehrávače se bohužel nedostanu, neboť z něj nemám obraz.

Děkuju za každou radu.

capi (bez ověření)
22 listopad, 2011 - 10:28

Jak nejlépe propojit LED Samsung D6530(2011)s DVD-PanasonicEH-DMR55(starý) který nemá ještě připojení HDMI ale SCART nebo komponent potřebuji nahrávat i přehrávat Děkuji

Kozousch (bez ověření)
22 listopad, 2011 - 21:59

RGB přes SCART kabel by mělo být o něco málo kvalitnější než komponent - záleží to ale samozřejmě nejvíc na kvalitě použitých kabelů, kvalitě výstupních obvodů DVD přehrávače a kvalitě vstupních obvodů TV - to může být typ od typu různé a nedá se to odhadnou ani zobecnit. Já bych doporučil kvalitní a hlavně co nejkratší SCART kabel - tedy umístit DVD přehrávač co nejblíže TV a koupit co nejkratší možný kabel. Nejde ani tak o cenu, značkovost, pozlacenost a marketingové bláboly, ale hlavně o skutečné kvalitní stínění jednotlivých žil kabelu a celkové vnější stínění kabelu - takzvané dvojité stínění. Nejjistější je před koupí kabelu sejmout krytku konektoru a ověřit si to - to ale samozřejmě nejde u všech typů kabelů - některé kabely mají konektory nerozebiratelné. Poměrně rozumné kabely za dobrou cenu, co jsem kupoval, měly "fuj" značku Sencor - nemusí to ale samozřejmě platit o všech kabelech této značky - většina firem prodává pod svojí značkou kde co ...

capi (bez ověření)
24 listopad, 2011 - 08:40

Zkoušel jsem oboje a kvalita je skoro stejná možná lepší u komponentního připojení akorád je obraz černobílý proč? Co s tím? Děkuji za radu.

Kozousch (bez ověření)
24 listopad, 2011 - 18:55

Odhaduji to na nějakou chybu v nastavení - například DVD přehrávač je nastavený na YUV a TV na RGB nebo něco podobného.

capi (bez ověření)
24 listopad, 2011 - 21:03

Jak by to nastavení mělo vypadat ještě prosím o rade Děkuji

Kozousch (bez ověření)
24 listopad, 2011 - 21:46

Pokud používáte SCART-SCART kabel, tak nastavení výstupu DVD přehrávače musí být RGB a nastavení SCART vstupu u TV musí být rovněž RGB. Samozřejmě musíte mít neošizený SCART-SCART kabel - u některých levných kabelů můžou chybět vodiče pro jednotlivé barvy RGB. I když běžnější ošizení bývá v chybějícím stínění, takže kabel sice RGB přenáší, ale s duchy, šumem a podobně. "Černobílost" by to ale způsobovat nemělo.

capi (bez ověření)
25 listopad, 2011 - 07:47

Televize Samsung D6530 (r.2011) s DVD rekordérem Panasonic DMR EH55 (r.2007),který nemá HDMI. Propojení SCART-SCART funguje ,zkoušel jsem potom pro srovnání komponentní OUT na DVD propojit na TV Samsung přes redukci která byla u TV a obraz je o neco kvalitnějčí ale pouze černobílý nevíte včem by mohl být problém ? Ještě jednou děkuji za radu !

25 listopad, 2011 - 08:29

Komponentní signál přes redukci? To zní podezřele! Specifikujte to blíže.

Kozousch (bez ověření)
25 listopad, 2011 - 20:24

To bude nějaká z těch redukcí, které jsou dodávany k tak frikulínsky placatým televizorům, že se na ně nevejdou klasické konektory:
http://www.tsnova.cz/p52456-kabel-redukce-mini-scart-vidlice-scart-zasuvka/
Co takový tenký pazdrát, o jehož stínení si nelze dělat iluze, navíc propojený s dalším konstrukčně zcela jiným kabelem, udělá s kvalitou analogového obrazu, raději nedomýšlet. Hlavně že ten televizor vypadá úžasně z boku ....

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201104/20110413171326920/We...

Vybírám z manuálu:
Barvy jsou nesprávné nebo chybí: Pokud používáte připojení komponentního signálu, zkontrolujte, zda jsou kabely Component připojeny do správných konektorů. Nesprávná nebo uvolněná připojení mohou způsobit problémy s barvami nebo prázdnou obrazovkou.

Pokud jde o nastavení, tak DVD i TV musí být nastaveny na komponent (může to být v menu označeno taky jako YPrPb nebo YUV). Jestli na "černobílost" můžou mít vliv i jiná nastavení (třeba PAL/NTSC) netuším, protože uvedená zařízení nevlastním. Ale porovnávat kvalitu jednotlivých typů propojení na barevném obraze přes RGB/SCART s černobílém obrazem přes komponent ale podle mě seriózně nejde - černobílý obraz nejspíš působí kontrastněji a čistěji - tedy lépe. Pokud to funguje přes SCART-SCART kabel, tak bych to neřešil ....

capi (bez ověření)
28 listopad, 2011 - 13:16

Ano to jsou ty redukce které jsou na vašem odkazu a rozdíl toho připojení a jeho výsledného obrazu je taky asi tou barvou Jak říkáte SCART-SCART funguje i přes tu podezřelou redukci tak to už řešit nebudu Díky za rady!

Anonym (bez ověření)
6 leden, 2011 - 10:39

Dobrý den,

píše se zde, že je možno propojit prakticky cokoliv. Zajímá mne, jestli se dá nějak propojit starý monitor s VGA vstupem s DVD prehrávačem.

Kozousch (bez ověření)
6 leden, 2011 - 14:08

Mechanicky propojit to sice půjde, ale fungovat to nebude. SCART má jednu kompozitní synchronizaci na pinu 19 (vertikální i horizontální synchronizace "jdou po jednom drátu"). VGA (správně D-SUB) má jeden pin č.14 pro vertikální synchronizaci a jeden pin č.13 pro horizontální synchronizaci.
Navíc ze SCARTu na DVD přehrávači vám "leze PAL", tedy 50 půlsnímků za sekundu s horizontální frekvencí 15.625 kHz. Standardní monitory pro PC "neberou méně než VGA", tedy méně než 60 celých (neprokládaných) snímků za sekundu a horizontální frekvenci nižší než 31.47 kHz.
Synchronizace lze rozdělit pomocí "chytré" redukce obsahující "elektroniku":
http://pinouts.ru/VideoCables/scart2vga_scheme_pinout.shtml
Ale nevím, zda to řeší i nekompatibilitu horizontálních frekvencí.

6 leden, 2011 - 17:14
Ajo vlastně. Tak snad tohle: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28534 Kvalita ale zcela jistě nebude žádný zázrak...

Kozousch (bez ověření)
6 leden, 2011 - 19:53

Ta krabička na vstupu nebere RGB nebo YUV, ale jenom kompozit nebo S-Video, které jsou samy o sobě bída. Tohle zkonvertovat a poslat do počítačového monitoru, který na rozdíl od CRT TV nemá tendenci obraz rozmazávat, ale naopak na něm všechny nectnosti vyniknou, by byla pěkná hrůza. Za 1000 Kč je to podle mě nesmyslná investice. To je lepší koupit za tisícovku slušnou bazarovou CRT TV, případně bazarový nebo výprodejový DVD přehrávač s VGA výstupem - třeba MANTA Emperor 4, Kiss DP-1100 a podobně.

6 leden, 2011 - 20:02
Jo, DVD s VGA bude skoro určitě nejlevnější řešení. Anebo potom HDMI to VGA redukce podobná této: http://www.shopping.hp.com/product/computer/categories/cables/1/accessor...

Kozousch (bez ověření)
7 leden, 2011 - 09:51

Pokud má DVD přehrávač tazatele HDMI výstup, tak by to fungovat mohlo.
Kromě ceny vidím ale ještě zradu v tom, že třeba 720p má snímkovou frekvenci 60 Hz a ta redukce podle mě nemůže umět snímkovou frekvenci měnit. Koukat na CRT monitoru na 60 Hz je dobré leda na oslepnutí nebo na epileptický záchvat.
Chtělo by to nějaké řešení maximálně do 500 Kč, protože dráž se zachraňovat kombinaci starší DVD přehrávač a starší CRT monitor nevyplatí. Za 1000 Kč a víc už je podle mě lepší vyměnit buďto DVD přehrávač, nebo monitor, protože takhle člověk platí za další funkční zařízení, kdežto redukce je jenom redukce a při poruše staršího DVD přehrávače nebo monitoru se stává zbytečnou a investice jde do kopru.
Pokud ten CRT monitor není nějaký slušný stroj, třeba 21" EIZO, tak bych to propojení neřešil ani za stovku. Jedna věc je "výzva" to technicky vyřešit, ale druhá věc je finanční rentabilita řešení vzhledem k hodnotě propojovaných komponent. Takže moje návrhy jsou:
1) Pokud je monitor 21" se slušným obrazem, tak zkusit sehnat starší DVD přehrávač s VGA výstupem.
2) Pokud DVD přehrávač nemá HDMI výstup, tak koupit bazarovou CRT TV.
3) Pokud má DVD přehrávač HDMI výstup, tak koupit starší LCD monitor. Nedávno jsem kupoval na www.mader.cz 20" repas Fujitsu-Siemens s S-PVA panelem Samsung. Stál lehce přes 2 tisíce Kč i s daní a všechna nová TN LCDčka strčí do kapsy hodně hluboko.

poto73 (bez ověření)
21 srpen, 2010 - 11:38

Dobrý den. V nastaveních pro zvuk jsem u svého PS3 musel zvolit "bit stream" kvůli přehrávání zvuku v DTS pro HDMI výstup. Nějak se ale stalo, že při opětovném spuštění DVD (Fantastický Carlos Santana - SUPERNATURAL LIVE xD) my tam neustále házelo DD. Opakovaně jsem měnil zvukovú stopu - přičemž jedna byla v DD a druhá v DTS. Stále indikovalo PCM a zvuk v DD. Tak jsem ze zoufalství krom HDMI připojil i optický kabel. Zvuk v nasteveních nechal teda vést optickou cestou nastavil též "bit stream" a bylo po problému. Taková vedlejší informace - mám ONKYO TX-SR508. Takže, co je špatně? xD Jen pro zajímavost - i kdy bych tnhle problém neměl - dá se takovýmto řešení získat? Teda vést obraz přes HDMI a zvuk samostatně přes optický kabel... ? Další otázka směřuje k samostaným HDMI vstupúm. Zřejmě nejsou na receiveru označený který na co je jen tak pro nic za nic. Mám pravdu? Každý přístroj má asi svoje specifické výstupní charakteristiky co se signálu týče. OK - tedy svou PS3 jsem propojil se vstupem ozačeným jako GAME. I když mi vrtá hlavou, že na něm přeci přehrávám tak DVD, stejně jako BD ( jedno jestli hudbu nebo filmy). Další HDMI vstupy jsou BD/DVD, VCR/DVR a CBL/SAT. Jelikož často koukám filmy i ze svýho netebooku který je taky vybavem HDMI výstupem tak se ptám - Který z těchhle vstupú je nejvhodnější pro připojení mého netebooku? Vím, že je to hodně otázek najednou. Předem děkuji za odpověď !

Kozousch (bez ověření)
21 srpen, 2010 - 18:14

PS3 neznám, takže s tím konkrétně neporadím. Ani nepíšete, jestli máte "tlustou" nebo slim PS3. Slim s posledním firmwarem údajně Bitstream umí správně a to dokonce i 7.1 DTS-HD Master Audio a Dolby TrueHD.

Pokud máte možnost místo PS3 připojit například DVD přehrávač a vyzkoušet DD i DTS přes HDMI, tak tím vyloučíte chybu na straně AV Receiveru a musíte hledat problém na straně nastavení nebo firmware PS3. Jediné, co mě napadá, je to, že například DVD přehrávače často neumí posílat zvuk po HDMI a současně po optice/koaxiálu - pro zprovoznění zvuku po HDMI se musí zakázat optický a koaxiální výstup.

Obecně - pokud máte 5.1 sestavu reprosoustav, tak by mělo být v zásadě jedno, jestli zvuk do AV Receiveru posíláte po HDMI, optice nebo koaxiálu.

Označení HDMI vstupů je pouze pro přehlednost - "elektricky" jsou naprosto shodné. Musí totiž vyhovovat svojí specifikaci. Je úplně jedno, jestli například DVD přehrávač připojíte ke vstupu označenému BD/DVD, VCR/DVR nebo CBL/SAT. To je i odpověď na poslední dotaz - je úplně jedno, ke kterému HDMI vstupu notebook připojíte.

poto73 (bez ověření)
22 srpen, 2010 - 22:06

Děkuji ! To bylo vyčerpávájící... Pomohlo. Jěště jednou dík.

Kozousch (bez ověření)
22 srpen, 2010 - 23:56

Rádo se stalo.

Můžete napsat, kde byl problém a jak jste ho konkrétně vyřešil? Třeba se to bude hodit i někomu jinému ...

poto73 (bez ověření)
23 srpen, 2010 - 19:04

Pochopil jsem že to bude někde jinde v nastaveních. PS3 (ta tlustá) posílá zdá se souběžně signál Jak na HDMI tak na optický kabel. A měl jsem správně nastavený BIT STREAM. Tudíž jsem podezříval receiver. Skrátka jsem si asi přespříliš hrál s nastavenímy a systém nějak rozhodil jen nevím jak a tak jsem ho jednoduše podle návodu "defaultoval" na základní továreňská nastavení a systém nechal i nanovo nakalibrovat.

Kozousch (bez ověření)
24 srpen, 2010 - 08:47

Asi máte v Receiveru Windows :-)

Je pravda, že Reset je občas jediné řešení, protože u spousty přístrojů nastavení jednoho parametru v Menu ovlivňuje fungování úplně jiné funkce, než by člověk očekával a na to pak není šance přijít. Vývojáři firmwaru by měli samozřejmě tyto stavy ošetřit a nedovolit nastavit takovou kombinaci parametrů, u které pak něco nefunguje. Občas se chybička vloudí. Pokud je chybiček moc, tak slušný výrobce vydává aktualizaci firmware a to i pro AV Receivery. Sám jsem aktualizoval firmware u Yamahy RX-V3800 ...

Základní ošetření nepovolených kombinací je například to, že není možné nastavit Subwoofer na Off a současně všechny reprosoustavy na Small, protože pak by vůbec nehrály basy. Pokud je Subwoofer Off, tak minimálně přední pár reprosoustav musí být Large a volba Small je pro ně nepřístupná.

poto73 (bez ověření)
28 srpen, 2010 - 21:50

Myslím že teď už to hraje pěkně. Jak už jsem říkal mám 2 roky staré DVD C.Santanu Supernatural Live. Nic méně myslím že zvukově výborně zvládnuté. Byl jsem z toho "odvařený". I když mám bedínky co byly v setu (taky onkyo) hraje to slušně. Švára kupoval Jamo - sloupovky a... musím říct že jsem z toho byl mailnko sklamaný. Nemyslím si že byly na chybě bedny. Jen mám pocit, že na tak malý pokoj je to skrátka až moc. Jako kdyby scházela lokalizace. Nejde o efekty jako takové. A pak s.woofer. Zaťukání na dveře znělo spíš jako BUM, BUM, BUM. Ono vlastně už při kalibraci mu to vypisovalo chybu. Př€dní sloupovky zapojoval na bi-amp. Tak j€stli n€pozapoměl n€co př€pnout. Mimochod€m má YAMAHU - t€ď n€vím ňákou 600-vkovou. Mimochod€m poraďt€ ňákou chuťovku - DVD kt€ré j€ po vš€ch stránkach výborně zvládnuté. J€dno j€stli film n€bo hudbu. Apropo Zvukově kvalitativně n€jvíš j€ DTS HD MASTER? Teď jsem se poprvé setkal s PCM 5.1. Proč tolik zvukových formtů?

Kozousch (bez ověření)
29 srpen, 2010 - 10:54

Bedny Jamo z nejlevnější kategorie jsou opravdu naprostá katastrofa a nic horšího než Jamo S-606 jsem snad ještě neslyšel. Dunění místo basů a zvuk bez barvy jsou v této kategorii standard, ale takhle umělohmotné tředy jsem ještě neslyšel. Hlasy z těch imitací reprobeden znějí, jakoby měl zpěvák přes mikrofon navlečenou igelitovou tašku a pochybuji, že by se podle barvy hlasu podařilo od sebe rozeznat Karla Gotta a Darinku Rolincovou.

Sety malých satelitů od Onkya nebo Yamahy bývají zvukově rozumné. Jediný drobný nedostatek bývá v tom, že díky malým průměrům reproduktorů v satelitech začínají hrát bez útlumu až od nějakých 200 až 250 Hz. Subwoofer zase hraje u levnějších 5.1 sestav až od 120 Hz dolů, takže je v reprodukci "díra" mezi např. těmi 120 Hz dělicí frekvence subwoferu a 200 až 250 Hz satelitků. Rozhodně je to ale mnohem menší zlo než příšerný zvuk "Jamo" v celém pásmu slyšitelných frekvencí. Pokud to AV Receiver umožňuje, doporučil bych nastavit dělicí frekvenci subwooferu ještě výš než typických 120 Hz. Sice tím trošku utrpí lokalizace, ale vlastně jen u frekvencí, které by jinak v reprodukci chyběly.

Nejlepší řešení je samozřejmě koupit pár slušných reprobeden a použít je jako přední hlavní bedny. Původní přední satelitky lze použít jako boční satelity a vytvořit tak slušný plnohodnotný 7.1 systém.

Levné subwoofery samozřejmě nehrají "basy", ale pouze hučí do rytmu hudebního signálu. Je úplně jedno, jestli hraje akustická nebo elektrická basa, kopák nebo velký "symfoňácký" buben nebo něco exploduje v Hollywoodu - levný subwoofer na všechno odpovídá stejně: huuu huuu huuu. Co ale chtít jiného po čínském basáčku za 10 centů zavřeném v krabičce ze silnějšího kartonu ....

Zvukově zajímavé 5.1 DVD neporadím - používám stereo. A co jsem slyšel, tak mě moc nezaujalo, protože tam téměř vždy bývají všelijak na efekt uměle namíchané rotující zvuky z bedny do bedny. To podle mě rozhodně není vhodné využití vícekanálového audiozařízení - to by mělo "imitovat realitu" a ne nás takhle ohlupovat. Ale kdo chce být ohlupován, tak bude .... Ale jedno zajímavé DVD z koncertu jsem slyšel u kamarádky, ale už si nepamatuji, co to bylo - možná Tori Amos? Tam šly ze zadních beden ruchy z hlediště, "hall" odrazy hudby od zadní stěny atd.

DTS je kvalitnější než Dolby Digital. Více formátů je kvůli nenažranosti tvůrců (za použití DTS se platí licenční poplatky) a samozřejmě kvůli komplikacím pro zákazníky :-)

poto73 (bez ověření)
4 září, 2010 - 13:55

Dík za typ s tím dokoupením dalšího páru beden (až zas trochu došetřím). Máte nejaký tip abych neudělal nějakou slátaninu? A pak taky poslouchám ve stereu. Jo těch 120hz si zvolilo automaticky při kalibraci - je to pravda! Trochu mě překvapilo že DTS je ztrátový kodek. Jo a přesně to co jste popsal s tím zvukem - žádné zbytečné efekty! S tim Santanou jsem holt trefil... xD Ale velký význam dávám i správný kalibraci systému. Teď něco podobného co jsem řešil na začátku řeším s notebookem, ale po hodinách bádání jsem dospěl názoru že to už od noťase chci moc xD. Jaký bitrate doporučujete na výstup ? Pač už vím že stream tam nedostanu a s DD5.1 live to jenom przním. Podotíkám že s volbou 24bit/192khz studio quality to už nehraje !?!?

Anonym (bez ověření)
4 září, 2010 - 15:53

Onkyo je poměrně neutrální, takže by mělo hrát slušně s většinou slušných beden. Protože je to základní model, u kterého je 100W něco jiného než elektrických 100W, tak bych doporučil bedny s vyšší citlivostí kolem 90 dB.

Z nových reprobeden do 10 tisíc Kč za pár nedokážu doporučit nic. Základem je vyhnout se průšvihům jako Pure Acoustic, Eltax, základní řady Jamo a bednám od výrobců elektroniky, pro které jsou bedny jen doplněk v sortimentu (Sony, Pioneer a spol.). Lepenkové výtvory prodávané v supermarketech, u Conrada a podobně snad zmiňovat nemusím. Slyšel jsem nějaké levné sloupy Yamaha a vzhledem k ceně to nebylo vyloženě špatné, ale pro náročnějšího posluchače nedostatečné.

Za 10 až 20 tisíc Kč už se dají koupit solidní regálovky například od firem Cabasse, Usher, Xavian a podobně.

Já jsem vždycky kupoval starší bedny. Kolem 10 tisíc Kč lze koupit bedny, co stály nové 30 až 50 tisíc Kč a pokud jsou například 10 let staré a zachovalé, tak minimálně ještě 15 let budou sloužit v pohodě a hrát určitě lépe než nové bedny za stejnou cenu. Jde jen o to, jestli máte kam umístit sloupy, nebo jen regálovky a dále o barvu a cenový strop. Pak už jen "skenovat trh ojetin" a číhat na výhodnou nabídku. Aktuálně jsou zajímavé například KEF Q5 za 14.000 Kč:
http://elektro.bazos.cz/inzerat/6977220/KEF-Q5.php
Na Slovensku je aktuálně parádní 5.1 set Tannoy za 400 Euro:
http://elektro.bazos.sk/inzerat/4777285/Tannoy.php
Nebo samostatné sloupy Tannoy mX3 za 175 Euro (náš mladej má mX4):
http://elektro.bazos.sk/inzerat/4399397/Tannoy-MX3-stlpove-repro-made-in...
Z Cantonů znám vyšší řadu Ergo, jak hrají Canton LE 170 za 5.900 Kč nevím:
http://elektro.bazos.cz/inzerat/7014094/Canton-LE-170-sloupove-HiFi-repr...
Nebo Canton GLE 490 za 13.000 Kč:
http://elektro.bazos.cz/inzerat/6907456/Canton-GLE-490.php

Dostat z notebooku slušný zvuk by neměl být problém - pokud má digitální výstup (koaxiál, optiku nebo HDMI). Pokud ne, bude potřeba koupit zvukovou kartu s digitálním výstupem. Pak už jde jen o to použít správné ovladače zvukové karty a vhodné softwarové přehrávače. Pro stereo je potřeba pohlídat, aby nedocházelo ke konverzi 44.1kHz na 48kHz (častý problém) a přehrávač filmů musí podporovat 5.1 DTS. Víc bych asi zásadně neřešil.

poto73 (bez ověření)
5 září, 2010 - 14:27

Móóóc, móóóc ĎĚKUJI !!!

Mata7 (bez ověření)
17 únor, 2010 - 20:29

Dobrý den, koupila jsem lcd tv (FULL HD). Zapojila jsem DVD přes SCART, ale obraz stojí za prd..Chci zapojit DVD přes komponentní obrazový výstup, ale když připojím ty "barevné káblíky" z DVD do TV, tak mi DVD nespolupracuje, pokud tam není Scart? Prosím o radu. Děkuji Maťa

inko1 (bez ověření)
10 červen, 2009 - 09:04

Dobrý den!Na propojení foto s TV použiji kábel HDMI A + REDUKCI HDMI A/C. Sníží se touto redukcí
kvalita přenosu?Děkuji!

uřvanej (bez ověření)
12 květen, 2009 - 14:07

Dobrý den,rád bych požádal o radu.Mám v autě monitor s komponentním vstupem,koupil jsem si DVB-T settopbox který jsem do něj zapojil a dále bych chtěl zapojit autorádío s DVD přehrávačem,ale bohužel to nemá komponent,ale jen cvbs výstup,je toto možné zapojit do anténího vstupu stb?Popřípadě jak.Děkuji

pavelh (bez ověření)
30 prosinec, 2008 - 21:28

Dobry den, chci se zeptat jak nejlepe zapojit nasledujici sestavu: CRT televizor s jednim SCART, DVD prehravac Onkyo DV-SP406, reciever ONKYO HT-R518 a satelitni prijimac od Digi TV, kde je taky SCART a taky bezdratova sluchatka, jejichz zakladna se da pripojit bud maly jackem, nebo redukci cerveny a bily CINCH. Jedna se me o to, ze bych chtel mit pres ten zesilovac pripojeno i DVD, i televizi pres digi tv a mit moznost cokoli z toho poslouchat pres ty bezdratova sluchatka (pominme kvalitu polsechu pres tyto sluchatka)

Anonym (bez ověření)
10 listopad, 2008 - 17:56

dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda jsou u lcd televizí kolem 10 až 15 tisíc s uhlop. 82 cm, běžně mají 2 scarty, ale umožnují oba připojení RGB? děkuju, chtěl bych si připojit přehrávač dvd a satelitní příjimač. je možné aby na scartu bylo klasické kompozitní video, rgb, s-video. mám starou crt televizi a ta má 2 scarty, 1. s rgb a cvbs a druhý s-video a kompozitní, ale ne scart.. poradtemi jaká televize to nebo kde si o tom mohu přečíst, díky franta

Anonym (bez ověření)
30 říjen, 2008 - 10:19

Lze propojit DVDR a STB redukcí komponentový výstup (STB) a Scart vstup(DVDR)??
Konkrétně se jedná o STB Handan 7000 (UPC) v HD kvalitě a DVDR Pioneer 560HX kde propojení Scart-Scart kvalitou docela pokulhává.
Děkuji

Anonym (bez ověření)
30 srpen, 2008 - 16:16

Dobrý den, připojila jsem dvd k tv scartem a hraje mi černobíle nevíte kde by mohl být problém?děkuji

Anonym (bez ověření)
24 září, 2008 - 17:03

A je ta telka barevná?

poto73 (bez ověření)
22 srpen, 2010 - 22:08

xDDD LOL

Standa (bez ověření)
27 květen, 2008 - 19:45

Chci se zeptat, jak připojit obrazový signál z DVD (sencor sdv 7104) k tv která má pouze anténní vstup?zvuk chci vyvést pomocí cinch kabelů k zesilovači,který je mimo tv a není s ní nijak propojen.děkuji

Anonym (bez ověření)
24 září, 2008 - 17:05

Dyk to tam psali, spojit přes staré video a naladit ho...

Tomáš (bez ověření)
13 duben, 2008 - 00:11

Mám propojené PC s LCD TV přes DVI/HDMI. zvuk vedu malým stereo jackem / L a P Cinch. Grafiku mám geforce 7800 gtx a zvukovou kartu SB live 5.1. Z reproduktorů u LCD jde nepříjemná rezonance společně s přehrávaným zvukem už při mírném zesílení,nevím si s tím rady. (rezonuje to i po ztlumení celkového zvuku na zvukové kartě) pomozte, děkuji.
Tomáš V.
pozn. : může to dělat délka kabelu? (oba dva jsou dlouhé cca 10m)

Dan (bez ověření)
20 březen, 2008 - 12:45

Mám doma domácí kino, které bohužel nepřehrává divx. Když si koupím nějaký samotný divx přehrávač půjde to nějak propojit s domácím kinem aby mi šlo 5.1 ?

mikymauz (bez ověření)
21 březen, 2008 - 11:08

Pokud má vaše domácí kino digitální vstup (optický nebo koax.), pak by to mohlo jít. Podívejte se do manuálu svého kina.

ra.sk (bez ověření)
9 leden, 2008 - 20:01

Zvuk jde údajně redukcí DVI-HDMI, u grafických karet ATI např: MicroStar RX2600XT-T2D256EZ/D3 256MB.
Mám tedy otázku, zda půjde zvuk do monitoru s HDMI?
V článku to vyznělo jako nemožné?

9 leden, 2008 - 20:38

Ano, některé novější grafické karty umí posílat z DVI výstupu kromě obrazu i digitální zvuk - samozřejmě přes speciální redukci na HDMI. Monitor by ale musel mít dekodér zvuku, což si nemyslím, že bude častý případ.

Miloslav (bez ověření)
2 leden, 2008 - 10:57

Dobrý den,

mám velký full HD Plasma monitor s DVI-D vstupem s podporou HDCP v1.1 a pořídil jsem si k tomu STB Mascom MC1400 s HDMI.
Chci Vás požádat o radu proč když zapojím tyto 2 přístroje přez redukovaný kabel HDMI na DVI single, tak se mi zobrazí bud "no signal" nebo analogový šum bez možnosti cokoli zobrazit (ani STB menu). Můžu jen pouštět obraz přez krkolomnou redukci Scart na Component/RGB
Nemůžu nikde přijít na to čím to je. Půjčil jsem si i Samsung 460 s HDMI a ten funguje bez problému.
Umí tato takto zredukovaný propojení ovládat přez HDMI/DVI redukci ovladat tento monitor přez STB?
Děkuji předem za odpověď
s pozdravem

2 leden, 2008 - 12:07

V zásadě jsou dvě možnosti. Buď HDMI->DVI přenos u Mascomu nefunguje, už jsme se s tím setkali u jiných zařízení, ale nebývá to moc časté. Nebo je HDMI výstup špatně nakonfigurován v OSD menu (špatné rozlišení, vypnutý výstup atd.)

Vlastik (bez ověření)
27 prosinec, 2007 - 20:43

Dobrý den.
Prosím o radu s připojením nového DVD ke steršímu televizoru, který má pouze jeden VIDEO vstup a jeden audio vstup. Bohužel při připojení DVD přehrávače (žlutý video výstup) k video vstupu na TV je obraz černobílý a "rozsypaný", tj. je rozdvojený pod úhlem cca 90 stupňů. No prostě to vypadá, jako kdyby byl vstup synchronizovaný pro klasické video a vstup z DVD nezvládá. Dokážete mi poradit na základě těchto informací, kde by mohla být chyba a jestli je možné připojit DVD k tomuto TV bez nutnosti jeho výměny?

Děkuji.

16 říjen, 2007 - 12:58

Mám problém při připojení obrazu přez kompozitní výstup, obraz je černobílý. Může to být použitím nekvalitních kabelů?? Bohužel TV nemá scart. Pouze AV vstup. Díky za odpověď.

16 říjen, 2007 - 13:48

Kabelem to s velkou pravděpodobností nebude. Tipoval bych spíše zle nastavenou normu na přehrávači nebo něco podobného. Zkuste si pohrát s nastavení, jestli namísto PAL nemáte nastaven NTSC signál, zda máte jako preferovaný výstup zvolený kompozitní a ne S-video...

Petr (bez ověření)
13 září, 2007 - 04:27

Dobrý den, mám dotaz jak nejlépe propojit televizor Sony KV-29FQ75K s DVD přehrávačem Pioneer DV-600AV-S, jestli scart/scart
nebo scart+zvuk stereo/YUV+zvuk stereo. Jde mi hlavně o kvalitu obrazu (televizor umí DRC). Děkuji Petr.

13 září, 2007 - 08:24

Kvalitní SCART kabel poskytne v režimu RGB slušný obraz. Pokud tato TV umí progresivní režim, bude ale kvalitnější obraz při YUV propojení.

U YUV musíte zvuk vést zvláštním kabelem, u SCARTu to není třeba.

Petr (bez ověření)
14 září, 2007 - 04:00

Dobrý den, děkuji za rychlou odpověď. Televizor nemá (v zadní části) vstup na zvuk, ale jen výstup, to znamená, že YUV odpadá. Když použiji SCART a televizor umožňuje režim RGB, musím použít i SCART kabel např. Profigold PGV7500 který umí pouze RGB, nebo mohu použít SCART kabel Profigold PGV7392, Profigold PGV7000 a půjde to také? Děkuji Petr.

14 září, 2007 - 06:51

Můžete použít jakýkoli SCART, dnes všechny zvládají RGB.

Lakoun (bez ověření)
31 květen, 2007 - 10:39

Lze prosím přez výše uvedený přístroj DVD přímo připojit k monitoru automobilové navigace ? (SEAT MFD, Škoda MFD model Blaupunkt) Konektor obsahuje signály
GND, NF/L, NF/R, CSYNC, PAL/NTSC, VID-On, B-In, G-In, R-In. Děluji Za Odpověď. J.L.

Anonym (bez ověření)
22 květen, 2007 - 11:15

Chci pouzit jako prehravac PC se zakladni deskou Asus M2A, ktera ma vystup HDMI a audio vystup SPDIF pro připojení receiveru. Lze vest video do TV primo pres HDMI a zaroven audio pres SPDIF do receiveru a z nej do reprosetu?

Anonym (bez ověření)
22 květen, 2007 - 11:18

Auto pise: "POZOR, nastavení SPDIF je většinou spjato také s digitálním zvukovým výstupem v HDMI rozhraní". Co tim ma na mysli?

Petr (bez ověření)
30 březen, 2007 - 15:23

Videosignál ze scartu, nebo jiného CVBS (kompositní video) zdroje, nelze jen tak jednoduše sloučit paralelním spojením !
Na obrázku uvedený SCART slučovač je nepoužitelný pro sloučení více zdrojů videosignálu do jednoho TV scartu.
Video vstupy a výstupy mají impedanci 75Ohm a tímto paralelním spojením dojde k silné degradaci kvality obrazu. Je nutné použít aktivní slučovač, nebo scart přepínač !
Problém může nastat i v paralelním spojení audio signálu. Některé přístroje při vypnutí do stand by uzemní audio výstup, což má za následek ztrátu zvuku z ostatních přístrojů připojených k takovému to pasivnímu slučovači.

iuj (bez ověření)
16 březen, 2007 - 10:42

Autor článku píše: Často se také řeší připojení počítačových reproduktorů s jack 3,5 konektorem do cinch výstupů přehrávače. I zde existuje levná a bezproblémová redukce, která vyvede oba kanály do dvou samostatných cinch konektorů.

Ale já už 14 dní hledám po internetu tuhle refukci (jack3,5 samice x 2xcinch samec) a nikde ji nemají (mají jen jack 3,5 samecx cinch 2x. Tak mi někdo poraďte kde ji vzít.

16 březen, 2007 - 14:47

Pokud máte káblík do reproduktorů napevno, je to celekem problém. Možná Vám nezbyde, než redukci vyrobit nebo si ji nechat vyrobit. Samostatný konektro 3,5 jack samice není problém koupit viz http://www.solid-czech.cz/cz/detail.php?EAN=8595092104191 ... ale určitě někdo dodává i kompletní redukce.

Petr (bez ověření)
16 březen, 2007 - 14:36

Asi by to chtělo ještě před zmiňovaný kabel vložit redukci samice-samice, ale s jejím sehnáním to nebude nejspíše taky jednoduché. Potom je asi nejjednodušší zajít do nejbližšího elektra, koupit dvě samostatné samice a spojit si je vlastnoručně - je to práce na čtvrt hodky s cenou do 30 Kč...

17 březen, 2007 - 10:58

Tady je spojka na jack 3,5, která problém vyřeší... za 12 Kč .)

http://www.htv-hodina.cz/kabely-konektory/jack/--jack-spojka-2x-zdirka-3...

© 2007-2014 všechna práva vyhrazena | tiráž & kontakty | inzerce TOPlist | RSS | ISSN 1802-9000